• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Tack snälla Elenic!! Vilka bra tips! Försöker just nu överleva sista 45 min hem på tåget utan att bli alltför åksjuk. :-/ Brukar inte må illa annars, men min inneboende verkar ha åsikter om lukter och rörelser!

• mammave
    AKF skrev 2015-11-17 16:49:06 följande:

Tack!

Vissa dagar funkar lunchpromenader, men ibland (som idag) kan jag knappt gå pga att bäckenet liksom låser sig och det känns som knivar i baken. Fick t.o.m ta taxi mellan två möten idag trots att jag alltid går den sträckan.

Jag har inte testat bälte än, jag har ont så långt ner... Hjälper det då? Bältet verkar stötta högre upp? Ni som har erfarenhet sv bälte, vad säger ni?

Fy, lät jobbigt Lider med er som har det tufft. Här är det, än så länge, bara järnbrist o trötthet. Det är tur att jag rör mig en del i jobbet för når jag kmr hem orkar jag inte och somnar oftast runt åtta (idag lite senare, men supertrött nu).

Aztek: jisses, trodde de skulle försvinna med salva o suppar efter några dar Lät inte alls trevligt
  • AKF
    Elenic skrev 2015-11-17 17:05:38 följande:

Åh, känner med dig..Bara för att jag säger att jag inte oroar mig betyder det inte att jag inte bryr mig. Idag t.ex. har jag en sån där dag när jag känner mig jättefet, jätteful och bara superuschig. En annan dag kan jag känna mig fin. Oftast hänger det ihop med om jag hunnit/kunnat/orkat träna, om jag fått snälla eller dumma kommentarer på sistone, om jag hittat bra kläder att ha på mig. Jag har ju aktivt valt att INTE väga mig alls den här graviditeten just för att inte oroa mig, och det tror jag verkligen hjälper. Har också bestämt mig för att se till att ha fina kläder (har lånat det mesta men köper en del) och absolut inte klämma ner mig i för små kläder (inget gör att man känner sig tjockare..).

Massor med styrka och kärlek till dig ? jag är säker på att du ÄR fin och att du, när allt det här är över, kan hitta motivation till att ta upp promenader och sånt igen. Kram!

Tack för fina ord!

Det är sant att det är väldigt olika från dag til dag. Jag väger mig inte heller hos barnmorskan den här gången. Egentligen tror jag inte att jag gått upp så mycket, men känslan finns där och det är olustigt att inte känna igen sig själv. Jag försöker tänka att bebisen mår bra och jag har ju inte högt blodtryck eller liknande som riskerar vara farligt för graviditeten, det brukar ju annars vara vanligt. Jag har tvärtom mkt lågt blodtryck.

Tack och mycket styrka tillbaka! Kram!
  • Smilla80
    AKF skrev 2015-11-17 13:15:00 följande:

Jag bryr mig och oroar mig en del för vikten. Gick in i den här graviditen med övervikt och det känns jobbigt. I början hade jag en bra dialog med bm och jag skulle ta promenader etc. Sedan bröt allt ut, tröttheten var extrem, illamåendet, huvudvärken och som spiken i fogkistan: Foglossningen!

Äter bra, varierat och inte mkt onyttigt, men rör mig för lite och känner mig mest som en padda. Imorse fick jag kommentaren: "Oj, nu är du verkligen gravid!"

Så, grattis till alla som kan röra sig, träna och som går upp lite eller så 'lagom mkt' som man ska.

Försök att inte ha så för höga krav på dig själv o inte pressa dig för hårt! Du duger precis som du är och du gör så gott du kan! Kram
  • Smilla80
    Madski skrev 2015-11-15 19:17:19 följande:

Tack! Skönt att du mår bra bortsett från svajigt humör.. Samma lika här med humöret.. Inget mellanläge what so ever när jag har "humördagar" som blivit mitt nya uttryck.. Tack och lov har jag dom inte varje dag.. Glad=jätte glad, ledsen=tårar, allt är fel etc, arg=rosenrasande, irriterande=bäst för alla att försöka hålla lite avstånd och absolut inte kommentera något., minst sagt svajigt humör och jag lider lite med min sambo, stackaren..

Har också läst att det borde ha lugnat ner sig vid det här laget, men precis som för dig så är det värre än någonsin.. Förhoppning ger det med sig snart så Att livet blir lite enklare för alla parter ;) jag gillar inte att "skylla" på graviditeten när jag svajar.. Känner mig ännu värre då, haha..

Kämpa på smilla, snart vänder det *peppar,peppar*

Tack söta för pepp!! Och detsamma till dig, hoppas det vänder för dig också snart så vi (och övriga ;)) får lite lugn o ro! Kram
  • Smilla80
    Elenic skrev 2015-11-16 08:14:37 följande:

Oh ja! Mitt humör går ner i någon sorts gigantisk dalgång när jag blir gravid. Så här i mitten tar jag mig väl upp en aning, för att sista trimestern dyka rakt ner igen. Så lite bättre är det, men jag är SJUKT lättirriterad, låg, negativ, gnällig, tjatig och måste lägga mycket energi på att inte framstå som så trist, tråkig och uschig som jag känner mig på insidan. :(

Tack, "skönt" att höra att vi är fler som inte följer "regelboken"! Hoppas du får må ok även under tredje trimestern, man vet ju aldrig - varje graviditet är unik! kram
  • Smilla80

Vad jobbigt med ryggont Reflexen! Hur går det för dig, bättrat sig ngt? Bra att du fått så fina tips från Elenic! :)

• Smilla80

Vill bara säga till alla er tjejer därute att ni är SÅ fina precis som ni är, oavsett vikt, byststorlek eller något annat. En gravid kvinna är det vackraste som finns tycker jag, oavsett kroppsform och vilken form magen antar - stor, liten, toppig, bred, låg, hög... You namn it. Var stolta över er själva o era kroppar som lyckas bära och föda fram en sådan liten gudagåva! <3 kramar

• Elenic
    Smilla80 skrev 2015-11-18 13:46:50 följande:

Vill bara säga till alla er tjejer därute att ni är SÅ fina precis som ni är, oavsett vikt, byststorlek eller något annat. En gravid kvinna är det vackraste som finns tycker jag, oavsett kroppsform och vilken form magen antar - stor, liten, toppig, bred, låg, hög... You namn it. Var stolta över er själva o era kroppar som lyckas bära och föda fram en sådan liten gudagåva! <3 kramar

<3
  • mammave
    Smilla80 skrev 2015-11-18 13:46:50 följande:

Bra skrivit! Håller med! <3
Svar på tråden Marsbebis 2016