Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-03 17:02:00 följande:
Nej så tänker jag inte. Jag vet inte vad jag vill. Jag kan inte tänka på något annat än den här andra killen. Hur mycket jag längtar efter hans närhet och saknar honom.
Det ligger tyvärr lite i förälskelsers natur att rationellt tänkande sätts ur spel hur fel det än är, jag personligen tycker det påminner mycket om ett missbruk, man blir hög på endorfiner när man träffas och känner abstinens när man inte träffas, rationellt tänkande sätt ur spel, man vet att det man gör är fel men man kan inte låta bli ändå, begäret är mycket starkare.
Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-03 21:32:20 följande:
För barnens skull måste jag försöka lappa ihop vårt förhållande men om viljan inte finns, hur gör man då? Jag har sån ångest över att jag inte vill försöka just nu och att familjen förväntar sig det, att jag ska försöka. I nästa vecka ska jag ta mig några dagar och verkligen fundera utan påverkan från någon, vad jag vill med mitt liv. Men jag behöver det nu egentligen.
Fast om du nu tänker ge ert förhållande en ny chans så måste du bryta helt och hållet med kollegan, ingen kontakt alls förutom det som är absolut nödvändigt som rör jobbet, så länge du lägger ved i elden kommer förälskelsen aldrig lägga sig, då är det bara ett meningslöst försök för att stilla ditt samvete och så att du kan säga dig själv att du faktiskt försökte... men är det verkligen att försöka om man fortsätter vänstra? Har man verkligen gjort ett helhjärtat försök?
Du måste göra ett val TS antingen mannen eller kollegan, inte både och, svårare sagt än gjort, men det är något du kanske kan få hjälp med på FR, få hjälp att göra ett val.