• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic

Första förlossningen startade med vattenavgång 02, värkar från 04 och dottern född 14. Var dock helt öppen 10, men fick en lång paus innan utdrivningsskedet startade (var helt slut efter att inte sovit alls natten innan). Andra förlossningen startade med värkar och kraftig blödning, varför vi åkte in direkt (var på sjukhuset 15 min efter första värken). Då var jag redan öppen 7 cm och sonen är född mindre än 2 timmar efter första känning... Denna gång tror jag på en förlossning mellan 2 och 4 timmar om allt startar naturligt, men man vet ju aldrig - kan gå snabbare och även ta mycket längre tid....

H

AKF skrev 2016-02-25 22:13:51 följande:

Efter besök hos barnmorskan igår känns det allt närmare med förlossningen trots att jag bara är i v 36. Vi pratade en del om hur fort det kan gång andra gången och eftersom jag födde med ett snabbt förlopp med första barnet så föreslog hon att vi skulle överväga ambulans för att hinna fram om allt börjar i rusningstid... Kan inte riktigt föreställa mig det. Tyckte att det räckte med det snabba förlopp som var sist. Bäst att börja packa BB-väskan snart känns det som, även om jag tror att jag kommer gå 40 fulla veckor som förra gången och det säkert är lång tid kvar än.

Ni som redan har flera förlossningar bakom er, hur mkt fortare var andra i förhållande till första?

• AnniAy
    AKF skrev 2016-02-26 14:47:26 följande:
    Låter som kloka hemmarecept! Jag älskar badkaret nu, men vågar inte bada när jag är ensam hemma ifall jag inte kan ta mig upp. Haha. :D

Har inte testat galieve, är det en tuggtablett? Tyvärr brukar jag må förbaskat illa av de där tuggtabletterna, så de hinner inte verka. Det var därför jag gick över till omeprazol i kapselform, dock måste man ju ta dem ett par dygn i rad så det är inte något snabbverkande.
    Ja Gud det hjälper verkligen mot typ allt haha vi har ett ganska stort badkar så jag kan typ vända mig innan jag kommer upp på knäna sen stå upp haha

Nej jag klarar inte av tuggtabletter haha dom är hemska. Man dricker den och den smakar mint plus så hjälper den på en gång :)
  • Smilla80
    sandra84 skrev 2016-02-26 12:51:32 följande:

Oj, vad längesen jag var inne här och läste. Grattis alla ni som fått barn. Och vilken tuff start ni fick Aztec. Hoppas allt går bättre nu!

Jag har bf den 28/3 så är väl i princip sist ut här. Sonen kom 11 dagar efter bf och dottern 4 dagar innan. Får se när denna vill titta ut.

Inatt har jag genomlevt den värsta natten i mitt liv. Åkte på magsjuka för andra gången denna veckan. Men har inte spytt eller det andra på två timmar nu så hoppas det vänder.

Lycka till alla ni som är på gång att föda!!!

Usch vad jobbigt!! Kryakram!
  • Smilla80

Kommer ni använda andningslarm till era små? Har ett med plattor som man lägger i vagnen/sängen hemma, men det går ju inte kombinera med Babynest. Funderar på om jag ska köpa ett larm att sätta i blöjan eller inte...

• Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-02-27 07:47:14 följande:

Kommer ni använda andningslarm till era små? Har ett med plattor som man lägger i vagnen/sängen hemma, men det går ju inte kombinera med Babynest. Funderar på om jag ska köpa ett larm att sätta i blöjan eller inte...

Nej, för mig känns det som en falsk trygghet. Ska göra mitt yttersta för att inte skapa säkerhetbeteenden runt bebisen, eftersom jag redan är så nervös och orolig för allt.
  • Elenic

Näe, det känns inte nödvändigt för friskt barn då vi varken röker eller dricker...

• Reflexen

Vi kommer inte ha något larm. Tror som Carabellis att det skulle skapa nån slags falsk trygghet som inte skulle vara bra för mig
  • NellieMeja

Jag har faktiskt ett larm. Köpte det när vi fick dotter nr 2. Dels för att jag ska kunna slappna av mer när vi ska sova. Å det hjälpte mig jättebra. Å larmet funkade väl. för ibland när man var trött i mössan å glömde å stänga av innan man lyfte ur bebisen i sängen så tjöt så högt så hela huset vakna hihi . Så det ska vi ha igen till denna lilla fis.

• Emzaan

Inget larm här, vi fick låna från sjukhuset till dottern som var mycket prematur. När vi fick komma hem första veckorna. Men det gjorde mig mera orolig.

• hannis12345

Vi har köpt ett man fäster i blöjan. Inte för att man ska leta helt fullt ut på det utan mer för en extra säkerhet..,

Svar på tråden Marsbebis 2016