• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • zezzan81
    Pennie87 skrev 2016-01-21 05:29:22 följande:

... Och där gick vattnet. ????

Spännande!!:))
  • Anonym (fundersam)
    minneli skrev 2016-01-20 19:29:29 följande:

Gratis pyltet!

Jag var på tillväxtultraljud idag, är i vecka 36 (35+1). Han vägde 2416g och låg endast 7% under medelkurvan (-20% och +20%är det ett normalspann på om bäbisen ändå växer i en "bra takt")

Så barnmorskans SF mått blev nog som det blev då han ligger som han ligger, långt ner och till höger.

Fostervatten och flödet i navelsträngen mättes oxå och var bra.

Nu har jag också varit på tillväxtultraljud, v 37+3. Han ligger -11% så han väger ca 2690g men allt annat såg jättebra ut! Drar en lättnadens suck och njuter av sista tiden nurå! :)

Hon som gjorde ultraljudet tittade hur långt ner huvudet låg och så samtidigt som hon frågade om jag haft mycket sammandragningar/menssmärtor och när jag svarade ja tittade hon på mig, log och sa "ja, vi ses nog ganska snart igen" vad sjutton menade hon med det? :)
  • Anonym (Småland)
    Angels dream skrev 2016-01-21 06:52:25 följande:

ojdå...

visste inte alls att det var det... har sagt till vänner och sambo att jag ska prova jobba idag och har jag ont och mår dåligt när jag kommer hem så får jag göra något åt det och lusta jobba...

läkaren försökte sjukskriva mig väldigt tidigt då jag var illamående och kräket tom vecka 22 men försäkringskassan vägrade så jag har fått kämpa på av den anledningen.. 

ska till bm på tisdag.

jag har idag 30 dagar kvar till bf och hoppas att hon kommer tidigare...

Min sjukskrivning gick genom på 5 dagar, förlängningen godkändes dagen efter att läkaren förnyat sjukintyget. Om FK godkänner eller avslår beror på hur bra intyg läkaren skriver. En tidigare kollega blev sjukskriven för graviditetsillamående i höstas, inga som helst problem med FK.

Jag har 27 dagar kvar idag, hoppas också på att bebisen kommer tidigare även om det är troligare att jag går över. Jag har börjat dricka hallonbladste, är sjukt sugen på sex och har tagit fram min badmintonracket (funkar inte att gå i trappor och det är för kallt för att tvätta fönstren), så hoppas på tidigare
  • CupcakeDream

Har 23 dagar kvar! Men har ingen aning , sist gick jag över 15 men ändå tänker man att det kan komma närsomhelst , kan ju va en överlevnadsinstinkt ;) jag ligger och kollar förlossningsvideor på youtube och läser trådar på familjeliv nu hela tiden. Har mest ont och vill bara sova! Har jättemycket sammandragningar med men inte så mycket mensvärks känslor. Va kul att ditt vatten gått Pennie<3

• zespriem

Stort grattis till er som fått era bebisar!!

Jag var också på TUL igår. 8% under, 2233g har jag för mig, så helt normalt. BM sa att hon kunde se en tofs i nacken och att han förmodligen har ganska mkt hår! :D Längtar till han kommer ut!

• Pyltet

Tack allihop för gratulationerna, vi mår oförskämt bra. Komplikationsfri förlossning bortsett från oron och ovissheten under förlossningens förlopp. Lillen är stark och beter sig som en fullgången bebis förutom att han är väldigt liten. :)

• ondar
    Pyltet skrev 2016-01-21 16:34:51 följande:

Tack allihop för gratulationerna, vi mår oförskämt bra. Komplikationsfri förlossning bortsett från oron och ovissheten under förlossningens förlopp. Lillen är stark och beter sig som en fullgången bebis förutom att han är väldigt liten. :)

Stooort grattis!!! Behöver ni stanna extra länge pga att han kom tidigt eller får ni åka hem om några dagar?:)
  • MalinTherese

Är det någon utav er här som fått järn intravenöst? Ska nämligen börja få det till veckan å det känns lite olustigt å nervigt! :p

• jesspett
    Pyltet skrev 2016-01-21 16:34:51 följande:

Grattis! =D Hur stor var lillkillen? Hur känns det =)
  • jesspett
    CupcakeDream skrev 2016-01-21 14:45:42 följande:

Har 23 dagar kvar! Men har ingen aning , sist gick jag över 15 men ändå tänker man att det kan komma närsomhelst , kan ju va en överlevnadsinstinkt ;) jag ligger och kollar förlossningsvideor på youtube och läser trådar på familjeliv nu hela tiden. Har mest ont och vill bara sova! Har jättemycket sammandragningar med men inte så mycket mensvärks känslor. Va kul att ditt vatten gått Pennie<3

Har 17 dagar kvar men jag gick över 14 dagar sist och blev igångsatt. Ändå tänker jag precis som du att det kan komma när som! Skulle ju vara så skönt att bli lite rörlig igen... =)

Blev du igångsatt efter 15 dagar eller kom du igång av dig själv?

Svar på tråden BF februari 2016