• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-07-06 15:03:45 följande:
    oj! är det inte så att du har dubbel chans att bli gravid då? vet dock inte så mycket om det där tyvärr. men jag tycker att om du är orolig ska du helt klart gå iväg och kolla, kanske lugnar dig lite :) har fått för mig dock att barnmorskor inte tar emot en hur som helst, det ska ju gå en viss tid vad jag förstår innan de gör en utredning eller kollar upp ens fertilitet? Jag kommer att bosta oss med mittval man/kvinna plus lite annat den här månaden och skita i att köra ägglossningstest fram över, eftersom det bara stressar, är dyrt och inte ger några utslag för mig..folk har ju blivit gravida i alla tider utan massa tester osv, försöker jag tänka! bara att hålla tummarna för oss!
    Som jag förstått det så har vi inte större chans men vi kan teoretiskt få tvillingar i separata livmödrar :) Det är dock väldigt ovanligt. Eftersom vi ofta släpper ägg från ena äggstocken om vart annat så sägs det bli vanligast med ett ägg. Men vi välkomnar två om det skulle bli så!
    Jag är imponerad att du låter bli att ÄL-testa. Jag kan bara inte låta bli! Jag blev så till mig att jag tog ett test förut. Se bilden. Röd är grav-test (för att säkerställa) och rosa ÄL. Kan det redan röra sig om inträde i ÄL, tror du?? Det är himla svagt..

• mandolini
    Emmi84 skrev 2015-07-06 15:13:23 följande:
    Som jag förstått det så har vi inte större chans men vi kan teoretiskt få tvillingar i separata livmödrar :) Det är dock väldigt ovanligt. Eftersom vi ofta släpper ägg från ena äggstocken om vart annat så sägs det bli vanligast med ett ägg. Men vi välkomnar två om det skulle bli så!
    Jag är imponerad att du låter bli att ÄL-testa. Jag kan bara inte låta bli! Jag blev så till mig att jag tog ett test förut. Se bilden. Röd är grav-test (för att säkerställa) och rosa ÄL. Kan det redan röra sig om inträde i ÄL, tror du?? Det är himla svagt..
    tyvärr tror jag inte det..gravtest är ju så att om det visar ett svagt streck är det förmodligen tidigt i graviditeten medan just ÄL-test måste visa ett tydligt streck, läst på mina från RFSU förra månaden att ett svagt streck har mest med att göra hur koncentrerat urinen är, jag kan ju inte säga helt säkert eftersom det är olika för olika tester. Skulle dock rekommendera ett tydligare test så du slipper tolka streck, det gör en ju smått galen! tex CB ger ju antingen en ring eller en glad figur.

Själv har jag mått illa hela dagen och haft en molande värk i magen, kanske är mensen på g.
  • MimmiGbg

Okej, jag ska nog inte skena iväg känner jag.

Jag hoppas det resulterar i graviditet snarare än mens, Mandolini. Vi kan väl följas åt. Jag vill gärna veta hur det går för er. =)

• mandolini
    Emmi84 skrev 2015-07-06 15:39:48 följande:

Okej, jag ska nog inte skena iväg känner jag.

Jag hoppas det resulterar i graviditet snarare än mens, Mandolini. Vi kan väl följas åt. Jag vill gärna veta hur det går för er. =)

självklart ska vi göra det! är nyfiken på hur det går för er också! :) Jag skulle diska för en liten stund sedan, mådde för illa av diskmedlet att jag var tvungen att springa på toa. blev inget storstäd heller för nu sitter jag i soffan med en vetekudde på magen, precis så här var det förra månaden också innan mens, så den kommer nog när som helst nu..
  • Johaja

Jag är vegg och tar tillskott omni-vegan. Mitt val-tillskotten innehåller magnesiumstearat som är animaliskt.

• skatergirl81

Hej

De andra trådarna jag varit med i är det nästan ingen som skriver längre så jag joina här.

Jag gjorde tio äl test från rfsu...Fick inga streck utom tre dagar...då fick jag svagt.... starkare och sen svagare igen. Men var svårt att se om det var lika starkt som kontrollstrecket tycker jag.

Var första månaden jag gjorde ältest.

Använder en app som heter clue, tycker den är bra....samma funktioner som de andra har antar jag.

Har ätit gravid-vitaminer sen vi började försöka. Detta är vårt fjärde försök, bim på lördag. Första barnet för oss båda.

Lycka till allihop! ?

• MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-07-06 21:53:22 följande:

Hej

De andra trådarna jag varit med i är det nästan ingen som skriver längre så jag joina här.

Jag gjorde tio äl test från rfsu...Fick inga streck utom tre dagar...då fick jag svagt.... starkare och sen svagare igen. Men var svårt att se om det var lika starkt som kontrollstrecket tycker jag.

Var första månaden jag gjorde ältest.

Använder en app som heter clue, tycker den är bra....samma funktioner som de andra har antar jag.

Har ätit gravid-vitaminer sen vi började försöka. Detta är vårt fjärde försök, bim på lördag. Första barnet för oss båda.

Lycka till allihop! ?

Välkommen, Skatergirl81! 

Precis som du, fick jag otydliga besked från mina ÄL-stickor nu första gången jag kör med dom. Svaga, svaga streck som sen försvinner. Fast nu sa ju en tjej här att man med fördel ska försöka ta ÄL-test kanske 3 timmar efter uppvaknande, att det ger bäst utslag då. Så jag provar det nu.

Märkligt nog börjar kroppen visa symptom på kommande ÄL redan nu. Så nu tempar jag direkt vid uppvaknanade (lägsta kroppstempen på dygnet), kollar konsistens på sekret och kör på testlagrets ÄL-stickor. 

Hur länge har ni försökt, skatergirl81?
    Hoppas på första barnet
  • skatergirl81
    Emmi84 skrev 2015-07-07 10:56:51 följande:

Välkommen, Skatergirl81! 

Precis som du, fick jag otydliga besked från mina ÄL-stickor nu första gången jag kör med dom. Svaga, svaga streck som sen försvinner. Fast nu sa ju en tjej här att man med fördel ska försöka ta ÄL-test kanske 3 timmar efter uppvaknande, att det ger bäst utslag då. Så jag provar det nu.

Märkligt nog börjar kroppen visa symptom på kommande ÄL redan nu. Så nu tempar jag direkt vid uppvaknanade (lägsta kroppstempen på dygnet), kollar konsistens på sekret och kör på testlagrets ÄL-stickor. 

Hur länge har ni försökt, skatergirl81?

Vi började försöka I april, så fjärde bim nu till helgen.

På min älstickor står det att man ska testa mellan kl 10-20 på dagen, man ska inte ha druckit mycket innan och man ska inte ha kissat på fyra timmar innan!! Var lite svårt att passa in. Eftersom de visade ingenting innan och strecket syntes just när jag enligt appen skulle ha äl så känns det som att det stämmer! Jag tror att det kanske visade lite svagt beroende på hormonets koncentration i urinen. Hade även lite molande känsla i äggstockarna.

Är svårt att inte känna efter hela tiden vad som händer i kroppen.

Förra cykeln så gjorde jag ett tidigt gravtest som var negativt. Sen dök inte mensen upp på bim och då fick jag upp hoppet men sen kom den dagen efter och då var jag så ledsen. Känner mig så otålig nu, vill att det ska ske nu!!

Känns som att alla andra blir gravida hur lätt som helst. Vet ju att det inte är så egentligen. Vi har inte försökt så länge men känns jobbigt varje månad när mensen kommer.

Jag har inte haft något preventivmedel innan som kan påverka heller.
  • mandolini

Nu har jag surnat till ordentligt! Tog en av mina sista ÄL test nu på morgonen och det var fortfarande negativt! Jag börjar inse hur mycket företagen faktiskt tjänar på vår bäbislängtan, det är för jäkligt! Utifrån de priser vi faktiskt betalar för stickorna borde vi inte behöva tolka en massa streck hit och dit och framförallt inte komplettera med andra metoder för att säkerställa en ägglossning!

Ringde min kära mor igår och beklagade mig, hon sa att hon minsann aldrig kört med några ÄL stickor eller tillskott, bara vanligt hederligt sexande..haha! och har nu både mig och min syster. Nu tänker jag istället använda min ilska till att bli gravid, det ska banne mig gå gratis! Tungan ute

• MimmiGbg
    mandolini skrev 2015-07-07 11:59:26 följande:

Nu har jag surnat till ordentligt! Tog en av mina sista ÄL test nu på morgonen och det var fortfarande negativt! Jag börjar inse hur mycket företagen faktiskt tjänar på vår bäbislängtan, det är för jäkligt! Utifrån de priser vi faktiskt betalar för stickorna borde vi inte behöva tolka en massa streck hit och dit och framförallt inte komplettera med andra metoder för att säkerställa en ägglossning!

Ringde min kära mor igår och beklagade mig, hon sa att hon minsann aldrig kört med några ÄL stickor eller tillskott, bara vanligt hederligt sexande..haha! och har nu både mig och min syster. Nu tänker jag istället använda min ilska till att bli gravid, det ska banne mig gå gratis! Tungan ute

Du är en sån härlig inspiration, Mandolini! Skrattande

Faktiskt är det jävligt konstigt att ÄL-stickorna är så osäkra för det priset. Jag köper ju testlagrets 7 st för 69 kr på apotea men dom gör man ju åt och är vad jag sett de billigaste jag hittat. Någon sitter och tjänar feta kosing på, egentligen, vår olycka. Ingen tycker väl om att inte kunna bli gravid när man vill det?

skatergirl81, jag är verkligen ledsen för er skull. Jag förstår din ångest! När jag var 19-20 år försökte jag med en kille då också som det inte tog sig med på två år. Det var hemskt. Nu är jag nog glad för det men den känslan då var precis lika äkta. Hur ledsen och hjälplös man känner sig! Då visste jag iofs inte om min diagnos, uterus didelphys, men min läkare lovade i juni att det skulle säkert inte vara några problem och ordinerade ett aktivt och hälsosamt sexliv i ett år innan jag söker vidare hjälp. Tyst Håll ut, tjejer. Vi följer varandra och peppar järnet nu!
    Hoppas på första barnet
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??