• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2016-01-28 13:23:31 följande:

Jag mår lite bättre nu tack, jag mår bra typ tre dagar och kräks två så det är en förbättring i alla fall! Jag är nu i slutet av vecka 11 och den värsta tröttheten är borta i alla fall och magen börjar synas nu :D vi ska på ul nästa vecka för KUB som vi valt att göra, men RUL är inte förrän i vecka 20..så det är ett bra tag kvar.

skönt att du mår bra! Jag hade min värsta tid mellan v. 6-9

Skönt att det är lite bättre i alla fall. Har du gått ner i vikt nu när du har svårt att äta?

Jag var på gymmet idag men sen blev jag så trött så jag somnade i soffan en stund. Sover mer nu men oftast på natten, det blir tidigare kvällar.

Konstigt att det är så olika hur man mår och att vissa blir så dåliga, du blev ju det snabbt.

Jag är rädd för att bli jättetjock, fånigt va
  • mandolini
    skatergirl81 skrev 2016-01-30 16:58:31 följande:
    Skönt att det är lite bättre i alla fall. Har du gått ner i vikt nu när du har svårt att äta?

Jag var på gymmet idag men sen blev jag så trött så jag somnade i soffan en stund. Sover mer nu men oftast på natten, det blir tidigare kvällar.

Konstigt att det är så olika hur man mår och att vissa blir så dåliga, du blev ju det snabbt.

Jag är rädd för att bli jättetjock, fånigt va
    Det kom ett rejält bakslag igår/dag, var uppe och kräktes hela natten och det har fortsatt idag också. Jag är så sjukt trött på det här nu! så tråkigt att det ska drabba just mig, men jag har hört att det har att göra med hur känslig man är mot hormonerna.

vad lyxigt att orka träna ändå! Önskar jag orkade..i början sov jag hela tiden och nu kan jag inte sova alls på nätterna eftersom jag svettas, måste kissa, kräks och drömmer mardrömmar. I början av graviditeten vägde jag 65, nu väger jag typ 50 så jag har gått ner en del. Min barnmorska säger att min mage syns så tydligt för att jag är så liten i övrigt. varför är du orolig för att få en stor kula?
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2016-01-31 21:08:43 följande:

Det kom ett rejält bakslag igår/dag, var uppe och kräktes hela natten och det har fortsatt idag också. Jag är så sjukt trött på det här nu! så tråkigt att det ska drabba just mig, men jag har hört att det har att göra med hur känslig man är mot hormonerna.

vad lyxigt att orka träna ändå! Önskar jag orkade..i början sov jag hela tiden och nu kan jag inte sova alls på nätterna eftersom jag svettas, måste kissa, kräks och drömmer mardrömmar. I början av graviditeten vägde jag 65, nu väger jag typ 50 så jag har gått ner en del. Min barnmorska säger att min mage syns så tydligt för att jag är så liten i övrigt. varför är du orolig för att få en stor kula?

Men gud det finns ju inget kvar av dig! Förstår att du känner dig miserabel! Du måste verkligen vara känslig för hormoner, så orättvist.

Jag är inte rädd för stor mage men för att jag ska bli jättestor överallt. Därför jag försöker träna, men också för att det är bra och kroppen behöver det för det är tufft med graviditet.

Jag är ganska lång och tänker att om jag går upp massa så kommer jag känna mig som en jätte. Men bebismage är bara fint tycker jag. Men om man sköter sig med maten så hoppas jag att det ska räcka. Om man samlar på sig vätska är det ju inget man kan rå för!

Jag drömde häromnatten att vi hade fått bebis och var på semester med svärföräldrarna som var barnvakt

Vad brukar du drömma?
  • mandolini

Aha, då förstår jag! Jag tror mest att man ska låta bli att "äta för två" och röra på sig så mycket man orkar så behöver du inte vara orolig. Jag har jätte konstiga cravings just nu: avokado med örtsalt, plommontomater och jalapenos (åt upp en hel burk en natt) har du fått några cravings än?

Jag drömmer verkligen långa och avancerade drömmar nu sedan jag blev gravid. Ibland är det rätt otäcka drömmar typ att jag hamnar i fängelse och måste föda där ensam..
    Annars drömmer jag mycket om tvillingar just nu :p haha

• skatergirl81
    mandolini skrev 2016-02-01 20:10:06 följande:

Aha, då förstår jag! Jag tror mest att man ska låta bli att "äta för två" och röra på sig så mycket man orkar så behöver du inte vara orolig. Jag har jätte konstiga cravings just nu: avokado med örtsalt, plommontomater och jalapenos (åt upp en hel burk en natt) har du fått några cravings än?

Jag drömmer verkligen långa och avancerade drömmar nu sedan jag blev gravid. Ibland är det rätt otäcka drömmar typ att jag hamnar i fängelse och måste föda där ensam..

Annars drömmer jag mycket om tvillingar just nu :p haha

Haha tänk om det skulle vara tvillingar, jag skulle typ få panik då!

Jag har varit väldigt sugen på salt lakrits senaste veckan vilket jag inte brukar äta annars, åt en hel påse turkisk peppar med salt pulver i
  • skatergirl81

Mår mer och mer illa för varje dag som går nu

Men inga spyor än...men känns som det är på gång

• Hallonsoda2016
    skatergirl81 skrev 2016-01-20 19:52:29 följande:

Hej alla fina! Ville bara dela med mig av de goda nyheterna, jag är gravid!! Äntligen! Kan typ inte fatta det.

Hade inga gravtest så tog ett ältest på bim -1 och två ältest på bim och alla visa fullt utslag, idag är bim +2 och jag fick plus direkt på gravtestet. Hoppas nu att lilla fröet vill stanna.

Någon som vet någon bra gravidapp?

Grattis!!! :D
  • skatergirl81
    Hallonsoda2016 skrev 2016-02-05 19:09:46 följande:

Grattis!!! :D

Tack! Är så illamående nu så känner mig inte så himla tacksam tyvärr
  • mandolini
    skatergirl81 skrev 2016-02-05 23:22:29 följande:
    Tack! Är så illamående nu så känner mig inte så himla tacksam tyvärr
    Usch, vet hur det är! Det är okej att känna så. Jag har faktiskt vågat erkänna för mig själv att jag inte tycker om att vara gravid. sånt är ju "fult" att känna, men det betyder inte att jag inte ser fram emot att bli mamma jätte mycket! På måndag har vi äntligen fått tid för KUB ultraljudet! så spännande att se bebisen för första gången! :D
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2016-02-08 19:20:00 följande:

Usch, vet hur det är! Det är okej att känna så. Jag har faktiskt vågat erkänna för mig själv att jag inte tycker om att vara gravid. sånt är ju "fult" att känna, men det betyder inte att jag inte ser fram emot att bli mamma jätte mycket! På måndag har vi äntligen fått tid för KUB ultraljudet! så spännande att se bebisen för första gången! :D

Gud vad kul för er ! Det är ju jättesnart.

Jag trodde jag skulle älska att vara gravid men nu har jag spytt massor i helgen och känt mig jättesjuk och vill bara må bättre. Får äta lite äpplen och kex och det som går ner.

Längtar också till ul, vid det laget brukar ju de flesta må bättre.
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??