• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-07-11 20:43:17 följande:

Det skadar inte att testa - go for it! Jag håller tummarna :)

Själv har jag fått aningen starkare svar på ÄL-stickorna nu. Vågar knappt hoppas på att det börjar närma sig. 

Skatergirl, vad tråkigt att det inte tog sig nu. :/ Håll ut, vännen.

Tack...känns lite bättre nu när vi är på g mot ny äl.

Har bara hört om munkpeppar här på fl...och bisolvon och rosenrot och drottninggele. Finns mycket huskurer verkar det som, vet inte om det funkar dock. Måste vara jobbigt att ha lång cykel eller vara oregelbunden!
  • MimmiGbg

Nu jävlar sätter vi denna ÄL, skatergirl81! Alla dessa fyrtioelva stickor, temptagningar och en herrans massa sex ska la leda någon vart tycker jag.

När kommer din ÄL nu näst?

• skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-07-19 20:25:40 följande:

Nu jävlar sätter vi denna ÄL, skatergirl81! Alla dessa fyrtioelva stickor, temptagningar och en herrans massa sex ska la leda någon vart tycker jag.

När kommer din ÄL nu näst?

Ja det gör vi!! Klart vi gör! Har bara tre äl stickor kvar från förra men tror det räcker. Nästa äl är 27/7 enligt appen . När har du?
  • MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-07-19 20:42:27 följande:
    Ja det gör vi!! Klart vi gör! Har bara tre äl stickor kvar från förra men tror det räcker. Nästa äl är 27/7 enligt appen . När har du?
    Ah okej då är det rätt så snart, mycket bra!

Jag hade troligtvis min i förrgår. Hetspipp och noggrann bevakning på kroppen så hoppas jag att det kan leda någon vart. :)

När är det vettigt att börja testa? BIM (ÄL + 14 dagar?) eller kan man testa tidigare än så?
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-07-20 00:08:09 följande:

Ah okej då är det rätt så snart, mycket bra!

Jag hade troligtvis min i förrgår. Hetspipp och noggrann bevakning på kroppen så hoppas jag att det kan leda någon vart. :)

När är det vettigt att börja testa? BIM (ÄL + 14 dagar?) eller kan man testa tidigare än så?

Med såna testa tidigt test kan du testa 10 dagar efter äl tror jag...som tidigast...men du kan vara gravid och de visar negativt ändå när det är så tidigt så det bästa är nog att vänta till 14 dagar efter mens. Min cykel ser ut så...bim 8/8.

Ska hålla tummarna allt jag kan för dig!
  • MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-07-20 11:02:40 följande:
    Med såna testa tidigt test kan du testa 10 dagar efter äl tror jag...som tidigast...men du kan vara gravid och de visar negativt ändå när det är så tidigt så det bästa är nog att vänta till 14 dagar efter mens. Min cykel ser ut så...bim 8/8.

Ska hålla tummarna allt jag kan för dig!
    Gulle du! Jag ska bannemig hålla tummar så det duger åt dig med :) Men någonting säger mig att det donar sig denna gången. Vi får vänta och se!
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-07-20 18:35:32 följande:

Gulle du! Jag ska bannemig hålla tummar så det duger åt dig med :) Men någonting säger mig att det donar sig denna gången. Vi får vänta och se!

Tack

14 dgr efter äl menade jag förstås att du ska testa! Jag köpte ett grav-test sist men hann aldrig använda det, där står det hur många procent felmarginal det är utifrån hur tidigt man testar och testar man på bim så har det 99 % korrekt resultat, det är från clearblue...men dyra så man vill ju inte slösa det i onödan.

Ja nu är det fasen vår tur att plussa!!!...tur jag är på solsemester mellan äl och bim så man får annat att tänka på...känns som hela livet är en väntan på äl och bim nuförtiden !
  • mandolini

Hej på er! Sista dagen för oss i Berlin nu och har sexan varje dag :) jag var inte gravid och mensen kom igång ordentligt sista dagarna..jag kunde såklart inte hålla mig från att köpa ägglossningstest så vi slog till på cb med dubbel hormonindikator. Har kört med dem prick en vecka nu och inte ens en liten ökning..börjar tappa sugen nu..undrar om det är något fel på mig? :( om jag inte får en ökning ens innan nästa mens måste jag nog höra av mig till bm.

• mandolini

Glömde över säga att enligt alla mina appar skulle jag haft äl i Lördags och har nu passerat hela mitt fertila fönster med bara deppiga runda ringar på stickan. Eftersom jag är en utmärkt hypokondriker hittar jag massa obehagliga sjukdomar som skulle kunna passa in på mig. Blä

Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??