• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • Makintoch
    skatergirl81 skrev 2016-04-01 03:09:07 följande:

Ja för de flesta brukar det ju gå till slut även om det tar lite tid. Hur länge har du/ni försökt?

Inte alls länge! Är på fjärde försöket.. Men tror inte jag kommit igång med ägglossning än så därför känns det rätt tufft.. Har inte fått positiva utslag på ägglossningstest ännu :/ trots detta hoppas jag att mensen ska utebli varje månad, konstigt hur allt förstånd försvinner när man försöker bli mer barn. Hjärtat överröstar hjärnan!
  • skatergirl81
    Makintoch skrev 2016-04-01 05:55:31 följande:

Inte alls länge! Är på fjärde försöket.. Men tror inte jag kommit igång med ägglossning än så därför känns det rätt tufft.. Har inte fått positiva utslag på ägglossningstest ännu :/ trots detta hoppas jag att mensen ska utebli varje månad, konstigt hur allt förstånd försvinner när man försöker bli mer barn. Hjärtat överröstar hjärnan!

Ja man blir ju otålig. Men man kan ha äl även fast man inte får utslag på test. Har läst flera som inte haft fullt utslag men ändå blivit gravida. Men är nog bra att vara inställd på att det kan ta lite tid.
  • Makintoch
    skatergirl81 skrev 2016-04-02 12:25:56 följande:

Ja man blir ju otålig. Men man kan ha äl även fast man inte får utslag på test. Har läst flera som inte haft fullt utslag men ändå blivit gravida. Men är nog bra att vara inställd på att det kan ta lite tid.

Då hoppas jag att det stämmer in på mig! Tycker inte ens det är nära till positivt på ägglossningstesten.. Den här månaden provar jag att använda mig av NaturalCycles för att se om jag har ägglossning eller inte. Håller tummarna för glada besked!
  • skatergirl81
    Makintoch skrev 2016-04-02 13:34:38 följande:

Då hoppas jag att det stämmer in på mig! Tycker inte ens det är nära till positivt på ägglossningstesten.. Den här månaden provar jag att använda mig av NaturalCycles för att se om jag har ägglossning eller inte. Håller tummarna för glada besked!

Har du ätit p-piller innan så kan det ju ta lite tid. Om du inte får positivt kanske du ska gå och kolla upp det hos gynekolog. Min kompis försökte i flera år och hade ingen äl alls men regelbunden mens.
  • Makintoch
    skatergirl81 skrev 2016-04-02 14:45:49 följande:

Har du ätit p-piller innan så kan det ju ta lite tid. Om du inte får positivt kanske du ska gå och kolla upp det hos gynekolog. Min kompis försökte i flera år och hade ingen äl alls men regelbunden mens.

Får man kolla upp det även om det inte gått ett år? Jag har nämligen funderat på att göra det men vet inte hur lång tid som är normalt innan ägglossning kommer igång efter ppillerstopp..
  • skatergirl81
    Makintoch skrev 2016-04-03 10:58:15 följande:

Får man kolla upp det även om det inte gått ett år? Jag har nämligen funderat på att göra det men vet inte hur lång tid som är normalt innan ägglossning kommer igång efter ppillerstopp..

Du kan ju gå till en privat gynekolog eller vårdcentralen, vet inte riktigt. Tror man får det om man har testat med ältest i flera månader och det inte fungerar. Du kan ju höra efter.
  • Makintoch
    skatergirl81 skrev 2016-04-03 20:14:22 följande:

Du kan ju gå till en privat gynekolog eller vårdcentralen, vet inte riktigt. Tror man får det om man har testat med ältest i flera månader och det inte fungerar. Du kan ju höra efter.

Då ska jag göra det! Tack för hjälpen! :)
  • mandolini

Idag gick det betydligt bättre! Bebis var samarbetsvillig så bm kunde undersöka allt hon ville och allt såg jätte bra ut...nu kan jag ÄNTLIGEN slappna av och njuta. såå skönt! och vet ni, vi ska få en liten flicka! Allt känns så mycket verkligare nu, att vi ska ha en dotter i Augusti. när bm sa att det var en flicka sa jag "det visste jag redan" har känt på mig det från första början :)

• skatergirl81

Åh vad mysigt, en liten tjej!!! Måste kännas skönt!

min kompis fick en liten tjej som heter Saga igår på bf-dagen! ! Så söt bebis!

Jag känner mig så orolig nu och tre veckor kvar till rul. Vill se bebis igen så jag vet att den mår bra! Och så nyfiken på vad det är .

Vi var och kollade på vagn igår, det var roligt...hittade en jättebra vagn som ryms i vår bil så vi behöver inte köpa större bil och det känns skönt att vänta med den stora utgiften ett tag! Och snygg!

• skatergirl81

Åh vad mysigt, en liten tjej!!! Måste kännas skönt!

min kompis fick en liten tjej som heter Saga igår på bf-dagen! ! Så söt bebis!

Jag känner mig så orolig nu och tre veckor kvar till rul. Vill se bebis igen så jag vet att den mår bra! Och så nyfiken på vad det är .

Vi var och kollade på vagn igår, det var roligt...hittade en jättebra vagn som ryms i vår bil så vi behöver inte köpa större bil och det känns skönt att vänta med den stora utgiften ett tag! Och snygg!

Makintoch skrev 2016-04-04 08:08:32 följande:

Då ska jag göra det! Tack för hjälpen! :)

Lycka till! Hoppas du också blir gravid snart! Vet att det är jobbigt när det tar tid och man inte vet om kroppen funkar som den ska.
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??