• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    NellieMeja skrev 2016-02-25 09:10:35 följande:

Nu har jag varit på vändingsförsök men det behövdes inte hihi. För bebisen har lagt sig med huvudet neråt tjhooo. Så glad lycklig å lättad. :)

Men så skönt att det löste sig "naturligt"! :)
  • sanna1975

Grattis Tessie till underverket!!!

Apropå dunderförkylningen som LisaKMB skrev om, så är det lika illa här. Jag har fortfarande några veckor till BF, så det borde hinna gå över. Jag tror att man klarar av en förlossning rätt bra ifall det skulle sätta igång. Alla endorfiner och andra hormoner som driver på kroppen har så stor effekt på kroppen, och jag gissar att en eventuell förkylning knappt märks. Men man vill ju helst vara helt frisk och pigg när det startar!

• Emzaan

Jag slänger ut en ny fråga här i tråden.

Har ni bestämt namn/ eller har namn förslag till era knoddar ännu? Vi pratade mycket namn i början och skrev listor. Men nu har jag inte tänkt på namn på länge. Kommer inte kunna bestämma mig innan jag har sett hen men lite ideer borde man kanske ha, hur resonerar ni?

• Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2016-02-25 20:04:29 följande:

Jag slänger ut en ny fråga här i tråden.

Har ni bestämt namn/ eller har namn förslag till era knoddar ännu? Vi pratade mycket namn i början och skrev listor. Men nu har jag inte tänkt på namn på länge. Kommer inte kunna bestämma mig innan jag har sett hen men lite ideer borde man kanske ha, hur resonerar ni?

Jag är jättefrustererad över att inte ha nåt namn som känns rätt. Vi vet ju att det är en flicka, men ändå är det helt blankt. Vi har massor av förslag, men alla har nån uppenbar nackdel.

Ni vet inte kön eller? Vad är er stil på namn?
  • Emzaan

Nej vi vet inte könet. Våra två tidigare barn har nordiska namn. Sonen heterFrey och min dotter Hjördis. Så det måste bli något liknande, men inte för nordiskt som Oden eller Tor. räcker med en asagud. Jag gillar namnet Vera, men intre maken. Tage gillar jag också eller Ture. Vad står på er lista?

• Madski
    Emzaan skrev 2016-02-25 20:54:07 följande:

Nej vi vet inte könet. Våra två tidigare barn har nordiska namn. Sonen heterFrey och min dotter Hjördis. Så det måste bli något liknande, men inte för nordiskt som Oden eller Tor. räcker med en asagud. Jag gillar namnet Vera, men intre maken. Tage gillar jag också eller Ture. Vad står på er lista?

Vi har inte heller kunnat enas om ett namn än, tycker att killnamn är riktigt svårt! Lillebror är redan förvirrad iom att jag, sambon och dottern alla kallar honom för olika namn för att reta varandra iom att vinintresse är överens för fem öre, men skam den som ger sig :) gissar på att han kommer att kallas för lillebror i början innan vi enas..
  • Frida Li

Vår dotter heter Liah o lillasyster ska heta Moa. Hade det varit en pojke hade jag velat Noah medan maken ville ha en Vidar. I mitt yrke som förskollärare med 90 barn är det verkligen inte lätt att hitta ett namn som inte påminner om något av sina "andra barn" ;)

Vi var inte överens vid första barnet men jag fick min vilja igenom när han fick se henne. Lillasysters namn sa vi båda Ja till direkt efter ultraljudet. Vi har haft lite svårt med mellannamnen. Min första dotter har mitt andranamn, vilket även min mamma har o farmor heter det i tilltalsnamn. Tycker om namn som har en speciellt betydelse (det är inte så vackert :) med Moa skulle det ha en betydelse där med. Älskade min mormor men hennes namn klingade inte bra ihop med Moa. Men mamma kom på, att den dagen Liah är född är mormor o morfars bröllopsdag, o den som har namnsdag den dagen är ett killnamn tillsammans med ett tjejnamn o det ÄR deras namn! Wilhelmina! Så det får det bli!

• Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2016-02-25 20:54:07 följande:

Men Tora då? Eller idun eller gudrun? Svårare på herrsidan. Olof är ju fornnordiskt, men kanske lite fel känsla i relation till syskonen? Jag älskar namnen Harald och Sigfrid, är det er stil?
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-02-25 21:27:51 följande:

Vår dotter heter Liah o lillasyster ska heta Moa. Hade det varit en pojke hade jag velat Noah medan maken ville ha en Vidar. I mitt yrke som förskollärare med 90 barn är det verkligen inte lätt att hitta ett namn som inte påminner om något av sina "andra barn" ;)

Vi var inte överens vid första barnet men jag fick min vilja igenom när han fick se henne. Lillasysters namn sa vi båda Ja till direkt efter ultraljudet. Vi har haft lite svårt med mellannamnen. Min första dotter har mitt andranamn, vilket även min mamma har o farmor heter det i tilltalsnamn. Tycker om namn som har en speciellt betydelse (det är inte så vackert :) med Moa skulle det ha en betydelse där med. Älskade min mormor men hennes namn klingade inte bra ihop med Moa. Men mamma kom på, att den dagen Liah är född är mormor o morfars bröllopsdag, o den som har namnsdag den dagen är ett killnamn tillsammans med ett tjejnamn o det ÄR deras namn! Wilhelmina! Så det får det bli!

Verkligen ett dilemma när man träffar så mycket barn som du gör! Moa Wilhelmina är otroligt fint! Liah är inte så vanligt, fint det med.
  • Emzaan

Håller med dig Frida Li när man jobbbar med barn så förknippar man ofta namnen med barn man möter. Lite svårt.

Tora står på min lista. Jättefint. Garbär inne på bokstaven T. Gillar även Turid. Pojknamn är lite svårare. Gillar Vidar, men det hade vi tänkt till dottern om hon blev en pojke. Men Sixten är fint. Vi får se när vi träffar den.

Svar på tråden Marsbebis 2016