• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • mandolini

Idag fick vi äntligen se våran lilla bebis på UL!

Jag var så himla orolig och nervös innan! Jag oroade mig för att jag bara skulle ha inbillat mig alltihop  att hjärtat inte skulle slå, att bebisen skulle vara sjuk eller att de skulle vara två! Sekunderna innan  bebisen visade sig på skärmen hann många tankar snurra i huvudet på mig och när barnmorskan frågade om jag nyss kissat tänkte jag att hon kommer nog inte hitta någon bebis..men så plötsligt var den bara där! en fullt frisk bebis med ett pickande hjärta, ?där är bebisens hjärta som pickar på så fint? var det första barnmorskan sa och jag kunde äntligen andas ut! ?bara en bebis?? frågade jag ?bara en? sa hon. Bebisen rörde sig livligt och hade även hicka, så himla gulligt! Jag ville bara plocka ut den på stört och få krama och pussa på den.

KUB/NUPP visade 1:20000 att bebisen skulle ha något fel. Nu kan vi andas ut fram till RUL om 6 veckor.

hur är det med illamåendet skatergirl81? för mig är det bättre, kräks "bara" 1-2 gånger per dag och inte varje dag!
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2016-02-15 14:20:38 följande:

Idag fick vi äntligen se våran lilla bebis på UL!

Jag var så himla orolig och nervös innan! Jag oroade mig för att jag bara skulle ha inbillat mig alltihop  att hjärtat inte skulle slå, att bebisen skulle vara sjuk eller att de skulle vara två! Sekunderna innan  bebisen visade sig på skärmen hann många tankar snurra i huvudet på mig och när barnmorskan frågade om jag nyss kissat tänkte jag att hon kommer nog inte hitta någon bebis..men så plötsligt var den bara där! en fullt frisk bebis med ett pickande hjärta, ?där är bebisens hjärta som pickar på så fint? var det första barnmorskan sa och jag kunde äntligen andas ut! ?bara en bebis?? frågade jag ?bara en? sa hon. Bebisen rörde sig livligt och hade även hicka, så himla gulligt! Jag ville bara plocka ut den på stört och få krama och pussa på den.

KUB/NUPP visade 1:20000 att bebisen skulle ha något fel. Nu kan vi andas ut fram till RUL om 6 veckor.

hur är det med illamåendet skatergirl81? för mig är det bättre, kräks "bara" 1-2 gånger per dag och inte varje dag!
    Åh vad underbart!!! Så glad för er skull!

Nu längtar jag ännu mer till mitt ul!

Mår bättre sen i fredags och det känns underbart! Är fortfarande väldigt trött men inte illamående så länge jag äter med några timmars mellanrum. Väldigt hungrig nästan hela tiden. Men att slippa illamåendet är det viktiga så det känns toppen, känner mig mycket gladare. Går in i vecka 9 imorgon.

Hoppas du slipper spy och må illa snart!

Jag längtar efter att få börja shoppa bebiskläder!

Har du köpt något?
  • mandolini
    skatergirl81 skrev 2016-02-15 18:41:39 följande:
    Åh vad underbart!!! Så glad för er skull!

Nu längtar jag ännu mer till mitt ul!

Mår bättre sen i fredags och det känns underbart! Är fortfarande väldigt trött men inte illamående så länge jag äter med några timmars mellanrum. Väldigt hungrig nästan hela tiden. Men att slippa illamåendet är det viktiga så det känns toppen, känner mig mycket gladare. Går in i vecka 9 imorgon.

Hoppas du slipper spy och må illa snart!

Jag längtar efter att få börja shoppa bebiskläder!

Har du köpt något?
    Jag är faktiskt inte så "skrockfull" av mig så jag har redan samlat på mig en hel garderob med bebiskläder! det gjorde jag långt innan jag blev gravid, både nytt, begagnat och sånt jag själv hade som bebis. Vi köpte faktiskt både vagn och säng innan jag var gravid, till mitt försvar kan jag ju säga att vi vill ha det mesta i retrostil så när både sängen och vagnen dök upp kunde vi inte motstå! haha

Nu är jag himla glad för att både kläder och vagn och säng redan är inköpta med tanke på hur jag mår. Det känns skönt att kunna slappna av då jag inte vet hur länge jag kommer må dåligt

ska du göra KUB?
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2016-02-18 13:02:29 följande:

Jag är faktiskt inte så "skrockfull" av mig så jag har redan samlat på mig en hel garderob med bebiskläder! det gjorde jag långt innan jag blev gravid, både nytt, begagnat och sånt jag själv hade som bebis. Vi köpte faktiskt både vagn och säng innan jag var gravid, till mitt försvar kan jag ju säga att vi vill ha det mesta i retrostil så när både sängen och vagnen dök upp kunde vi inte motstå! haha

Nu är jag himla glad för att både kläder och vagn och säng redan är inköpta med tanke på hur jag mår. Det känns skönt att kunna slappna av då jag inte vet hur länge jag kommer må dåligt

ska du göra KUB?

Jag har faktiskt budat lite på tradera, kunde inte hålla mig

Ja måste vara jätteskönt att ha det gjort när du mår som du mår. Jag mår lite illa igen och så sjukt trött, sover varje dag efter jobbet. Och allt luktar illa för jag är så doftkänslig och det gör att jag mår ännu mer illa.

Ja vi ska göra kub, hoppas vi får låga odds så man inte behöver oroa sig för det.
  • mandolini
    skatergirl81 skrev 2016-02-18 20:15:55 följande:
    Jag har faktiskt budat lite på tradera, kunde inte hålla mig

Ja måste vara jätteskönt att ha det gjort när du mår som du mår. Jag mår lite illa igen och så sjukt trött, sover varje dag efter jobbet. Och allt luktar illa för jag är så doftkänslig och det gör att jag mår ännu mer illa.

Ja vi ska göra kub, hoppas vi får låga odds så man inte behöver oroa sig för det.
    Hur går det för dig?
    Jag är äntligen i andra trimetern och det börjar bli bättre med det mesta! Jag kräks inte längre och ser jag till att äta små portioner regelbundet så mår jag inte heller illa. Jag är inte lika trött längre, tack och lov! och imorgon börjar jag jobba halvtid äntligen! Andra trimetern har dock bjudit på huvudvärk och sammandragningar, men det är ju inte hälften så jobbigt som kräkningar och trötthet! håll ut, snart vänder det för dig också! :)
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2016-02-29 12:02:38 följande:

Hur går det för dig?

Jag är äntligen i andra trimetern och det börjar bli bättre med det mesta! Jag kräks inte längre och ser jag till att äta små portioner regelbundet så mår jag inte heller illa. Jag är inte lika trött längre, tack och lov! och imorgon börjar jag jobba halvtid äntligen! Andra trimetern har dock bjudit på huvudvärk och sammandragningar, men det är ju inte hälften så jobbigt som kräkningar och trötthet! håll ut, snart vänder det för dig också! :)

Skönt att du mår bättre! Brukar man ha sammandragningar så tidigt?

Känns det skönt att börja jobba igen?

Jag har varit hos barnmorskan för inskrivning idag, om två veckor är det ul. Hon försökte lyssna på hjärtljuden idag men hon sa att det var lite tidigt så vi hörde inget.

Jag mår bättre men fortfarande grymt trött och orkeslös. Men det är bara att gilla läget...det blir nog bättre om några veckor.
  • mandolini

Man ska ju egentligen inte ha sammandragningar så här tidigt, min barnmorska sa att det förmodligen berodde på att min kropp är överansträngd. Jag kommer därför att fortsätta vara sjukskriven på halvtid och förmodligen kommer jag få graviditetspenning vilket betyder att jag kommer gå på mammaledigt redan första Juni. så himla skönt! :)

• skatergirl81
    mandolini skrev 2016-03-08 18:47:56 följande:

Man ska ju egentligen inte ha sammandragningar så här tidigt, min barnmorska sa att det förmodligen berodde på att min kropp är överansträngd. Jag kommer därför att fortsätta vara sjukskriven på halvtid och förmodligen kommer jag få graviditetspenning vilket betyder att jag kommer gå på mammaledigt redan första Juni. så himla skönt! :)

Hej, var på ul igår och såg min lilla bebis för första gången. Helt fantastiskt! Kub-testet gick bra och det var en lättnad att allt såg bra ut. Blev framflyttad nästan en vecka så är i v 14 nu

Hur mår du nu?
  • mandolini

Vad mysigt!! Och vad skönt att allt såg bra ut!

Jag är sjukskriven igen pga smärtsamma samandragningar och foglossning. Troligtvis kommer jag inte få jobba mer innan ledigheten..känns om allt som kan drabba en under graviditeten har hänt mig. Surt att ha samandragningar redan och jag är bara i vecka 19

Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??