• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • cutebike
    mandolini skrev 2015-07-07 11:59:26 följande:

Nu har jag surnat till ordentligt! Tog en av mina sista ÄL test nu på morgonen och det var fortfarande negativt! Jag börjar inse hur mycket företagen faktiskt tjänar på vår bäbislängtan, det är för jäkligt! Utifrån de priser vi faktiskt betalar för stickorna borde vi inte behöva tolka en massa streck hit och dit och framförallt inte komplettera med andra metoder för att säkerställa en ägglossning!

Ringde min kära mor igår och beklagade mig, hon sa att hon minsann aldrig kört med några ÄL stickor eller tillskott, bara vanligt hederligt sexande..haha! och har nu både mig och min syster. Nu tänker jag istället använda min ilska till att bli gravid, det ska banne mig gå gratis! Tungan ute

Vilken rolig tråd och härlig reaktion! {#emotions_dlg.djavulsk}

Sitter också med ett helt skafferi av kissburkar och små färgglada stickor jag inte vet hur jag ska tolka haha Flört 2a försöket i juli!!

Lycka till!
  • mandolini

Ligg regelbundet med era partners, billigaste och himla trevligaste metoden att bli gravid på tror jag!Flört Sedan kan företagen använda sina förbaskade stickor som rövtemp tycker jag! Vi måste peppa varandra nu! livmoderspower!!

• cutebike

Haha!

Ni är för roliga här!

Men jag måste ju hålla med! Det går knappt en dag här hemma utan att kläderna åker av och mer än så kan man ju inte göra för att få till en bulle i ugnen, oavsett vart man ligger till i sin äl egentligen Skrattande 

Däremot har jag lärt mig såå mycket om min kropp och, vad ska vi kalla det, fortplantningsmekanismen (?) Flört, efter att vi bestämde att vi skulle släppa p-pillerna. Intressant!

• Greifing

Livmoderspower och rövtemp.. Cool haha! Följer er här och tycker ni är så fantastiskt roliga! 

Än har jag varken fått mens eller nått plus på stickan.. Tror ni att det kunde vara ÄL på g i slutet av juni då gubbarna blinkade på? Fick ju slut på testen.. Testar igen på måndag med grav test! Ett gravtest i veckan är väl ändå okej när man inte ha nån koll?  

• skatergirl81

Fast ibland blir det så jobbigt att ligga hela tiden för att man "måste"...man vill ju inte missa det där ägget men när man är osäker på äl så blir det väldigt mycket ligga och man känner inte alltid en sån väldans lust.

Rfsu stickor köpte jag 14 st för typ 150 kr...nu har jag tre kvar efter en äl. Har köpt rosenrot och gravid-vitaminer och gravtester så visst lägger man en del pengar...

Emmi84 jag håller tummarna för oss båda att vi ska lyckas snabbt! Om läkaren säger att det ska gå bra så låter det ju positivt

• mandolini
    skatergirl81 skrev 2015-07-07 21:39:36 följande:

Fast ibland blir det så jobbigt att ligga hela tiden för att man "måste"...man vill ju inte missa det där ägget men när man är osäker på äl så blir det väldigt mycket ligga och man känner inte alltid en sån väldans lust.

Rfsu stickor köpte jag 14 st för typ 150 kr...nu har jag tre kvar efter en äl. Har köpt rosenrot och gravid-vitaminer och gravtester så visst lägger man en del pengar...

Emmi84 jag håller tummarna för oss båda att vi ska lyckas snabbt! Om läkaren säger att det ska gå bra så låter det ju positivt

Självklar är man inte alltid sugen på att ligga! men spermierna lever i kroppen upp till fem dagar så 2-3 gånger i veckan räcker egentligen gott och väl! :)
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2015-07-07 21:53:29 följande:

Självklar är man inte alltid sugen på att ligga! men spermierna lever i kroppen upp till fem dagar så 2-3 gånger i veckan räcker egentligen gott och väl! :)

Fast känns som större chans att lyckas om man gör det varje dag...vi gjorde det...Efter sju dagar på raken kände man att det var skönt med paus
  • mandolini

Idag kom den där förbaskade mensen..en dag sen enligt appen. Positivt är dock att appen verkar stämma ganska väl

Men trist med mens..

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-07-09 15:27:53 följande:

Idag kom den där förbaskade mensen..en dag sen enligt appen. Positivt är dock att appen verkar stämma ganska väl

Men trist med mens..

Tråkigt!!! Var precis så för mig förra cykeln. Man får ju ändå upp hoppet när den är sen.
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??