• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • jesspett
    idm skrev 2016-01-19 12:53:02 följande:
    Kanske lite känslig fråga, men hur reagerar din mage på teet? Jag blir ofta hård i magen när jag dricker te och vill helst inte bli det nu, haha :)
    Hallonbladste är ju ett örtte, inget vanligt svart te så det kanske är mildare för magen för dig? Jag reagerar bara med att bli superkissnödig av alla teer jag dricker men sålänge jag har en toa i närheten funkar det  ;)

Jag drack det i slutet av förra graviditeten och hade väldigt lite avslag men det kan ju berott på allt och inget =)
  • jesspett

läste nu att hallonblad också används om man är lös i magen så det kanske inte är så jättebra för dig ändå! =)

• ondar
    Anonym (Småland) skrev 2016-01-18 15:42:55 följande:

Är det någon som INTE har sammandragningar? Har haft sammandragningar vid 2 tillfällen, båda i v 20 och det var bara för att en sopa till BM stressade upp mig (inte min vanliga) och ingenting sedan dess. Är i 35+5 idag och börjar bli lite otålig då det verkar hända något för de flesta här, det enda som händer mig är att foglossningen blir värre och värre

Man kan ju ha sammandragningar utan att känna dem, o de behöver ju heller inte betyda att det hönder nåt :p. Vad jag minns hade jag massvis m sammandragningar med min son, från v20 typ till sluten men sattes igång 9dagar över tiden o vabinte öppen någonting o han kom ändå inte ut utan förlöstes tillslut med akut kejsarsnitt. Så det är inte så mkt att reflektera över :).
  • zezzan81
    idm skrev 2016-01-19 12:53:02 följande:

Kanske lite känslig fråga, men hur reagerar din mage på teet? Jag blir ofta hård i magen när jag dricker te och vill helst inte bli det nu, haha :)

Det kanske är olika för alla men jag har inte upplevt att jag blivit hård i magen, snarare tvärtom. Känns lite som att det sätter fart på tarmarna eftersom det skapar en del sammandragningar. Drack en kopp i går och hade redigt med förvärkar under natten så man får nog känna sig för vad som funkar. Jag har ju fått tid för igångsättning 4 feb och skulle tycka det vore skönt att få vara på sjukhus under kontrollerade former när det drar igång då det troligtvis kommer gå väldigt fort, så jag kommer nog avvakta med teet till den veckan för att slippa starta något i onödan här hemma:)
  • idm
    jesspett skrev 2016-01-19 13:22:37 följande:

läste nu att hallonblad också används om man är lös i magen så det kanske inte är så jättebra för dig ändå! =)

Då hoppar jag nog det :) Hade varit skönt om det fanns något mer som kunde få kroppen att läka snabbare efter förlossningen. Jag fasar för avslaget! Usch :/
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-18 23:13:29 följande:

Min karpaltunnelsyndrom har blivit värre. Har väldigt ont i händerna nu nästan hela tiden samt att dom domnar för minsta lilla. Men har också samlat på mig mer vätska så jag hoppas det försvinner efteråt. . Börjar bli tufft nu. Nu får veckorna gärna gå fort..

Jobbigt! Vilken vecka är du i nu? Försvinner det efter förlossningen?

Jag gick in i v36 idag. Är jättesvullen och tung, 18 kg upp än så länge.
  • Anonym (fundersam)

Hej allihop! Var iväg till BM idag, ligger under nedersta kurvan och har sf-mått på 30, samma som för 2 veckor sedan.. ska få en tid för tillväxtultraljud, hon skulle ringa i morgon om när det blir, gick in i v 38 idag (37+0).. bör jag vara orolig? Någon som varit med om det? Han hade fixerat sig och bm sa att det kunde vara därför sf-måttet inte ökat..

• Mamma till två gullegrisar
    lillterror skrev 2016-01-19 11:43:23 följande:

Usch vad jobbigt det låter! Är det något som brukar gå över efter förlossning, eller innebär det operation för dig vid ett senare tillfälle?

Jag har varit på ortopeden och pratat med en kirurg. Han tyckte att vi väntar med operation eftersom det hade blivit bättre när jag var sjukskriven. Skulle det förvärras så skulle jag kontakta dom och opereras.

Och det blev mycket bättre. Men nu (antagligen på grund av vätskesamling ) så har det blivit sämre.

Jag hoppas jag slipper operation. Känns tufft om man skulle ha en liten samtidigt som man är nyopererad. Så vi får se vad som sker.. förhoppningsvis så försvinner det i samband med att vätskan försvinner.
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2016-01-19 15:37:21 följande:

Jobbigt! Vilken vecka är du i nu? Försvinner det efter förlossningen?

Jag gick in i v36 idag. Är jättesvullen och tung, 18 kg upp än så länge.

Förhoppningsvis i samband med att vätskan försvinner. Vill verkligen slippa operation efter gossen kommit.

Är också svullen och har gått upp ca 15 kg :(

Går in i v 36 på fredag.
Svar på tråden BF februari 2016