• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2016-02-25 09:10:35 följande:

Nu har jag varit på vändingsförsök men det behövdes inte hihi. För bebisen har lagt sig med huvudet neråt tjhooo. Så glad lycklig å lättad. :)

Snäll bebis!
  • Frida Li

Jag använder familjeliv genom app, o då kom igen bild upp på tessies bebis. Men jag loggade in via Google istället o då funkade!!:) så söt hon är!!

Hur loggar ni in?

• NellieMeja
    Sötistilde skrev 2016-02-25 09:35:11 följande:

Åhhhh va bra :) hur var läget?! Fixerad, ruckbar, rörlig?

Huvudet var ganska högt upp. Så inte fixerad än. Så nu får den allt stanna där. Och sjunka ner ännu mera.
  • aztec
    Tessie83 skrev 2016-02-25 07:48:08 följande:

Tack för alla grattishälsningar <3 allt går jättebra (förutom amning men det känner jag ingen press med). Hon är helt fantastisk :)

Vilken sötnos! Stort grattis!!
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-02-25 08:01:05 följande:
    Så underbar liten flicka ni fått!

Ang amning; be om hjälp om det gör ont och du har som mål att amma. Det är smidigt när det funkar, men låt det inte bli en plåga för dig! Det tar tid och är svårt, men väldigt många behöver stöd av antingen Amningshjälpen eller amningsmottagningen.

Jag håller med Carabellis, vilken toppenfin flicka!

Och samma sak om amningen. Det är sjukt smidigt när det funkar, men lite knepigt att få till. Jag tyckte också att det var svårt på BB där man fick så många olika råd från så många olika personer, så om möjligt se till att få kontakt med amningsmottagningen (på sjukhuset) eller amningshjälpen (amningshjalpen.se (utan ä) - frivilliga utbildade hjälpmammor) så att du kan få konsekventa råd.

• Elenic
    NellieMeja skrev 2016-02-25 09:10:35 följande:

Nu har jag varit på vändingsförsök men det behövdes inte hihi. För bebisen har lagt sig med huvudet neråt tjhooo. Så glad lycklig å lättad. :)

Åh vad skönt! Grattis!
  • Elenic
    LisaKMB skrev 2016-02-25 09:24:55 följande:

Jag är i vecka 38+4 idag och har åkt på en rejäl förkylning. Känns allt annat än optimalt! Är väldigt hängig och snorig. Skulle förlossningen sätta igång nu så vet jag faktiskt inte om jag skulle orka. Har någon av er andra varit med om något liknande? Några tips?

Jag VET inte om det stämmer, men när jag var gravid förra gången blev jag jätteförkyld ett par veckor innan bf. Då sa min BM att förlossningen knappast startar när kroppen inte mår bra. Vet som sagt inte om hon bara försökte lugna mig eller om det finns någon sanning i det. Annars är väl råden desamma som vanligt, fast med lite mer eftertryck: Vila & vätska. Gärna i mängder. Krya på dig!
  • Reflexen

Jag har inte nån app, loggar in via mobilens webbläsare. Brukar funka bra.

Frida Li skrev 2016-02-25 10:21:48 följande:

Jag använder familjeliv genom app, o då kom igen bild upp på tessies bebis. Men jag loggade in via Google istället o då funkade!!:) så söt hon är!!

Hur loggar ni in?

• Smilla80
    Tessie83 skrev 2016-02-25 07:48:08 följande:

Tack för alla grattishälsningar <3 allt går jättebra (förutom amning men det känner jag ingen press med). Hon är helt fantastisk :)

Åh vilken söt liten tjej! <3
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-02-25 08:20:35 följande:

Jag blev också förvånad över att få tid så sent, men frågade och hon sa att jag skulle hinna in på vändningsförsök så får lita på det! förhoppningsvis ligger liten åt rätt håll så jag får prova vaginalt, annars får läkarna hjälpa oss med en liten operation. Är ganska lugn inför båda alternativen, är faktiskt skönt bara att veta att det är osäkert hur det blir! Låter lite knasigt kanske

BM sa iaf att jag ska åka in tidigt när det väl sätter igång, så att de kan göra ett ul på förlossningen!

Skönt att du känner dig lugn, det är huvudsaken! :)
Svar på tråden Marsbebis 2016