• Anonym (Otrogen)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Jag är gift och har tre barn. Nu har jag träffat en kille via jobbet som jag verkligen klickat med. Han är kär i mig och jag är riktigt kär i honom också. Vi träffas och har haft sex. Jag och min man har inte haft det så jättebra under något år. Jag vet inte vad jag ska göra. Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?

• Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man
  • Anonym (Sara)
    Fool skrev 2015-06-03 22:10:24 följande:

Ja otrohet uppstår av en mängd anledningar , bla problem i förhållande. Jag har iof aldrig påstått att man ska gå in på detaljer om sexakten eller detaljer öht, jag har skrivit att man ska hålla sig så nära sanningen man kan och på en nivå som barnen kan ta till sig beroende på ålder. Men det är en väldigt stor skillnad mellan att säga "mamma och pappa älskar inte varandra" och att säga att mamma varit otrogen eller begått ett misstag som fick pappa att bli arg och ledsen....i det ena fallet medger man att någon begått ett misstag i det andra fallet gör man det inte... och i inget av fallen behöver man gå in på detaljer kring exakt hur sexakten utspelade sig eller visa upp en egen inspelad film med älskaren i HD format.

Ja det är lämpligt att vara ärlig mot sina barn, det är lämpligt att vara ärlig mot alla som står en nära, det är väldigt olämpligt att ljuga för människor som litar på en för egen vinnings skull.

Varför är det viktigt att poängtera vem som begått ett misstag? Varför ska nödvändigtvis någon skuldbeläggas? Om det är något mindre laddat typ pappa är trött på att mamma lägger så mycket tid på hästen, är det viktigt att barnen vet det? Eller mamma är trött på pappa för att han tittar så mycket på hockey? Jag tror att det alltid är en rad saker som leder fram till skilsmässa, otrohet eller inte. Det räcker gott att säga att mamma och pappa älskar inte varandra längre.
  • Anonym (Bedragen)

Mina barn vet ju vad som hänt och det beror ju på att exet tog hem dem till älskarinnan. De är ju inte dummare än att de förstår eftersom de inte är pyttesmå. Vetskapen om det har gjort ena barnet så argt och ledset att det inte vill vara hos pappa alls och knappt vill prata med honom. Det är svårt att veta vad som är rätt och fel men mitt barn mår extremt dåligt av allt. Om den nya ska introducera mitt i skilsmässan eller t o m innan är det ju svårt att ljuga om barnen är lite äldre. Just lögnerna är det mitt barn mår dåligt över, det går inte att lita på pappa. Jag har själv aldrig hängt ut mitt ex inför barnen. Vet hur dåligt jag själv mådde av hur mina föräldrar hanterade sin skilsmässa som också handlade om otrohet. Om den nya inte introduceras på en gång eller det handlar om en avslutad otrohet vet jag inte om det är en poäng att dra in barnen i det. I mitt fall tog jag ju aldrig själv ett beslut om vad som var rätt och fel, det fixade exet själv och konsekvenserna för hans och barnens relation är enorma. Jag försöker hålla barnen utanför så mycket det bara går. Det är mycket nog för dem ändå och jag vill inte att de ska känna att de väljer att vara med mig för att det är synd om mig för att pappa är dum.

• lilleman2000

Skäms TS. Du betrer dig som en fnittrig, kåt 15 årig tjej. Du ska föreställa att vara en vuxen ansvarstagande fru och mamma. Är det en sån här bild du vill förmedla av kvinnor till dina barn? Att de är våp som sviker sin familj genast någon man ger dom lite uppmärksamhet.

Jag är själv make och far, kan inte heller förneka att jag kan attraheras enormt av kvinnor som inte är min fru, men där stannar det. Även då jag blivit direkt uppvaktad och stött på, skulle det aldrig falla mig in att svika min fru och mina barn på det sättet. Även om det i fantasin någon gång frestat mig så skulle jag aldrig klara av att möta besvikelsen i deras ögon över vad jag isåfall skulle gjort vår familj. Man behöver inte leva ut alla lustar man upplever, likt en hormonstinn tonåring. 

Du är gift, alltså har du lovat trohet i nöd och lust. Är det bara ord för dig utan innebörd? Alla äktenskap har sina toppar och dalar, det hör till. Däremot hör det inte till att sära på benen genast förhållandet inte är 100% på topp.

Du har av ren egoism satt din egen sexuella njutning före din man och dina barn. 

• Fool
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-03 17:02:00 följande:
    Nej så tänker jag inte. Jag vet inte vad jag vill. Jag kan inte tänka på något annat än den här andra killen. Hur mycket jag längtar efter hans närhet och saknar honom.
    Det ligger tyvärr lite i förälskelsers natur att rationellt tänkande sätts ur spel hur fel det än är, jag personligen tycker det påminner mycket om ett missbruk, man blir hög på endorfiner när man träffas och känner abstinens när man inte träffas, rationellt tänkande sätt ur spel, man vet att det man gör är fel men man kan inte låta bli ändå, begäret är mycket starkare.
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-03 21:32:20 följande:

För barnens skull måste jag försöka lappa ihop vårt förhållande men om viljan inte finns, hur gör man då? Jag har sån ångest över att jag inte vill försöka just nu och att familjen förväntar sig det, att jag ska försöka. I nästa vecka ska jag ta mig några dagar och verkligen fundera utan påverkan från någon, vad jag vill med mitt liv. Men jag behöver det nu egentligen.

Fast om du nu tänker ge ert förhållande en ny chans så måste du bryta helt och hållet med kollegan, ingen kontakt alls förutom det som är absolut nödvändigt som rör jobbet, så länge du lägger ved i elden kommer förälskelsen aldrig lägga sig, då är det bara ett meningslöst försök för att stilla ditt samvete och så att du kan säga dig själv att du faktiskt försökte... men är det verkligen att försöka om man fortsätter vänstra? Har man verkligen gjort ett helhjärtat försök?

Du måste göra ett val TS antingen mannen eller kollegan, inte både och, svårare sagt än gjort, men det är något du kanske kan få hjälp med på FR, få hjälp att göra ett val.

• lilleman2000
    Anonym (Sara) skrev 2015-06-03 22:23:14 följande:
    Varför är det viktigt att poängtera vem som begått ett misstag? Varför ska nödvändigtvis någon skuldbeläggas? Om det är något mindre laddat typ pappa är trött på att mamma lägger så mycket tid på hästen, är det viktigt att barnen vet det? Eller mamma är trött på pappa för att han tittar så mycket på hockey? Jag tror att det alltid är en rad saker som leder fram till skilsmässa, otrohet eller inte. Det räcker gott att säga att mamma och pappa älskar inte varandra längre.
    Ett misstag? Ett misstag är när du av oaktsamhet spiller ut mjölkpaketet. Eller råkar stöta till någon.

Om du läser trådstarten så verkar det inte vara frågan om något misstag, att sära på benen och låta sig knullas är en högst medveten handling och absolut inget misstag. 

Har en part varit otrogen så har den tagit en medveten risk att det kommer fram till familjen och där ingår barnen. Att jämföra det med hästar och hockey är så barnsligt att jag inte ids kommentera det mer än såhär.
  • Fool
    Anonym (Sara) skrev 2015-06-03 22:23:14 följande:
    Varför är det så viktigt att till varje pris dölja ett misstag?
    Vad är det som är så fel med att stå för sina misstag?

Jo jag har förstått att du tycker så, du tycker ju även att man inte behöver stå för sina misstag inför sin partner heller. Vi kanske kan enas om att vi helt enkelt har olika syn kring ärlighet
  • taquine

Länge sedan jag såg en tråd där eufemismerna och flosklerna rapas upp på löpande band , dels av ts själv om hennes "snedsteg" och andra .. Blir smått illamående på riktigt .

Goodness me
  • Anonym (ok)
    Fool skrev 2015-06-03 22:11:20 följande:
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-03 14:46:43 följande:

Maken vet om att vi har haft sex. Jag har kört med öppna kort.

Starkt av dig TS
    Nej det är svagt och lågt att inte göra slut öga för öga och skilja sig ocg signera papperna , det är mycket svagt.
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (ok) skrev 2015-06-04 00:14:34 följande:
    Nej det är svagt och lågt att inte göra slut öga för öga och skilja sig ocg signera papperna , det är mycket svagt.
    Det är starkt att våga vara ärlig och erkänna det man har ställt till med.
  • Anonym (ok)
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-04 13:49:04 följande:
    Det är starkt att våga vara ärlig och erkänna det man har ställt till med.
    Jag har aldrig ställt till med något har de gjort så djävla bra själv ... skicka tack 
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man