• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • mandolini

Här händer det grejer ser jag! Vad roligt! ???? jag har haft en brunaktig mens i tre dagar nu men blöder inte mer än en tesked per dag ungefär men har fruktansvärd molvärk i livmodern. Vi åker också utomlands på tisdag så jag tar nog ett test innan vi åker

• mandolini

det här är såå spännande...!! "blödningen" dvs det brunaktiga hur nu slutat  (nästan exakt tre dagar varade den) men jag ligger i sängen och är as trött och har ont i livmodern, är det för tidigt att testa tror ni?

• mandolini
    skatergirl81 skrev 2015-07-11 19:04:36 följande:

Blev inget för oss den här månaden, så det är bara att ta nya tag

vad tråkigt! Upp i sadeln igen! ;)
  • Amazinglife
    mandolini skrev 2015-07-11 19:40:57 följande:

det här är såå spännande...!! "blödningen" dvs det brunaktiga hur nu slutat  (nästan exakt tre dagar varade den) men jag ligger i sängen och är as trött och har ont i livmodern, är det för tidigt att testa tror ni?

En nidblödning varar inte i ens en dag, de är bara en blodblandad flytning man kan få när ägget fäster, visar sig oftast bara på papper när man torkar sig som en risa flytning.. Så tyvärr verkar du haft mens, din mens har troligtvis bara varit annorlunda kanske pga utebliven ägglossning denna månad
  • skatergirl81

Testa så vet du och det är väl skönare!
  • MimmiGbg

Det skadar inte att testa - go for it! Jag håller tummarna :)

Själv har jag fått aningen starkare svar på ÄL-stickorna nu. Vågar knappt hoppas på att det börjar närma sig. 
  • MimmiGbg

Det skadar inte att testa - go for it! Jag håller tummarna :)

Själv har jag fått aningen starkare svar på ÄL-stickorna nu. Vågar knappt hoppas på att det börjar närma sig. 

Skatergirl, vad tråkigt att det inte tog sig nu. :/ Håll ut, vännen.
  • MimmiGbg

Tjejer, har ni hört något om eller provat munkpeppar (även kallad Vitex angus castus/Munkört/chaste berry)?
    Vad tror ni om det?

Det sägs vara bra även vid besvär med PMS, oregelbunden mens och vid rikliga blödningar. Detta utöver att det sägs hjälpa kroppen hormonbalansera och hjälpa kroppen till ÄL.

Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??