• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • AKF

Efter besök hos barnmorskan igår känns det allt närmare med förlossningen trots att jag bara är i v 36. Vi pratade en del om hur fort det kan gång andra gången och eftersom jag födde med ett snabbt förlopp med första barnet så föreslog hon att vi skulle överväga ambulans för att hinna fram om allt börjar i rusningstid... Kan inte riktigt föreställa mig det. Tyckte att det räckte med det snabba förlopp som var sist. Bäst att börja packa BB-väskan snart känns det som, även om jag tror att jag kommer gå 40 fulla veckor som förra gången och det säkert är lång tid kvar än.

Ni som redan har flera förlossningar bakom er, hur mkt fortare var andra i förhållande till första?

• Smilla80
    Emzaan skrev 2016-02-25 20:54:07 följande:

Nej vi vet inte könet. Våra två tidigare barn har nordiska namn. Sonen heterFrey och min dotter Hjördis. Så det måste bli något liknande, men inte för nordiskt som Oden eller Tor. räcker med en asagud. Jag gillar namnet Vera, men intre maken. Tage gillar jag också eller Ture. Vad står på er lista?

Ture är ju så gulligt och coolt! :) Vad sägs om de fornnordiska flicknamnen Hedda, Hilma, Hulda, Siri, Jorun, Disa, Erna, Erla, Edla, Signe, Tyra? Eller pojknamnen Alve, Ebbe, Grim, Vidar, Vide, Jon, Hilmer, Hjalmar...? Brainstormar bara...!
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-02-25 22:13:39 följande:

Håller med dig Frida Li när man jobbbar med barn så förknippar man ofta namnen med barn man möter. Lite svårt.

Tora står på min lista. Jättefint. Garbär inne på bokstaven T. Gillar även Turid. Pojknamn är lite svårare. Gillar Vidar, men det hade vi tänkt till dottern om hon blev en pojke. Men Sixten är fint. Vi får se när vi träffar den.

Jag känner två små tvilling tjejer , de hett sigun o torun
  • AnniAy

Jag är beräknad 20 mars och tro mig när jag säger att jag är trött på att vara gravid. Har följt er mer eller mindre sen start men bara skrivit någon enstaka gång :) har 2 tjejer på 1,5 år och 2år 7mån och väntar flicka nr 3 :) har haft influensa i en vecka snart vilket håller på att gå över till en vanlig förkylning med öroninflammation och hemska sura uppstötningar. Tjejerna är ju såklart också sjuka nu. Hur orkar man mer än vad man klarar av? Jag har sen v10 haft foglossning som bara har blivit värre och nu orkar jag verkligen inte med smärtan av att bara röra på mig det minsta lilla :/

• AnniAy
    AKF skrev 2016-02-25 22:13:51 följande:

Efter besök hos barnmorskan igår känns det allt närmare med förlossningen trots att jag bara är i v 36. Vi pratade en del om hur fort det kan gång andra gången och eftersom jag födde med ett snabbt förlopp med första barnet så föreslog hon att vi skulle överväga ambulans för att hinna fram om allt börjar i rusningstid... Kan inte riktigt föreställa mig det. Tyckte att det räckte med det snabba förlopp som var sist. Bäst att börja packa BB-väskan snart känns det som, även om jag tror att jag kommer gå 40 fulla veckor som förra gången och det säkert är lång tid kvar än.

Ni som redan har flera förlossningar bakom er, hur mkt fortare var andra i förhållande till första?

Min första förlossning tog 6 timmar från att vi vart inskrivna, va öppen 4cm när hon undersökte mig. Andra tog 1,5timme, va öppen 7cm när jag kom in och nu får vi se med nr 3.

Hur fort gick din första?
  • Reflexen

Fina namnförslag ni skrivit. Gillar de nordiska, men det behöver absolut inte vara strikta asagudsnamn. Frej är riktigt fint, men Loke och Oden blir lite för mkt för mig. Signe är ett favvonamn här, men tex Gudrun är en gammal skolfröken för mig

Får se vem som tittar ut, om jag ska tippa utifrån vad jag gillar så tror jag det kan bli en Tyra eller en Edvin.

• Reflexen

Hej Annie!

Tråkigt när det gör så ont!! Och så den där hemska influensan på det , usch!

Jag har haft tur, bara måttlig foglossning ännu, men känner av lite mer för varje dag. Tycker detta är jobbigt, så kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara för er som haft ont så länge!

Hoppas ni snart kryar på er!

• AnniAy
    Reflexen skrev 2016-02-25 23:45:08 följande:

Hej Annie!

Tråkigt när det gör så ont!! Och så den där hemska influensan på det , usch!

Jag har haft tur, bara måttlig foglossning ännu, men känner av lite mer för varje dag. Tycker detta är jobbigt, så kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara för er som haft ont så länge!

Hoppas ni snart kryar på er!

Hej
    Jo det är tråkigt men vad kan man förvänta sig egentligen när man har varit gravid 3ggr på mindre än 3 år. Blir värre för varje graviditet men jag hoppas verkligen att du slipper känna den här smärtan. Gud vad våra kroppar tar stryk under graviditeter.

Tack så mycket :)
  • LisaKMB
    Elenic skrev 2016-02-25 12:38:13 följande:

Jag VET inte om det stämmer, men när jag var gravid förra gången blev jag jätteförkyld ett par veckor innan bf. Då sa min BM att förlossningen knappast startar när kroppen inte mår bra. Vet som sagt inte om hon bara försökte lugna mig eller om det finns någon sanning i det. Annars är väl råden desamma som vanligt, fast med lite mer eftertryck: Vila & vätska. Gärna i mängder. Krya på dig!

Tack! Jag har faktiskt tänkt något liknande, att kroppen väntar tills den är redo. Min syrra hade bihåleinflammation i samband med sitt tredje barns bf och samma dag som hon kände sig lite bättre så satte det igång (med besked dessutom!). Jag mår lite bättre idag, är i vecka 38+5 vilket är den dag då dottern föddes. Kommer uppenbarligen gå längre denna graviditet för jag har inga tecken på att något är på gång.
  • Frida Li
    AnniAy skrev 2016-02-26 00:11:56 följande:
    Hej
    Jo det är tråkigt men vad kan man förvänta sig egentligen när man har varit gravid 3ggr på mindre än 3 år. Blir värre för varje graviditet men jag hoppas verkligen att du slipper känna den här smärtan. Gud vad våra kroppar tar stryk under graviditeter.

Tack så mycket :)
    Kan man inte prata med sin bm om detta? Ibland sätter de väl igång förlossningen om mamman inte mår bra?
Svar på tråden Marsbebis 2016