Elenic skrev 2015-11-17 17:05:38 följande:
Åh, känner med dig..Bara för att jag säger att jag inte oroar mig betyder det inte att jag inte bryr mig. Idag t.ex. har jag en sån där dag när jag känner mig jättefet, jätteful och bara superuschig. En annan dag kan jag känna mig fin. Oftast hänger det ihop med om jag hunnit/kunnat/orkat träna, om jag fått snälla eller dumma kommentarer på sistone, om jag hittat bra kläder att ha på mig. Jag har ju aktivt valt att INTE väga mig alls den här graviditeten just för att inte oroa mig, och det tror jag verkligen hjälper. Har också bestämt mig för att se till att ha fina kläder (har lånat det mesta men köper en del) och absolut inte klämma ner mig i för små kläder (inget gör att man känner sig tjockare..).
Massor med styrka och kärlek till dig ? jag är säker på att du ÄR fin och att du, när allt det här är över, kan hitta motivation till att ta upp promenader och sånt igen. Kram!
Tack för fina ord!
Det är sant att det är väldigt olika från dag til dag. Jag väger mig inte heller hos barnmorskan den här gången. Egentligen tror jag inte att jag gått upp så mycket, men känslan finns där och det är olustigt att inte känna igen sig själv. Jag försöker tänka att bebisen mår bra och jag har ju inte högt blodtryck eller liknande som riskerar vara farligt för graviditeten, det brukar ju annars vara vanligt. Jag har tvärtom mkt lågt blodtryck.
Tack och mycket styrka tillbaka! Kram!