• Anonym (Otrogen)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Jag är gift och har tre barn. Nu har jag träffat en kille via jobbet som jag verkligen klickat med. Han är kär i mig och jag är riktigt kär i honom också. Vi träffas och har haft sex. Jag och min man har inte haft det så jättebra under något år. Jag vet inte vad jag ska göra. Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?

• Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man
  • Anonym (Otrogen)

Maken vet om att vi har haft sex. Jag har kört med öppna kort.

• traveler

Har man levt så länge tillsammans med någon så är det klart att det är spännande med nya människor. Jag tror nästan spänning är något man får försöka hålla sig ifrån om man vill ha kvar sin partner

• Anonym (ok)
    traveler skrev 2015-06-03 14:50:53 följande:

Har man levt så länge tillsammans med någon så är det klart att det är spännande med nya människor. Jag tror nästan spänning är något man får försöka hålla sig ifrån om man vill ha kvar sin partner

Eller så är dom kära allt handlar inte om spännande saker kan ju faktiskt va på riktigt.
  • zeusZZ
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-03 14:46:43 följande:

mm nu gör du det, beundransvärt.....   träffar du fortfarande din nya kärlek?  om så är fallet vet din man om det ?
  • Anonym (....)
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-03 12:56:00 följande:

Han är medveten om känslorna jag har för kollegan och att det är ömsesidigt.

Aha, hur tänker du nu då? Är hans vetskap något frikort att sära benen ännu bredare nu? Bara du vet vad du vill ts.
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (....) skrev 2015-06-03 15:03:31 följande:
    Aha, hur tänker du nu då? Är hans vetskap något frikort att sära benen ännu bredare nu? Bara du vet vad du vill ts.
    Nej så tänker jag inte. Jag vet inte vad jag vill. Jag kan inte tänka på något annat än den här andra killen. Hur mycket jag längtar efter hans närhet och saknar honom.
  • Anonym (Otrogen)

För barnens skull måste jag försöka lappa ihop vårt förhållande men om viljan inte finns, hur gör man då? Jag har sån ångest över att jag inte vill försöka just nu och att familjen förväntar sig det, att jag ska försöka. I nästa vecka ska jag ta mig några dagar och verkligen fundera utan påverkan från någon, vad jag vill med mitt liv. Men jag behöver det nu egentligen.

• Millicent

Det är inte farligt att ge upp ett förhållande som inte funkar och som inte gör en lycklig. Skilsmässa kan absolut vara det bästa. 

"Education is not the learning of facts, but the training of the mind to think." -Albert Einstein
  • Fool
    Anonym (Sara) skrev 2015-06-03 13:59:11 följande:
    Det är väl en definitionsfråga, otrohet uppstår ofta pga problem i förhållandet. Att inte berätta detaljerna kring just otroheten behöver inte vara att ljuga. Man kan beskriva problemen i förhållandet ändå. Barn behöver inte känna till föräldrarnas sexliv. "Vi ska skilja oss för pappa kan inte leva utan bdsm och jag vill inte ställa upp på det längre". Är det lämpligt att vara så ärlig mot sina barn?
    Ja otrohet uppstår av en mängd anledningar , bla problem i förhållande. Jag har iof aldrig påstått att man ska gå in på detaljer om sexakten eller detaljer öht, jag har skrivit att man ska hålla sig så nära sanningen man kan och på en nivå som barnen kan ta till sig beroende på ålder. Men det är en väldigt stor skillnad mellan att säga "mamma och pappa älskar inte varandra" och att säga att mamma varit otrogen eller begått ett misstag som fick pappa att bli arg och ledsen....i det ena fallet medger man att någon begått ett misstag i det andra fallet gör man det inte... och i inget av fallen behöver man gå in på detaljer kring exakt hur sexakten utspelade sig eller visa upp en egen inspelad film med älskaren i HD format.

Ja det är lämpligt att vara ärlig mot sina barn, det är lämpligt att vara ärlig mot alla som står en nära, det är väldigt olämpligt att ljuga för människor som litar på en för egen vinnings skull.
  • Fool
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-03 12:56:00 följande:

Han är medveten om känslorna jag har för kollegan och att det är ömsesidigt.

Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-03 14:46:43 följande:

Starkt av dig TS
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man