• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-07-23 14:00:57 följande:

Tack det känns verkligen som en lättnad! Jag har föresten ätit rosenrot och EPA den här månaden och jag kunde aldrig föreställa mig hur mycket jag skulle

Känna av ÄL!! Idag är min andra dag med hög fertilitet och jag kan nästan känna hur ett ägg är på väg att lossna! Jag känner mig svullen om äggstockarna och magen spänner och gör ont. Övertygad om att rosenroten satte fart på min ÄL, har aldrig känt av ÄL tidigare och märker skillnad på sekretet tack vare EPA

Nu verkar det vara min tur att tappa tron lite.

Efter ÄL-test kunde jag konstatera att jag troligt var fertil i fre/lör men strecket var bara starkt EN dag. Kan det varit utan ÄL isf?

Efter det har INGA förändringar skett. Tempen går inte upp, jag har inga flytningar, visserligen molande mensvärk av och till men i övrigt inget annat som indikerar att jag kan ha befruktats. Om detta nu inte var en ÄL så har jag snart inte fått det på 3 månader. -_-

Jag har ätit EPA i 4 månader, vitamin MittVal längre än så, numera även munkpeppar.

Vad gör jag? Hur ska jag tänka?
  • mandolini
    MimmiGbg skrev 2015-07-23 17:44:02 följande:
    Nu verkar det vara min tur att tappa tron lite.

Efter ÄL-test kunde jag konstatera att jag troligt var fertil i fre/lör men strecket var bara starkt EN dag. Kan det varit utan ÄL isf?

Efter det har INGA förändringar skett. Tempen går inte upp, jag har inga flytningar, visserligen molande mensvärk av och till men i övrigt inget annat som indikerar att jag kan ha befruktats. Om detta nu inte var en ÄL så har jag snart inte fått det på 3 månader. -_-

Jag har ätit EPA i 4 månader, vitamin MittVal längre än så, numera även munkpeppar.

Vad gör jag? Hur ska jag tänka?
     Jag tror att du kan ha haft ÄL i två dagar men bara haft så pass mycket ökning i urinen en dag för att det ska ha gjort utslag, de är ju så olika från test till test. När jag köpte RFSU tester hade jag bara en dags ökning (två streck på stickan) Nu har jag ju CB med dubbel hormonindikator och då går det ju även att se fertila dagar innan ÄL. Jag läste någonstans att det är tre månader utan någon som helst ökning eller ÄL som man kan behöva kontakta en BM för att kolla hur det är med ÄL.

För mig funkade ju Rosenrot, det ju säkert olika för alla men det kan ju vara en grej att testa?

Jag tänker att du väntar den här cykeln ut innan du kontaktar BM, om mensen är sen kan du ju göra att gravtest för det kan ju vara så att du är gravid. Prova annars CB där du kan se lite tydligare om du har ÄL och slipper tolka så mycket. Annars som sagt, kontakta BM, de tänkte jag göra efter den är cykeln, men nu fick jag ju en ökning.
  • MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-07-23 20:00:20 följande:
     Jag tror att du kan ha haft ÄL i två dagar men bara haft så pass mycket ökning i urinen en dag för att det ska ha gjort utslag, de är ju så olika från test till test. När jag köpte RFSU tester hade jag bara en dags ökning (två streck på stickan) Nu har jag ju CB med dubbel hormonindikator och då går det ju även att se fertila dagar innan ÄL. Jag läste någonstans att det är tre månader utan någon som helst ökning eller ÄL som man kan behöva kontakta en BM för att kolla hur det är med ÄL.

För mig funkade ju Rosenrot, det ju säkert olika för alla men det kan ju vara en grej att testa?

Jag tänker att du väntar den här cykeln ut innan du kontaktar BM, om mensen är sen kan du ju göra att gravtest för det kan ju vara så att du är gravid. Prova annars CB där du kan se lite tydligare om du har ÄL och slipper tolka så mycket. Annars som sagt, kontakta BM, de tänkte jag göra efter den är cykeln, men nu fick jag ju en ökning.
    Nästa ÄL test får nog bli CB med dubbel indikator. Vanliga skapar för mycket osäkerhet. Som du säger, får jag ingen ÄL i aug så söker jag nog hjälp privat.

Känns som det finns fyrtioelva kosttillskott man kan köpa för att öka oddsen. Dyrt blir det. :(

Jag har BIM lördag om en vecka. Tar ett GT då och ser. Annars vette katten. Då får nog ÄL-stimulerande vara näst på kartan.
  • mandolini

Kör CB! Det är värt det! Idag visade stickan en glad gubbe, alltså har jag ÄL idag!! Nästan lika glad är jag som ett gravplus hade varit där..haha! Men låg vaken nästan hela natten pga illamående och molande värk i magen plus en redig huvudvärk. Idag måste jag ju vara pigg för tusan!

• mandolini

Så..nu var den är ÄL över, bara att invänta BM eller att den *hoppas hoppas* uteblir. och jag och sambon från vila våra kön i någon vecka..heheh

av ren nyfikenhet, hur gamla är ni och er partner? är ni gifta, förlovade, sambon? och hur länge har ni varit tillsammans?

Jag är 25 och min sambo är 27, vi har bott ihop i prick ett år och varit tillsammans i 2,5 år :)

• mandolini
    mandolini skrev 2015-07-25 19:18:22 följande:

Så..nu var den är ÄL över, bara att invänta BM eller att den *hoppas hoppas* uteblir. och jag och sambon från vila våra kön i någon vecka..heheh

av ren nyfikenhet, hur gamla är ni och er partner? är ni gifta, förlovade, sambon? och hur länge har ni varit tillsammans?

Jag är 25 och min sambo är 27, vi har bott ihop i prick ett år och varit tillsammans i 2,5 år :)

BIM menade jag ju såklart.
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-07-23 23:20:06 följande:

Nästa ÄL test får nog bli CB med dubbel indikator. Vanliga skapar för mycket osäkerhet. Som du säger, får jag ingen ÄL i aug så söker jag nog hjälp privat.

Känns som det finns fyrtioelva kosttillskott man kan köpa för att öka oddsen. Dyrt blir det. :(

Jag har BIM lördag om en vecka. Tar ett GT då och ser. Annars vette katten. Då får nog ÄL-stimulerande vara näst på kartan.

Jag tycker också att ältesten är svåra att läsa av. Känns som att det är en hel uppsjö med produkter runt att bli gravid, måste vara en lönsam industri. Kroppen är inte så enkel som man trodde den var. Tappa inte hoppet!!
  • MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-07-25 19:18:22 följande:

Gött jobbat! Vila könen nu - HAHA!

Jag är en ungdomlig 31-åring ;) och killen 30. Han friade i våras så vi gifter oss troligen nästa sommar. Wiie! Vi har varit ihop i 2,5 år. Fann varandra via en dejtingsida. Hehe!

Skatergirl, ja visst fasen tjänar dom pengar på oss som försöker bli gravida. Hur går det för dig so far, när testar du här näst tro?

Mandolini, var köper du dina CB? Bra pris?
  • mandolini
    MimmiGbg skrev 2015-07-26 18:00:25 följande:
    Gött jobbat! Vila könen nu - HAHA!

Jag är en ungdomlig 31-åring ;) och killen 30. Han friade i våras så vi gifter oss troligen nästa sommar. Wiie! Vi har varit ihop i 2,5 år. Fann varandra via en dejtingsida. Hehe!

Skatergirl, ja visst fasen tjänar dom pengar på oss som försöker bli gravida. Hur går det för dig so far, när testar du här näst tro?

Mandolini, var köper du dina CB? Bra pris?
    Jag och min sambo träffades också på en dejtingsida, haha. och jag väntar just nu på frieri..i Oktober ska vi åka till Japan så jag misstänker att det är det som planerats :P Jag är inte gammalmodig av mig, jag friade i mitt förra förhållande och det gick ju som det gick..därav vill jag inte göra det igen!

Jag köper mina CB från apotea på nätet. Enligt min app så ska har jag BIM på lördag, 8 dagar efter ÄL. tycker det låter tidigt? Tror ni jag kan ta ett test på Lördag morgon eller bör jag vänta?
  • skatergirl81

Jag och sambon träffades också på en dejtingsajt. Förlovade oss i våras, jag friade,rent officiellt, men han hade sagt massa gånger att han ville att vi skulle gifta oss och vi hade kollat på ringar tillsammans.

Tog ältest idag men tycker rfsu:s stickor är värdelösa, två svaga sträck var det...så vet inte vad jag ska tro.

Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??