• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm
    Pennie87 skrev 2016-01-20 13:04:16 följande:

Är i v 38. Har inte pratat med henne än, har en redan bokad tid idag.

Har två arbetsdagar kvar, med en hel del planerande att få klart... Vore skönt att få det avklarat!

Jag är med i vecka 38 :)

Förstår att det vore skönt att få saker avklarat på jobbet innan du går hem :)
  • Angels dream

Efter en natt utan sömn så jobbade jag igår mellan 8-16 men 3.5åringar...
    hade grymt ont i ryggen (foglossningar) under dag och kväll.. När det inte var så lång tid kvar av arbetsdagen började jag även känna smärta på insidan av låren, ljumskar, blykläppar och bäckenbenet. det var ett tryck ner som var utan dess like. skulle allra helst viljat ha en platta som höll allt kvar typ. ett varmt bad när jag kom hem hjälpte en del. sov hur bra som helst natten till idag. vaknade några gånger men inte så farligt. har fortfarande ont och trycket neråt finns kvar..

imorgon ska jag jobba med 1-3åringar mellan 9-16.30
    har jag även ont efter morgondagens arbete så kastar jag in handduken och blir föräldrarledig. vill ju spara på dagarna så länge som möjligt men denna smärta och tryck är inte så bekvämt-.

• idm
    Angels dream skrev 2016-01-20 14:59:07 följande:

hade grymt ont i ryggen (foglossningar) under dag och kväll.. När det inte var så lång tid kvar av arbetsdagen började jag även känna smärta på insidan av låren, ljumskar, blykläppar och bäckenbenet. det var ett tryck ner som var utan dess like. skulle allra helst viljat ha en platta som höll allt kvar typ. ett varmt bad när jag kom hem hjälpte en del. sov hur bra som helst natten till idag. vaknade några gånger men inte så farligt. har fortfarande ont och trycket neråt finns kvar..

har jag även ont efter morgondagens arbete så kastar jag in handduken och blir föräldrarledig. vill ju spara på dagarna så länge som möjligt men denna smärta och tryck är inte så bekvämt-.

Vad du kämpar på! Jag fick full graviditetspenning och jobbade sista dagen på en avdelning med barn i åldern 1-3 år den 11 /12. De sista veckorna var redan då slitsamma med all påklädning, upp och ner från golvet, stressen osv.

Jag hoppas att din kropp känns bättre snabbt igen :)
  • zezzan81
    Angels dream skrev 2016-01-20 14:59:07 följande:

Jösses vilken krigare du är! Jag jobbar med 1-3 åringar och gick hem den 17/12 med graviditetspeng. Hade aldrig klarat att jobba fram till nu:(. Känn efter vad kroppen säger och var snäll mot dig själv!
  • Pyltet

Efter tidig vattenavgång i v34+2, valde man att sätta igång förlossningen igår natt pga tillväxthämmad bebis med risk för infektion. 05:59 föddes världens men perfekta pojke som dessutom vägde överraskande 1,9 kg.

Lever i en bubbla :)

• LMG
    Pyltet skrev 2016-01-20 16:58:03 följande:

Efter tidig vattenavgång i v34+2, valde man att sätta igång förlossningen igår natt pga tillväxthämmad bebis med risk för infektion. 05:59 föddes världens men perfekta pojke som dessutom vägde överraskande 1,9 kg.

Grattis och hoppas att ni alla mår bra! :)
  • lillterror
    Pyltet skrev 2016-01-20 16:58:03 följande:

Åh grattis! Hoppas hela familjen mår bra =)
  • minneli

Gratis pyltet!

Jag var på tillväxtultraljud idag, är i vecka 36 (35+1). Han vägde 2416g och låg endast 7% under medelkurvan (-20% och +20%är det ett normalspann på om bäbisen ändå växer i en "bra takt")
    Så barnmorskans SF mått blev nog som det blev då han ligger som han ligger, långt ner och till höger.
    Fostervatten och flödet i navelsträngen mättes oxå och var bra.

• Marie14

Jag har precis samma och är också i vecka 38.

Har lite problem med sköra slemhinnor senaste dagarna. Behöver byta trosor oftare. Tror att trycket påverkar underlivet mer nu.

Pennie87 skrev 2016-01-20 12:12:23 följande:

Har under flera dagar haft den typen av "mensvärk" kombinerat med att det trycket nedåt enormt. Satt på en hård stol igår och kände hur musklerna rörde sig i samband med trycket. Vände påväg till jobbet imorse med ont i korsryggen och ljumskarna. Ska träffa bm i eftermiddag

• Mamma till två gullegrisar
    lillterror skrev 2016-01-19 18:59:41 följande:

Hoppas verkligen det blir bättre för dig sen då! Kan kylan påverka det också tro? Nu vet jag ju inte vad du har för väder, men här hos mig har det varit ruskigt kallt (mot -20 men oftast runt -8--15) och det har ju förvärrat min foglossning. när det är mildare så blir det bättre, men karpaltunnelsyndrom kanske inte alls påverkas av det?

Angående din bäbis rörelser tycker jag du ska ringa in! Det är förhoppningsvis inget alls, men då får du det iaf bekräftat och slipper oroa dig. Bättre ringa för mycket tycker jag. Min bäbis rör på sig som vanligt, väldigt lugn men det har pyret varit sen dag ett så det är inget konstigt för mig =) känner att bäbisen skrapar en del med händerna nu och mer eller mindre gräver sig neråt.. går in i v37 imorgon..

Det tror jag nog, att kylan kan påverka. Har faktiskt lite av ett samband om jag minns rätt. När det slog om ordentligt till minus så gjorde det mer ont.

Han kom igång sen på kvällen. Har känt honom mer under dagarna nu. Innan var det nästan varje gång jag satte mig ner så kände jag av honom. Så är det ungefär nu. Han har alltid varit mer aktiv på kvällarna/natten. Så känns ok. Men blir det så där lugnt igen så kommer jag ringa..
Svar på tråden BF februari 2016