• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2015-07-21 12:08:38 följande:

Glömde över säga att enligt alla mina appar skulle jag haft äl i Lördags och har nu passerat hela mitt fertila fönster med bara deppiga runda ringar på stickan. Eftersom jag är en utmärkt hypokondriker hittar jag massa obehagliga sjukdomar som skulle kunna passa in på mig. Blä

Man kan ju ha mens utan att ha haft äl...men är det så i flera månader behöver du kanske äta något som gör att du ägglossar! Hade en kompis som inte hade ägglossning alls, men för det finns det bra hjälp att få, det är ju ett förhållandevis "lätt" problem att åtgärda.

Hoppas testerna slår om!
  • mandolini
    skatergirl81 skrev 2015-07-21 12:52:37 följande:

Man kan ju ha mens utan att ha haft äl...men är det så i flera månader behöver du kanske äta något som gör att du ägglossar! Hade en kompis som inte hade ägglossning alls, men för det finns det bra hjälp att få, det är ju ett förhållandevis "lätt" problem att åtgärda.

Hoppas testerna slår om!

[quote=75548546][quote-nick]skatergirl81 skrev 2015-07-21 12:52:37 följande:[/quote-nick]

Känns betryggande att veta! Vad kan det bero på och vad fick hon för hjälp?

Ni som inte haft ägglossning än, hur länge har ni kissat på stickor utan resultat? Förr förra månaden tyckte jag mig se rätt tydliga streck på äl stickan men efter det har det visat noll..hur länge tycker ni jag ska vänta innan jag kontaktar bm?
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2015-07-21 19:56:12 följande:

[quote=75548546][quote-nick]skatergirl81 skrev 2015-07-21 12:52:37 följande:[/quote-nick]

Känns betryggande att veta! Vad kan det bero på och vad fick hon för hjälp?

Ni som inte haft ägglossning än, hur länge har ni kissat på stickor utan resultat? Förr förra månaden tyckte jag mig se rätt tydliga streck på äl stickan men efter det har det visat noll..hur länge tycker ni jag ska vänta innan jag kontaktar bm?

Hon fick äta några hormoner som skulle stimulera ägglossning, sen gick hon till gynekolog regelbundet och de kollade med vul att det fanns mogna ägg som var redo att släppa. Fast alla kvinnor kan hoppa över en äl utan att det behöver vara något fel, det kanske inte lossnade nåt ägg den månaden helt enkelt. Hon sökte inte hjälp förrän efter två år för de körde mer på "händer det så händer det " så de reagerade inte på att det inte tog sig. Vet inte hur snabbt man kan få hjälp....om du går privat kanske du inte behöver vänta.
  • MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-07-21 12:01:52 följande:

Hej på er! Sista dagen för oss i Berlin nu och har sexan varje dag :) jag var inte gravid och mensen kom igång ordentligt sista dagarna..jag kunde såklart inte hålla mig från att köpa ägglossningstest så vi slog till på cb med dubbel hormonindikator. Har kört med dem prick en vecka nu och inte ens en liten ökning..börjar tappa sugen nu..undrar om det är något fel på mig? :( om jag inte får en ökning ens innan nästa mens måste jag nog höra av mig till bm.

:( Jag förstår verkligen din frustration och är ledsen att det inte resulterade i ett plus.

Jag håller med Skatergirl, det kanske finns hjälp att få? Om inte annat så kanske via privat klinik. Det verkar ju vara pergotime eller heter det pregotime som skrivs ut som ägglossningsstimulerande preparat. 

Hör runt lite och se vad dom säger? Har du lust att skriva lite om det till oss hur det går när du gjort det? Jag är intresserad hur det där funkar. Hoppas resan vad bra!
    Hoppas på första barnet
  • mandolini

När man talar om trollen! Så här kl 02 när vi kommer hem från resan tänket jag att jag nog måste ta ett äl test innan jag går och lägger mig för att kunna sova..och vad ser jag?! En blinkande smajli!! Jag är alltså fertil nu äntligen och har äl vilken dag som helst nu! Godnatt och kram på er

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-07-22 02:01:43 följande:

När man talar om trollen! Så här kl 02 när vi kommer hem från resan tänket jag att jag nog måste ta ett äl test innan jag går och lägger mig för att kunna sova..och vad ser jag?! En blinkande smajli!! Jag är alltså fertil nu äntligen och har äl vilken dag som helst nu! Godnatt och kram på er

Grattis!! Känns ju skönt. Pergotime är det det heter som MimmiGbg skrev, det var det min kompis åt.
  • mandolini

Tack! Verkligen en lättnad! Vi har avbokat helgens planerade vistelse för att stanna hemma och invänta ägglossning och ligga järnet! Tungan ute Nu jäklar ska det väl bli en liten bebis! Hur går det för er andra?

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-07-22 15:33:57 följande:

Tack! Verkligen en lättnad! Vi har avbokat helgens planerade vistelse för att stanna hemma och invänta ägglossning och ligga järnet!  Nu jäklar ska det väl bli en liten bebis! Hur går det för er andra?

Inväntar äl som enligt appen sker på måndag...fast vi ligger varannan dag nu och varje dag runt äl för att vara på säkra sidan...det måste måste funka den här gången!
  • MimmiGbg

Fasen vad roligt Mandolini! Skam den som ger sig Grym timing nu när modet sviktade lite där.

• mandolini

Tack det känns verkligen som en lättnad! Jag har föresten ätit rosenrot och EPA den här månaden och jag kunde aldrig föreställa mig hur mycket jag skulle

Känna av ÄL!! Idag är min andra dag med hög fertilitet och jag kan nästan känna hur ett ägg är på väg att lossna! Jag känner mig svullen om äggstockarna och magen spänner och gör ont. Övertygad om att rosenroten satte fart på min ÄL, har aldrig känt av ÄL tidigare och märker skillnad på sekretet tack vare EPA

Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??