• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2016-03-20 18:12:39 följande:

Vad mysigt!! Och vad skönt att allt såg bra ut!

Jag är sjukskriven igen pga smärtsamma samandragningar och foglossning. Troligtvis kommer jag inte få jobba mer innan ledigheten..känns om allt som kan drabba en under graviditeten har hänt mig. Surt att ha samandragningar redan och jag är bara i vecka 19

Ja du har verkligen haft otur! Du har ju fått alla krämpor!

Jag har tyckt synd om mig själv när jag mått dåligt men det är ju ingenting i jämförelse med hur du mått. Du förlorar ju mycket pengar på att inte kunna jobba så det är ju trist också.

Var och hälsade på min kompis som nyss fått bebis, den var så söt! Nu längtar jag ännu mer tills vår bebis kommer!
  • skatergirl81
    Hallonsoda2016 skrev 2016-03-20 19:42:38 följande:

Jag har också plussat! :)

Åh vad roligt!!! Grattis! Vilken vecka är du i?
  • Hallonsoda2016
    skatergirl81 skrev 2016-03-21 10:29:32 följande:

Åh vad roligt!!! Grattis! Vilken vecka är du i?

Jag tror vecka 5 :) bf runt 27/11 :) själv?
  • mandolini

då var det äntligen dags för RUL idag, jag var så himla nervös och sov inte på hela natten. Väl där säger BM att vår lilla envisa bebis sitter upp och hur än hon buffar på min mage så vägrar bebisen att lägga sig ner vilket gör det omöjligt att undersöka hen ordentligt. Vi får helt enkelt komma tillbaka igen om en vecka, vilket antiklimax!
    Hur som kunde bm se att bebis växte som hen skulle, hjärtat pickade och allt hon kunde se såg bra ut.

• skatergirl81
    Hallonsoda2016 skrev 2016-03-21 12:21:34 följande:

Jag tror vecka 5 :) bf runt 27/11 :) själv?

Jag är i v 16, bf 20 / 9, det går undan
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2016-03-29 11:16:23 följande:

då var det äntligen dags för RUL idag, jag var så himla nervös och sov inte på hela natten. Väl där säger BM att vår lilla envisa bebis sitter upp och hur än hon buffar på min mage så vägrar bebisen att lägga sig ner vilket gör det omöjligt att undersöka hen ordentligt. Vi får helt enkelt komma tillbaka igen om en vecka, vilket antiklimax!

Hur som kunde bm se att bebis växte som hen skulle, hjärtat pickade och allt hon kunde se såg bra ut.

Åh kan tänka mig att det var nervöst, innan kub kunde jag inte heller sova. Men skönt att det verka se bra ut! Har du fått någon mage än?

Jag längtar till rul men det är ju några veckor kvar...fyra veckor tror jag.
  • mandolini
    skatergirl81 skrev 2016-03-29 12:42:49 följande:
    Åh kan tänka mig att det var nervöst, innan kub kunde jag inte heller sova. Men skönt att det verka se bra ut! Har du fått någon mage än?

Jag längtar till rul men det är ju några veckor kvar...fyra veckor tror jag.
    Vi var så inställda på att ge bebisen ett namn idag bara eftersom vi både bestämt pojk och flicknamn. Är så säker på att det är en liten flicka..vill få det bekräftat nu bara! :)

Jag har fått en liten mage dock tycker jag att den ser väldigt liten ut. frågade bm idag då hon sa att min livmoder ligger i framvägg och då brukar ju magen synas desto mer. Hon sa att eftersom jag hade  en del magmuskler innan graviditeten så håller de tillbaka magen  och gör att den syns mindre. På mornarna är magen nästan helt platt, efter dusch eller mat syns den desto mer.
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2016-03-29 17:48:12 följande:

Vi var så inställda på att ge bebisen ett namn idag bara eftersom vi både bestämt pojk och flicknamn. Är så säker på att det är en liten flicka..vill få det bekräftat nu bara! :)

Jag har fått en liten mage dock tycker jag att den ser väldigt liten ut. frågade bm idag då hon sa att min livmoder ligger i framvägg och då brukar ju magen synas desto mer. Hon sa att eftersom jag hade  en del magmuskler innan graviditeten så håller de tillbaka magen  och gör att den syns mindre. På mornarna är magen nästan helt platt, efter dusch eller mat syns den desto mer.

Vi tänker så med namn att vi ska fundera på namn när vi vet vad det är för kön.

Men vad synd att ni inte fick svar nu då när ni hade ställt in er på det.

Har du tänkt på att när bebis kommer ut så kanske ni inte kommer tycka att namnet ni har valt passar, har hört det från många

Din mage kommer nog synas mycket mer om en månad. Du har ju mått så dåligt också så tror det tar längre tid innan det syns då! Men min bm sa att från rul till v 24 så brukar den verkligen poppa fram.
  • Makintoch

Vad fantastiskt roligt att läsa den här tråden när man känner sig lite nere och det känns som att man aldrig kommer att bli gravid! Härligt att höra att ni blivit gravida tillslut! :)

• skatergirl81
    Makintoch skrev 2016-03-31 09:39:12 följande:

Vad fantastiskt roligt att läsa den här tråden när man känner sig lite nere och det känns som att man aldrig kommer att bli gravid! Härligt att höra att ni blivit gravida tillslut! :)

Ja för de flesta brukar det ju gå till slut även om det tar lite tid. Hur länge har du/ni försökt?
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??