• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Bonebag
    Elenic skrev 2015-11-19 10:44:03 följande:

Uff, låter jobbigt.. Min dotter vägde nästan 12 kg när jag var gravid med sonen, men hon var ju tre och kunde ?hjälpa till? mer när man bar henne (som en liten apunge liksom ;) ) Jag har läst att man i den här perioden kan ha lite extra mycket värk i magen, ffa på sidorna, pga den växande livmodern. Men att det ska gå över när man lägger sig ner och vilar. Gör det det? Annars borde du ta upp det med din BM tror jag. Och så det där klämkäcka rådet, men måste du storhandla/bära barn etc.? Du kan inte få avlastning? Jag VET hur dum och korkad den frågan är men ibland gör man saker av bara farten. (T.ex. köpte jag som gravid en sulky som dottern själv kunde klättra i så att jag slapp lyfta i henne). Ta hand om dig!

Tyvärr så måste jag.. Bor på andra våningen och sonen lär sig gå just nu. Så lite bärande är ett måste tyvärr. Och då sambon har ett jobb som kräver han från tidig morgon till sena kvällar så är inte direkt inköp av matvaror det vi vill pyssla med på helgerna.. Men vi flyttar till hus om 2 månader. Kommer underlätta som tusan :D
  • Madski
    aztec skrev 2015-11-19 18:56:38 följande:

Påtal om välmående, någon annan som känner igen sig i känslan att inte kunna njuta så mycket utav grav som man skulle vilja pga.... Denna grav var väldigt efterlängtad och tog tid, två missfall emellan. Sista barnet jag kommer skaffa. Men nu när jag Äntligen är gravid så kan jag inte njuta utav det. Speciellt inte så som jag ville göra när jag försökte bli gravid. Känner en liten sorg och press också då detta är Sista Gången. Som om det måste vara så speciellt av bara denna anledning. Vill inte se tillbaka och känna ånger som jag gjorde med min första graviditet.

Jag kände så i början, ungefär fram till rul.. Har också ett missfall i bagaget förra hösten och vi har längtat.. Jag började njuta på riktigt mer och mer efter rul så jag tror att det mesta grundade sig i oro/rädsla för att något skulle vara fel.. Nu känner jag lillebror varje dag och äntligen kan jag njuta och visar mer än gärna upp magen.. Ligger i sängen nu och lillebror buffar runt och vänder och vrider på sig som bara den.. Lycka till tusen! Men jag kan verkligen förstå hur du känner, längtan efter graviditeten var så jobbig att man inte riktigt kan ta till sig att det är på riktigt nu och att det faktiskt ligger en bebis i magen., jag håller tummarna för att det vänder för dig och att Du kan få börja njuta snart, det är du garanterat värd!! Det är alla värda!
  • sandra84

Varning för intim info!!!

En undran... Vaknade imorse med världens svullnaste underliv. Har även en blodådra som är uppsvälld och lila/blå! Känns som ett eldklot mellan benen. Är det åderbråck? Vad kan jag göra? Farligt? Har legat ner hela dagen... Kan knappt stå pga smärta.

• Madski
    sandra84 skrev 2015-11-21 19:09:47 följande:

En undran... Vaknade imorse med världens svullnaste underliv. Har även en blodådra som är uppsvälld och lila/blå! Känns som ett eldklot mellan benen. Är det åderbråck? Vad kan jag göra? Farligt? Har legat ner hela dagen... Kan knappt stå pga smärta.

Men aj!! Försöker föreställa mig smärtan, usch stackare!! Har ingen erfarenhet av åderbråck *peppar,peppar* men låter lite som det.. Ring 1177 och be om rådgivning, finns förhoppningsvis något du kan göra hemma för att lindra smärtan., lider med dig till tusen!!
  • NellieMeja

Ååå var en riktigt klant förut å ramla i trappan hemma. landa på ryggen å gled ner. Har skit ont i ryggen nu. Men blir så klart lite nojig för bebisen. Men har känt den efter fallet. Är det någon som har erfarenhet av att ramla när man är har varit gravid?

• Emzaan

Samma här. Mitt underliv är också väldigt svullet , det svider och ömmar. Först misstänkte jag uvi men det var det inte, sedan provade jag att behandla mot svamp, men nu efter 6/7 dagar så känns det värre, hade en läkartid som jag bokade av för jag tyckte det blev bättre mitt i veckan, men nu är det sämre igen. Få se om jag står ut till nästa mvc tid 5 dec. Suck

sandra84 skrev 2015-11-21 19:09:47 följande:

• Elenic

Stackare!! Jag ramlade i trappan på ryggen/rumpan rätt rejält för två veckor sedan. Var ordentligt blå och svullen efteråt... Att ramla på "baksidan" påverkar nog inte bebisen, däremot satte min foglossning igång ordentligt efter fallet... :(

NellieMeja skrev 2015-11-22 10:50:46 följande:

Ååå var en riktigt klant förut å ramla i trappan hemma. landa på ryggen å gled ner. Har skit ont i ryggen nu. Men blir så klart lite nojig för bebisen. Men har känt den efter fallet. Är det någon som har erfarenhet av att ramla när man är har varit gravid?

• NellieMeja
    Elenic skrev 2015-11-22 20:04:25 följande:

Stackare!! Jag ramlade i trappan på ryggen/rumpan rätt rejält för två veckor sedan. Var ordentligt blå och svullen efteråt... Att ramla på "baksidan" påverkar nog inte bebisen, däremot satte min foglossning igång ordentligt efter fallet... :(

Nej tror inte det har påverkat bebis har känt den hela dagen. Men fy vad ont jag har å hade foglossningen i ländryggen sen innan. Bara bita i det sura äpplet klant jag är. Skrämde min sambo rejält så hade han har sagt till mig på skarpen hihi
  • sandra84

Efter sängläge och högläge hela helgen är smärtan borta. Men blodådrorna buktar ut likadant (tur man har en sambo som ställer upp och undersöker haha). Står upp hela dagarna på jobbet så jag ska ringa och rådfråga min bm imorgon. Vill verkligen inte bli sjukskriven!

Tror inte heller det är någon fara om man landar på baksidan. Men framsidan ska man nog kolla upp. Tur det gick bra!

Svar på tråden Marsbebis 2016