• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • AnniAy
    Frida Li skrev 2016-02-26 10:32:21 följande:
    Kan man inte prata med sin bm om detta? Ibland sätter de väl igång förlossningen om mamman inte mår bra?
    Tror nästan att jag kommer föda lite tidigare iaf plus så vill jag att barnen och jag hinner bli friska innan bebisen kommer :)
  • AKF
    AnniAy skrev 2016-02-25 23:25:01 följande:

Min första förlossning tog 6 timmar från att vi vart inskrivna, va öppen 4cm när hon undersökte mig. Andra tog 1,5timme, va öppen 7cm när jag kom in och nu får vi se med nr 3.

Hur fort gick din första?

Låter som att det kan komma att gå undan den här gången för dig. Har det börjat med värkar eller vattenavgång?

Min första började med vattenavgång och gick på 3 timmar från inskrivning. Jag var öppen 3-4cm en timme innan hon kom, så det är väl förklarligt att de trodde att hon skulle komma morgonen efter och inte på deras kvällspass.

Jobbigt att vara så sjuk! Jag är glad att jag vaccinerade mig mot influensan, och har haft tur mot förkylningarna. Halsbrännan känner jag dock igen, fy tusan va jobbig natten varit. Har tagit omeprazol som vanligt men i natt räckte det inte.

Hoppas att du får vila något så att du har en chans att krya på dig och bli frisk!
  • AKF

AnniAy: En del föll visst bort från inlägget. Måste vara fruktansvärd kombo med din svåra foglossning och influensan! Har du provat tens och akupunktur? Jag gör det nu och tycker att det kan lindra något iaf.

• AKF
    Reflexen skrev 2016-02-25 23:38:07 följande:

Fina namnförslag ni skrivit. Gillar de nordiska, men det behöver absolut inte vara strikta asagudsnamn. Frej är riktigt fint, men Loke och Oden blir lite för mkt för mig. Signe är ett favvonamn här, men tex Gudrun är en gammal skolfröken för mig

Får se vem som tittar ut, om jag ska tippa utifrån vad jag gillar så tror jag det kan bli en Tyra eller en Edvin.

Min dotter heter Signe! Bästa namnet. :) Svårt att toppa nu känner vi.

Tyra är superfint, jag har faktiskt föreslagit det men min man gillar det inte tyvärr.
  • sandra84

Oj, vad längesen jag var inne här och läste. Grattis alla ni som fått barn. Och vilken tuff start ni fick Aztec. Hoppas allt går bättre nu!

Jag har bf den 28/3 så är väl i princip sist ut här. Sonen kom 11 dagar efter bf och dottern 4 dagar innan. Får se när denna vill titta ut.

Inatt har jag genomlevt den värsta natten i mitt liv. Åkte på magsjuka för andra gången denna veckan. Men har inte spytt eller det andra på två timmar nu så hoppas det vänder.

Lycka till alla ni som är på gång att föda!!!

• AnniAy
    AKF skrev 2016-02-26 10:54:09 följande:
    Låter som att det kan komma att gå undan den här gången för dig. Har det börjat med värkar eller vattenavgång?

Min första började med vattenavgång och gick på 3 timmar från inskrivning. Jag var öppen 3-4cm en timme innan hon kom, så det är väl förklarligt att de trodde att hon skulle komma morgonen efter och inte på deras kvällspass.

Jobbigt att vara så sjuk! Jag är glad att jag vaccinerade mig mot influensan, och har haft tur mot förkylningarna. Halsbrännan känner jag dock igen, fy tusan va jobbig natten varit. Har tagit omeprazol som vanligt men i natt räckte det inte.

Hoppas att du får vila något så att du har en chans att krya på dig och bli frisk!
    Båda börja med värkar. Första gick vattnet i undersökningsrummet och andra efter hinnsvepning. Ja men då kommer det antagligen gå väldigt fort den här gången för dig me :)

Ja usch. Har inte haft influensan sen 2010 så trodde väl att jag skulle komma undan i år också :) men nej haha. Har du testat med galieve? Det är faktiskt det enda som har hjälpt mig någorlunda iallafall.

Det har inte hjälpt på mig tyvärr men min bästa vän har blivit alvedon, badkar samt te med honung haha
  • Frida Li
    sandra84 skrev 2016-02-26 12:51:32 följande:

Oj, vad längesen jag var inne här och läste. Grattis alla ni som fått barn. Och vilken tuff start ni fick Aztec. Hoppas allt går bättre nu!

Jag har bf den 28/3 så är väl i princip sist ut här. Sonen kom 11 dagar efter bf och dottern 4 dagar innan. Får se när denna vill titta ut.

Inatt har jag genomlevt den värsta natten i mitt liv. Åkte på magsjuka för andra gången denna veckan. Men har inte spytt eller det andra på två timmar nu så hoppas det vänder.

Lycka till alla ni som är på gång att föda!!!

Näää jag är sist!!:)
  • AKF
    AnniAy skrev 2016-02-26 13:17:14 följande:

Båda börja med värkar. Första gick vattnet i undersökningsrummet och andra efter hinnsvepning. Ja men då kommer det antagligen gå väldigt fort den här gången för dig me :)

Ja usch. Har inte haft influensan sen 2010 så trodde väl att jag skulle komma undan i år också :) men nej haha. Har du testat med galieve? Det är faktiskt det enda som har hjälpt mig någorlunda iallafall.

Det har inte hjälpt på mig tyvärr men min bästa vän har blivit alvedon, badkar samt te med honung haha

Låter som kloka hemmarecept! Jag älskar badkaret nu, men vågar inte bada när jag är ensam hemma ifall jag inte kan ta mig upp. Haha. :D

Har inte testat galieve, är det en tuggtablett? Tyvärr brukar jag må förbaskat illa av de där tuggtabletterna, så de hinner inte verka. Det var därför jag gick över till omeprazol i kapselform, dock måste man ju ta dem ett par dygn i rad så det är inte något snabbverkande.
  • AKF

Uppdaterat vår lista nu, fyll gärna på!

BF-lista

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

NinanaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan 27/3

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3

Frida Li: 29/3

• sanna1975

Lägger till mig på listan! Hamnar sist..,, :)

BF-lista

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

NinanaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3