• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • zezzan81
    LMG skrev 2016-01-18 16:21:00 följande:

Någon som dricker eller har tänkt börja med Hallonbladste? Tänkte köpa hem det nu och börja dricka :) inte för att försöka starta nå värkar utan för att jag hört att det hjälper livmodern under och efter förlossningen och att man blöder mycket mindre efter

Jag har köpt. Har druckit en kopp än så länge och borde bli bättre på att dricka varje dag men glömmer jämt. Jag drack med mina 2 andra och hade ganska lite blödning efteråt, kan förstås inte svära på att det var tack vare teet men tänker att det gör ju ingen skada iaf:)
  • jesspett
    MrsWalker skrev 2016-01-18 11:11:43 följande:

Ja, ett tag så överansträngde jag mig nog med alltihopa. Skola, leka med de små, fixa det mesta hemma (mannen jobbar dubbelt just nu). Fick ganska mycket starka sammandragningar ganska tidigt så fick råd av BM att ta det lugnare så att jag inte blir sjuk. Så nu blir det lugna lekar, och låter mig själv vara tråkmamma

Vad skönt! Så härligt att bo på landet, bor inte på landet själv men växte upp ute på landet så är alltid lite avis på det livet. Haha ja alla dessa kläder och stor mage. Hopplöst. Tar nästan en halvtimme att bara klä på alla för att gå till förskolan. 

Det har varit ganska bra graviditet, men tuffare än de första två. Mer illamående, och nu mycket sammandragningar. Vaknar på natten nu ibland av starka förvärkar, men det kommer typ 3-4 st under ett dygn, väldigt oregelbundet så känns som kroppen jävlas lite och lurar mig att det börjar sätta igång. :P
     Sen så drömmer jag massa konstiga drömmar, väldigt ofta om stora mängder vatten och mina egna föräldrar. :S (senaste nätterna har jag varit med om en översvämning, varit på en strand i thailand och i natt var jag ute i spöregn...)

Hur går det för dig?  

Jo, det är nog bra att försöka bli ok med att man är tråkig ett par veckor! Det är ju inte för alltid som tur är ;)

Att bo såhär är jättehärligt på många sätt sen är det ju jobb 365 dagar om året oavsett hur man känner sig men det är ju ett val man gör! =) 

Säkert är det tyngre för att kroppen slits mer av att passa på de äldre barnen också! Sömnen har ju blivit reducerad under ganska många år så man blir ju lätt lite sliten ;) 

Åh, stackare! Förhoppningsvis betyder det att förlossningen går lite snabbare/lättare när kroppen tränat så pass mycket! Håller tummarna för det iaf! 

Drömmer gör jag inte alls, men det beror nog mest på att lillkillen fortfarande vaknar 3-5 ggr per natt och avbryter djupsömnen! I övrigt har denna graviditet gått väldigt smärtfritt! Det är tungt nu, gick in i v 38 och nu är man ju bara så fokuserad på förlossning att det inte finns så mycket mer i huvudet tyvärr. Men även det är ju något övergående så man får väl vara okej med sin egen otålighet! 

• LMG
    zezzan81 skrev 2016-01-18 17:16:16 följande:
    Jag har köpt. Har druckit en kopp än så länge och borde bli bättre på att dricka varje dag men glömmer jämt. Jag drack med mina 2 andra och hade ganska lite blödning efteråt, kan förstås inte svära på att det var tack vare teet men tänker att det gör ju ingen skada iaf:)
    Det låter positivt i alla fall :) har hört av väldigt många att dom blödde mycket mindre efter när dom druckit teet. Skadar aldrig att prova
  • Angels dream
    LMG skrev 2016-01-18 19:33:16 följande:
    Det låter positivt i alla fall :) har hört av väldigt många att dom blödde mycket mindre efter när dom druckit teet. Skadar aldrig att prova
    har aldrig hört om det förr?! 
    var köper man det?
    hur funkar det o allt sådant?!

jag hade väldigt rikliga blödningar när jag hade mens, vill inte ha tillbaka det... det var hemskt...

hatar verkligen att blöda... när jag hörde att det är vanligt att blöda 6 veckor efter förlossningen blev jag mindre glad...
  • Mamma till två gullegrisar
    LMG skrev 2016-01-18 16:21:00 följande:

Någon som dricker eller har tänkt börja med Hallonbladste? Tänkte köpa hem det nu och börja dricka :) inte för att försöka starta nå värkar utan för att jag hört att det hjälper livmodern under och efter förlossningen och att man blöder mycket mindre efter

Kanske värt och prova. Har alltid avslag länge efter förlossningen. Är det i lösvikt och typ hälsokost man köper det på?
  • Mamma till två gullegrisar

Min karpaltunnelsyndrom har blivit värre. Har väldigt ont i händerna nu nästan hela tiden samt att dom domnar för minsta lilla. Men har också samlat på mig mer vätska så jag hoppas det försvinner efteråt. . Börjar bli tufft nu. Nu får veckorna gärna gå fort..

• LMG
    Angels dream skrev 2016-01-18 23:04:49 följande:
    har aldrig hört om det förr?! 
    var köper man det?
    hur funkar det o allt sådant?!

jag hade väldigt rikliga blödningar när jag hade mens, vill inte ha tillbaka det... det var hemskt...

hatar verkligen att blöda... när jag hörde att det är vanligt att blöda 6 veckor efter förlossningen blev jag mindre glad...
    Man kan beställa det eller köpa på hälsokostbutiker. Det ska tydligen hjälpa livmodern att dra ihop sig efter förlossningen så att avslaget blir mildare :) har även hört och läst att det hjälper livmodern under förlossningen, så förlossningen blir smidigare
  • LMG
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-18 23:10:33 följande:
    Kanske värt och prova. Har alltid avslag länge efter förlossningen. Är det i lösvikt och typ hälsokost man köper det på?
    Finns både i lösvikt och på portionspåse. Ja precis i hälsokostbutiker, eller på nätet
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-18 23:13:29 följande:

Min karpaltunnelsyndrom har blivit värre. Har väldigt ont i händerna nu nästan hela tiden samt att dom domnar för minsta lilla. Men har också samlat på mig mer vätska så jag hoppas det försvinner efteråt. . Börjar bli tufft nu. Nu får veckorna gärna gå fort..

Usch vad jobbigt det låter! Är det något som brukar gå över efter förlossning, eller innebär det operation för dig vid ett senare tillfälle?
  • idm
    zezzan81 skrev 2016-01-18 17:16:16 följande:

Kanske lite känslig fråga, men hur reagerar din mage på teet? Jag blir ofta hård i magen när jag dricker te och vill helst inte bli det nu, haha :)
Svar på tråden BF februari 2016