• Anonym (Otrogen)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Jag är gift och har tre barn. Nu har jag träffat en kille via jobbet som jag verkligen klickat med. Han är kär i mig och jag är riktigt kär i honom också. Vi träffas och har haft sex. Jag och min man har inte haft det så jättebra under något år. Jag vet inte vad jag ska göra. Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?

• Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Sitt ner i båten!) skrev 2015-06-12 07:41:57 följande:

Hej TS!

Jag har inte läst inläggen i tråden, men jag gissar att det är fullt med fördömanden från folk som naturligtvis ALDRIG skulle vara otrogna eller bli förälskade i någon annan än sin man, och som kastar alla möjliga stenar på dig. Försök att inte fokusera på dem, det kommer inte att hjälpa dig.

Jag har varit i din situation. Träffade en annan man under en tid. Var övertygad om att det egentligen vara han som var mannen i mitt liv, men tvekade inför att bryta upp. Har också tre barn. Gick inte hela vägen med den nya men vi träffades i säkert 1,5 år och jag var jättekär. Men när min man och jag tog tag i förhållandet igen så gick det faktiskt över. Jag tycker ff om honom som vän, men det är inget annat mellan oss. Jag tänker VARJE dag på hur glad jag är att jag inte bestämde mig för att bryta upp för hans skull. Vi passar inte ens ihop. Förälskelse kan förvrida huvudet på en och se den andra med rosa glasögon men när dimma lättar ser man det hela mer realistiskt. 

Säger inte att det nödvändigtvis är rätt beslut att stanna hos din man, det vet jag inget om. Men fatta inga drastiska beslut när du är mitt inne i en stormande förälskelse, man kan inte se klart!

Tack för ditt inlägg. Tänkvärt!
  • Anonym (Allt eller inget!)
    Anonym (Sitt ner i båten!) skrev 2015-06-12 07:41:57 följande:

Hej TS!

Jag har inte läst inläggen i tråden, men jag gissar att det är fullt med fördömanden från folk som naturligtvis ALDRIG skulle vara otrogna eller bli förälskade i någon annan än sin man, och som kastar alla möjliga stenar på dig. Försök att inte fokusera på dem, det kommer inte att hjälpa dig.

Jag har varit i din situation. Träffade en annan man under en tid. Var övertygad om att det egentligen vara han som var mannen i mitt liv, men tvekade inför att bryta upp. Har också tre barn. Gick inte hela vägen med den nya men vi träffades i säkert 1,5 år och jag var jättekär. Men när min man och jag tog tag i förhållandet igen så gick det faktiskt över. Jag tycker ff om honom som vän, men det är inget annat mellan oss. Jag tänker VARJE dag på hur glad jag är att jag inte bestämde mig för att bryta upp för hans skull. Vi passar inte ens ihop. Förälskelse kan förvrida huvudet på en och se den andra med rosa glasögon men när dimma lättar ser man det hela mer realistiskt. 

Säger inte att det nödvändigtvis är rätt beslut att stanna hos din man, det vet jag inget om. Men fatta inga drastiska beslut när du är mitt inne i en stormande förälskelse, man kan inte se klart!

Så ifall jag förstod rätt så bedrog du din man i 1,5 år. Lät någon stackare vänta och hoppas på att du inte var en kåt hynda som både ville äta kakan och ha den kvar? Att du inte skäms hjärtlösa egoistiska kvinna.
  • Anonym (fyfan)
    Anonym (Allt eller inget!) skrev 2015-06-13 03:05:05 följande:
    Så ifall jag förstod rätt så bedrog du din man i 1,5 år. Lät någon stackare vänta och hoppas på att du inte var en kåt hynda som både ville äta kakan och ha den kvar? Att du inte skäms hjärtlösa egoistiska kvinna.
    Undrar jag med, hur fan lyckas man hålla på så i 1,5 år och se sin man i ögonen varje dag?
  • Millicent

Du ska ju inte lyssna på vad andra tycker att du ska göra. Du ska fråga dig själv vad du vill. En del i tråden tycker att du är omogen för att du blivit förälskad och inte vet hur du ska göra, att det enda rätta är att bita ihop och välja den du en gång valde. Det är inte säkert rätt och inte säkert fel men omogen för att du blivit förälskad är du inte. En del tycker att det enda rätta är att skiljas men det kan ingen annan veta. 

Däremot är det fel om du stannar för din mans skull, för att han vill eller är för chockad. En jättevanlig försvarsmekanism är att försöka hålla fast i det man har, att förneka hotet. Det är ju svårt att ta in att något som hotar hela bygget har hänt. Då kan reflexen vara att kämpa. 

Så kvar blir frågan vad du vill om du inte tänker på vad du borde göra enligt andra. Hur mår du i det förhållande du är i? Hur har du mått? Älskar du och åtrår du din man (inte som vän och familjepartner utan som man)?

"Education is not the learning of facts, but the training of the mind to think." -Albert Einstein
  • Anonym (Sitt ner i båten!)
    Anonym (Allt eller inget!) skrev 2015-06-13 03:05:05 följande:
    Jag hade känslor för honom i 1,5 år. Träffades gjorde vi genom jobbet, så detta inte så att jag gick på dejt med honom i 1,5 år. Vi löpte aldrig linan ut, som jag skrev tidigare. Men jag känner faktiskt inte att jag behöver försvara mig inför mig, jag skrev för att hjälpa TS. Om jag skämdes? Jo, det gjorde jag i början. Men jag hade känslor för den andra mannen som jag ville undersöka vad de bestod i. Vi pratade öppet om det som hänt, men som sagt, med tiden förstod jag att det faktiskt var en brist i förhållandet till min  man som gjorde att jag sökte mig till honom. I dag är jag tacksam att jag träffade den andra mannen. Annars hade jag nog aldrig fattat vad det var jag saknade hos min man.

Men vet ni, jag blir så nyfiken på vilka ni är. När ni skriver "kåt hynda" till mig (vilket ordval förresten 2015, känns mer som 1815?!) utan att veta någonting om mig, förstår ni att ni ingår i det stora samhällsproblem som kallas näthat? Ni har kanske egna barn, sitter kanske på föräldramöten och diskuterar hur ni ska kunna skydda era barn mot nätmobbing? Jag tycker fakiskt att det är du, och sådana som du, som bör skämmas.
  • Anonym (Allt eller inget!)
    Anonym (Sitt ner i båten!) skrev 2015-06-14 21:06:23 följande:

Jag hade känslor för honom i 1,5 år. Träffades gjorde vi genom jobbet, så detta inte så att jag gick på dejt med honom i 1,5 år. Vi löpte aldrig linan ut, som jag skrev tidigare. Men jag känner faktiskt inte att jag behöver försvara mig inför mig, jag skrev för att hjälpa TS. Om jag skämdes? Jo, det gjorde jag i början. Men jag hade känslor för den andra mannen som jag ville undersöka vad de bestod i. Vi pratade öppet om det som hänt, men som sagt, med tiden förstod jag att det faktiskt var en brist i förhållandet till min  man som gjorde att jag sökte mig till honom. I dag är jag tacksam att jag träffade den andra mannen. Annars hade jag nog aldrig fattat vad det var jag saknade hos min man.

Men vet ni, jag blir så nyfiken på vilka ni är. När ni skriver "kåt hynda" till mig (vilket ordval förresten 2015, känns mer som 1815?!) utan att veta någonting om mig, förstår ni att ni ingår i det stora samhällsproblem som kallas näthat? Ni har kanske egna barn, sitter kanske på föräldramöten och diskuterar hur ni ska kunna skydda era barn mot nätmobbing? Jag tycker fakiskt att det är du, och sådana som du, som bör skämmas.

Så du blev kär utan att ha sex? Ok!!
  • Anonym (Otrogen)

Jag har tills vidare brutit med den här killen. Det gör så ont. Jag gör det för mina barns skull. Men det är tungt! Jag vill vara med den

här killen. Han betyder så mycket för mig, idag är det en månad sen vi bestämde att vi skulle testa att vara mer än vänner... Jag är inte säker på att jag gör rätt, eftersom att mitt hjärta är hos den här andra mannen. Jag är så olycklig. Att göra något jag inte vill för någon annans skull är hjärtskärande.

Maken anstränger sig till tusen för att vi ska hitta tillbaka till varandra. Köper blommor och har förändrat sig totalt. Jag kan inte uppskatta det, Det jag känner för den andre är så starkt. Vill hela tiden åka till honom. Det känns som att vara i ett fängelse...

• Anonym (Sitt ner i båten!)
    Anonym (Allt eller inget!) skrev 2015-06-14 21:44:20 följande:
    Så du blev kär utan att ha sex? Ok!!
    Tror du verkligen inte att man kan det? Oj, jag undrar vem det är som är en "kåt hynda" här? ;) Man kan faktiskt känna lust till någon utan att agera på det. Det är möjligt att jag inte hade klarat det när jag var 25 men nu är vi båda betydligt äldre.

Nåja, TS, jag önskar dig all lycka till. Men gör inget förhastat, det är mitt råd. Om det nu skulle vara så att den här nya mannen är en stor kärlek som du vill leva med, då har ni all tid i världen sedan. Men det går nog inte att se klart förrän värsta känslostormen lagt sig. Så låt det gå en tid och försök få mer kon takt med din man för att se vad ni har.
  • Anonym (anon)
    Anonym (Sitt ner i båten!) skrev 2015-06-14 21:06:23 följande:

Detta måste ju vara världens bästa svar tycker jag! You go, fasiken så bra skrivet. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-15 03:16:11 följande:

Jag har tills vidare brutit med den här killen. Det gör så ont. Jag gör det för mina barns skull. Men det är tungt! Jag vill vara med den

här killen. Han betyder så mycket för mig, idag är det en månad sen vi bestämde att vi skulle testa att vara mer än vänner... Jag är inte säker på att jag gör rätt, eftersom att mitt hjärta är hos den här andra mannen. Jag är så olycklig. Att göra något jag inte vill för någon annans skull är hjärtskärande.

Maken anstränger sig till tusen för att vi ska hitta tillbaka till varandra. Köper blommor och har förändrat sig totalt. Jag kan inte uppskatta det, Det jag känner för den andre är så starkt. Vill hela tiden åka till honom. Det känns som att vara i ett fängelse...

Vadå tills vidare? Du kan inte uppskatta din mans försök då, men lämna kan du inte heller? Sådana som du, ts..................................................
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man