• Anonym (Otrogen)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Jag är gift och har tre barn. Nu har jag träffat en kille via jobbet som jag verkligen klickat med. Han är kär i mig och jag är riktigt kär i honom också. Vi träffas och har haft sex. Jag och min man har inte haft det så jättebra under något år. Jag vet inte vad jag ska göra. Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?

• Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man
  • Anonym (Otrogen)
    taquine skrev 2015-06-16 14:59:07 följande:
    Men snälla nån.. Är det du skriver sant (förlåt, men är skeptiskt efter några år här) så lämna!! Och ta de stackars barnen med . Anser du dig inte värd något bättre än detta otroligt fula  svek.?
    Det är sant...
  • Man 1973

Ni behöver en timeout från varandra. Prova att bo varannan vecka hemma med barnen och varannan hos kompisar/släktingar.

• Fool
    rille5 skrev 2015-06-16 14:51:00 följande:

Jag känner igen det här så det är jag som är kvinnans man som hon är gift med. Detta är en fruktansvärd historia som har sårat mig enormt speciellt eftersom jag hela tiden kommer på henne med hemligheter kring detta. Hon säger inget själv. Jag kom på dom av en slump för två veckor sedan när hon lämnade våra barn ensamma hemma på natten för att åka till den andra killen när jag jobbade (arbetar natt). Vår äldsta son ringde och var skräckslagen när mamma var borta. Den natten lovade hon mig och barnen att dom bröt kontakten med varandra men i lördags kom jag på dom igen så det var lögn det också. Trots alla sår och lögner älskar jag min fru. Jag har i två veckor försökt att sluta älska henne men det går inte. Jag älskar mina barn och min fru och vill bli en lycklig familj igen även om det tar tid, det får ta den tid det tar. Jag ska förlåta hur sjukt det en låter. Under deras förhållande har hon fortsatt säga till mig att hon älskar mig och att hon bara vill ha mig och inte vara med någon annan. att hon klarade av att säga så när hon visste att hon provade en annan man, det måste ändå betyda något tror jag. Nåt finns kvar för mig även om hon har svårt att plocka fram det just nu när hon är ytligt nykär.

Gösses människa , har du ingen stolthet?, ok att vara förlåtande men det här är ju löjligt. Du kanske älskar henne men hon älskar bevisligen inte dig tillräckligt mycket för att låta bli att träffa den andre mannen... allvarligt... hon lämnar kidsen ensamma hemma för åka iväg till den andre mannen?...kom igen nu... den andre mannen har prio 1 i allt... han går före dig och era barn.

Håller med någon annan som skrivit... du förtjänar bättre...
  • Fool
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-16 23:29:29 följande:
    Det är sant...
    Om detta är sant som du skriver så skrev din man det inlägget igår, senast i förrigår skrev du att du hade brutit med älskaren, men enligt din mans story så träffade du honom senast i lördags... alltså har du suttit och ljugit här med?

Då undrar jag (om du inte är ett troll), vad är poängen med att starta en tråd och sen sitta och ljuga för folk som svarar? Vad får du ut av det?
  • Anonym (Otrogen)

Det senaste inlägget om att vi har brutit var efter i lördags och då bröt han och jag all kontakt. Det är ingen lögn!
    Den natten när jag åkte till honom var efter att maken fått reda på sanningen. Han jobbade då så därför var jag inte hemma.Jag åkte hem till den andre killen  med syftet att bryta men klarade inte av det då...

• Anonym (Sara)
    Fool skrev 2015-06-17 11:39:29 följande:
    Gösses människa , har du ingen stolthet?, ok att vara förlåtande men det här är ju löjligt. Du kanske älskar henne men hon älskar bevisligen inte dig tillräckligt mycket för att låta bli att träffa den andre mannen... allvarligt... hon lämnar kidsen ensamma hemma för åka iväg till den andre mannen?...kom igen nu... den andre mannen har prio 1 i allt... han går före dig och era barn.

Håller med någon annan som skrivit... du förtjänar bättre...
    Jag tycker inte att man ska agera efter stolthet. Jag tycker att man i lugn och ro ska fundera över hur man vill ha sitt liv, vad finns det för för-och nackdelar med att lämna och att stanna kvar. Att agera efter stolthet är för mig bara ett stenkast ifrån att agera efter heder. Tycker inte att man ska uppmuntra något av det.
  • Anonym (Otrogen)

Han kom på oss på så sätt  att han stod vid min telefon samtidigt som jag fick ett sms av den här mannen.

• Anonym (BosseLarsson)
    Anonym (Sara) skrev 2015-06-17 12:00:33 följande:
    Jag tycker inte att man ska agera efter stolthet. Jag tycker att man i lugn och ro ska fundera över hur man vill ha sitt liv, vad finns det för för-och nackdelar med att lämna och att stanna kvar. Att agera efter stolthet är för mig bara ett stenkast ifrån att agera efter heder. Tycker inte att man ska uppmuntra något av det.
    Vore självrespekt ett bättre ordval? Brukar det inte låta så att har man ingen respekt för sig själv kommer ingen annan ha det heller?
  • Anonym (BosseLarsson)
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-06-17 11:57:52 följande:

Det senaste inlägget om att vi har brutit var efter i lördags och då bröt han och jag all kontakt. Det är ingen lögn!
    Den natten när jag åkte till honom var efter att maken fått reda på sanningen. Han jobbade då så därför var jag inte hemma.Jag åkte hem till den andre killen  med syftet att bryta men klarade inte av det då...

Så du ljuger inte bara för din man "Jag berättade, är öppen med allt" utan du sitter och ljuger i tråden för att framstå som bättre? Försöker du övertyga dig själv om att du beter dig bättre än vad du gör? Vad är poängen med det?
  • Fool
    Anonym (Sara) skrev 2015-06-17 12:00:33 följande:
    Och jag tycker man ska agera efter sina barns bästa, att lämna sina ungar ensamma hemma för att smyga iväg till älskaren är under all kritik, det handlar alltså inte bara om att hon sätter älskaren före sin mans bästa utan även om att hon sätter honom före sina barns bästa..

Att agera efter stolthet kan vara fel ibland men inte alltid, eftersom det innebär att man agerar på ett sätt som gör det lättare för en att leva med sig själv senare. att lägga sig platt och låta sig bli förudmjukad är något som jag tror tär på självförtroendet och självkänslan.

Tex kan jag hålla med om att det inte är bra att dra på en gång så fort frugan varit otrogen om man har barn, men i detta fall så har TS trotts att hon blivit påkommen och fått en andra chans valt att fortsätta ljuga för sin man och dessutom försummat sina barn för älskarens skull... vilket jag tycker tyder på att hon fullkomligen skiter i både man och barn och sätter sin älskare före allt.

Exakt hur många chanser tycker du att TS man ska ge henne? Ska han acceptera att hon försummar ungarna för älskarens skull?
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man