• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • miamarina84
    Erli skrev 2016-01-08 12:11:15 följande:

Hej.

Ni verkar ha rätt bra koll på detta med ägglossning och cykler här inne. Har en fråga och kan inte hitta något när jag googlar.

Jag har haft ganska regelbunden mens (+\- 2-3 dagar) och likaså ägglossning. Har även testat lite med äl-stickor för att få bättre koll. Senaste månaderna har äl infallit dag 13 eller 14, tydliga symtom och positiva tester.

Denna månaden började jag testa dag 11 när flytningarna började bli trådiga, starkare och starkare streck per dag men inte positiva. Dag 13 & 14 tog jag digitala tester men de är negativa, även stickorna! Dag 13 hade jag rejäla symtom dessutom framåt kvällen/ natten.

Har haft tydliga symtom med rejäl ömhet, flytningar och kasst humör precis som tidigare cykler. Men negativa tester! Har testat förmiddag och framåt kvällen runt 19-20. Kan jag ha haft ägglossning på natten och då missat stegringen eller har jag helt enkelt inte haft någon ägglossning denna månaden?

Har samma symtom som vanligt nu dagarna efter, lite molvärk, lätt ömhet i brösten.

Blir inte klok på detta!

Jag brukar ha ägglossning mellan dag 13-16 så det kanske kommer. En dag fick jag dag 21 typ...
  • Agge83

Ni verkar ju ha koll!

Har en riktigt konstig temp denna månaden, trots positiva äl test, 1/1 var det starkaste.. Har oftast på cd12 ibland 13... Men kolla denna kurvan.. Är väl ingen denna månaden då.. :(

• mandolini

hej på er!

"vanligtvis" uteblir ÄL 1-2 gånger per år utan att det är något konstigt med det.
    Jag är ju i vecka 9 nu och vi försökte i 7 månader, varav bara 3 gånger hade jag utslag på ÄL stickorna. Ibland hoppar de över helt enkelt. Jag tror heller inte att man ska stirra sig blind på när man "brukar" ha Äl heller, det kan variera då varje cykel är unik. Jag brukade ha på dag 10 men plötsligt ändrades det, månaden då jag blev gravid hade jag Äl på dag 8 tex. Men man brukar säga att har man testat 15 dagar i rad efter mensen slutat så kommer den med största sannolikhet inte att dyka upp den månaden.

Mitt tips är att inte stirra sig blind på teststickorna, temp visar oftast en förändring då äl redan varit vilket jag fått veta senare nu hos barnmorskan så det är ingen bra metod. Ligg varannan dag (om ni har lust) annars ett par gånger i veckan,så borde ni pricka in ÄL oavsett. lycka till! 

• Erli
    miamarina84 skrev 2016-01-08 12:53:50 följande:
    Jag brukar ha ägglossning mellan dag 13-16 så det kanske kommer. En dag fick jag dag 21 typ...
    Tack för svar. Men jag har fortsatt testa och stickorna är nästan helt blanka nu. Endast dag 13 & 14 var det starkare streck.
    Har nån månad haft positivt test på kvällen och sen helt blankt dagen efter, men jag tycker det borde blivit utslag även på kvällstestern denna gången också isåfall. Men äl kanske hoppade över denna månaden då.

Att tempo exakt samma tid varje dag funkar inte då barnen aldrig vaknar samma tid på morgonen, provade det en kort tid men det är nog inget för mig.
  • Agge83
    mandolini skrev 2016-01-08 14:36:09 följande:

hej på er!

"vanligtvis" uteblir ÄL 1-2 gånger per år utan att det är något konstigt med det.

Jag är ju i vecka 9 nu och vi försökte i 7 månader, varav bara 3 gånger hade jag utslag på ÄL stickorna. Ibland hoppar de över helt enkelt. Jag tror heller inte att man ska stirra sig blind på när man "brukar" ha Äl heller, det kan variera då varje cykel är unik. Jag brukade ha på dag 10 men plötsligt ändrades det, månaden då jag blev gravid hade jag Äl på dag 8 tex. Men man brukar säga att har man testat 15 dagar i rad efter mensen slutat så kommer den med största sannolikhet inte att dyka upp den månaden.

Mitt tips är att inte stirra sig blind på teststickorna, temp visar oftast en förändring då äl redan varit vilket jag fått veta senare nu hos barnmorskan så det är ingen bra metod. Ligg varannan dag (om ni har lust) annars ett par gånger i veckan,så borde ni pricka in ÄL oavsett. lycka till! 

Hej! Har alltid positiva äl test under tiden för äl, tempen har alltid gått upp efter äl... Denna månaden är tempen låg, det var därför jag undrade om det möjligtvis är så att äl uteblivet! :) men varför skulle inte temp metoden vara bra? Många som säger att det är den säkraste metoden att få veta att äl varit?
  • mandolini
    Agge83 skrev 2016-01-08 16:32:49 följande:
    Hej! Har alltid positiva äl test under tiden för äl, tempen har alltid gått upp efter äl... Denna månaden är tempen låg, det var därför jag undrade om det möjligtvis är så att äl uteblivet! :) men varför skulle inte temp metoden vara bra? Många som säger att det är den säkraste metoden att få veta att äl varit?
    Vad jag har hört så går tempen upp först efter Äl inträffat, men det är som sagt bara vad jag hört. 

Men om din äl är så pass regelbunden så är det nog bara så att den uteblivit den här månaden, inget att oroa sig för! :) även om det är tråkigt såklart..
  • skatergirl81

Hej alla fina! Ville bara dela med mig av de goda nyheterna, jag är gravid!! Äntligen! Kan typ inte fatta det.

Hade inga gravtest så tog ett ältest på bim -1 och två ältest på bim och alla visa fullt utslag, idag är bim +2 och jag fick plus direkt på gravtestet. Hoppas nu att lilla fröet vill stanna.

Någon som vet någon bra gravidapp?

• mandolini
    skatergirl81 skrev 2016-01-20 19:52:29 följande:

Hej alla fina! Ville bara dela med mig av de goda nyheterna, jag är gravid!! Äntligen! Kan typ inte fatta det.

Hade inga gravtest så tog ett ältest på bim -1 och två ältest på bim och alla visa fullt utslag, idag är bim +2 och jag fick plus direkt på gravtestet. Hoppas nu att lilla fröet vill stanna.

Någon som vet någon bra gravidapp?

ÄNTLIGEN! VAD GLAD JAG BLIR! har kikat in här lite då och då för att se hur det går för dig!

Jag använder babygruppens "gravid och baby" app och Pregnancy +
    båda de är jätte bra!

TUSEN MILJONER GRATTIS till dig!!
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2016-01-26 17:50:40 följande:

ÄNTLIGEN! VAD GLAD JAG BLIR! har kikat in här lite då och då för att se hur det går för dig!

Jag använder babygruppens "gravid och baby" app och Pregnancy +

båda de är jätte bra!

TUSEN MILJONER GRATTIS till dig!!

Tack så mycket, vad gullig du är!! Känns toppen!! Gick in i i 6 idag och mår jättebra än så länge.

Hur är det med dig din stackare, kan du äta något än? Hade du gjort något ul ännu? Vi har ul 17/3 så är en lång väntan än.
  • mandolini

Jag mår lite bättre nu tack, jag mår bra typ tre dagar och kräks två så det är en förbättring i alla fall! Jag är nu i slutet av vecka 11 och den värsta tröttheten är borta i alla fall och magen börjar synas nu :D vi ska på ul nästa vecka för KUB som vi valt att göra, men RUL är inte förrän i vecka 20..så det är ett bra tag kvar.

skönt att du mår bra! Jag hade min värsta tid mellan v. 6-9

Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??