• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic

Tufft med foglossning, sjuka och två små barn! Vi har samma bf och jag tycker att det är tufft nog just nu med foglossningen och två stora barn...

AnniAy skrev 2016-02-25 23:21:34 följande:

Jag är beräknad 20 mars och tro mig när jag säger att jag är trött på att vara gravid. Har följt er mer eller mindre sen start men bara skrivit någon enstaka gång :) har 2 tjejer på 1,5 år och 2år 7mån och väntar flicka nr 3 :) har haft influensa i en vecka snart vilket håller på att gå över till en vanlig förkylning med öroninflammation och hemska sura uppstötningar. Tjejerna är ju såklart också sjuka nu. Hur orkar man mer än vad man klarar av? Jag har sen v10 haft foglossning som bara har blivit värre och nu orkar jag verkligen inte med smärtan av att bara röra på mig det minsta lilla :/

• Reflexen

Exakt fyra veckor kvar idag!

Hoppas tiden går lagom fort! Har en jobbdag kvar nu, känns härligt och väldigt behövligt. Är så trött när jag jobbat och så mycket piggare när jag inte jobbat! Att mocka fem boxar var dock lite överkurs känner jag i ryggen nu

Har ni erfarenhet av bärsjal? Jag har inte provat, men är lite sugen på att testa en. Har läst mig till att trikåsjal är bra att börja med, har ni nåt tips på bra märken?

• Smilla80
    Reflexen skrev 2016-02-27 18:11:45 följande:

Hoppas tiden går lagom fort! Har en jobbdag kvar nu, känns härligt och väldigt behövligt. Är så trött när jag jobbat och så mycket piggare när jag inte jobbat! Att mocka fem boxar var dock lite överkurs känner jag i ryggen nu

Har ni erfarenhet av bärsjal? Jag har inte provat, men är lite sugen på att testa en. Har läst mig till att trikåsjal är bra att börja med, har ni nåt tips på bra märken?

Åh så spännande! :) Det innebär att jag har exakt 3 veckor kvar till BF då! :) skönt att du kan vara ledig lite framåt och ladda inför FL. Det är du värd, räcker ju got och väl med alla sysslor på gården nu!

Har inte så mkt erfarenhet av sjal tyvärr, tyckte det var krångligt att knyta, Haha! Finns kanske varianter man inte behöver knyta som mer är av "dra-på-modell"?! Elenic är en sjalmamma så av henne kan du säkert få goda råd!

Tack alla för er input gällande andningslarm! Får fundera en vända till!
  • mstensson
    Hej på er alla gravida och redan föräldrar 

Under mina graviditeter bloggade jag en del och har fortsatt nu när båda töserna är ute - det är ju så kul! 
    Kika gärna in om ni vill ha tips, inspiration eller bara klicka er runt bland bilderna  !

Kram och lycka till i föräldraskapet! 

http://goteborgsmamman.se
  • LisaKMB

Jag har köpt en bärsjal till kommande bebis men har aldrig använt det tidigare. Så även jag tar gärna emot tips! Köpte en i trikå och en ganska billig variant på Tradera (ny dock). Tror märket heter Mysak. Ville inte lägga allt för mycket pengar på den om det visar sig att jag eller bebis inte trivs med sjal.
  • AKF
    AnniAy skrev 2016-02-27 00:24:52 följande:

Ja Gud det hjälper verkligen mot typ allt haha vi har ett ganska stort badkar så jag kan typ vända mig innan jag kommer upp på knäna sen stå upp haha

Nej jag klarar inte av tuggtabletter haha dom är hemska. Man dricker den och den smakar mint plus så hjälper den på en gång :)

Åh, värt att testa med andra ord! Tack för tipset! :)
  • AKF
    Elenic skrev 2016-02-26 17:25:41 följande:

Första förlossningen startade med vattenavgång 02, värkar från 04 och dottern född 14. Var dock helt öppen 10, men fick en lång paus innan utdrivningsskedet startade (var helt slut efter att inte sovit alls natten innan). Andra förlossningen startade med värkar och kraftig blödning, varför vi åkte in direkt (var på sjukhuset 15 min efter första värken). Då var jag redan öppen 7 cm och sonen är född mindre än 2 timmar efter första känning... Denna gång tror jag på en förlossning mellan 2 och 4 timmar om allt startar naturligt, men man vet ju aldrig - kan gå snabbare och även ta mycket längre tid....

Visst är det så, det går ju inte att veta!

Hur gick det med din sjukskrivning förresten? Jag ringde till FK härom dagen efter att ha sett att beslut bara fanns till 29/2, och fick jag veta att handläggaren godkänt sjukskrivningen hela vägen, men att pengarna beslutas med korta intervaller när den sjukskrivna är gravid. Jag blev väldigt lättad!
  • Frida Li

Jag använde sjal lite grann men var så osäker på knytningen, min mamma hade lånat en genom hennes jobb o knöt den åt mig. Använde sen baby Björn o ring sjal jätte mycket! Hon bodde där!:) denna gång har jag fått en helt ny fin sjal av mamma o har lärt mig knyta. Ska definitivt använda den! Finns ju några sjalar som redan är "knutna" .
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-02-27 21:10:40 följande:

Jag använde sjal lite grann men var så osäker på knytningen, min mamma hade lånat en genom hennes jobb o knöt den åt mig. Använde sen baby Björn o ring sjal jätte mycket! Hon bodde där!:) denna gång har jag fått en helt ny fin sjal av mamma o har lärt mig knyta. Ska definitivt använda den! Finns ju några sjalar som redan är "knutna" .

Låter intressant med färdigknutna sjalar!

Hur har det gått med din man? Är han så pass återhämtad att du kan slappna av inför förlossningen?
  • Emzaan

Jag använde trikå sjal till min dotter i början och vi trivdes båda med den. Hon var prematur och behövde vara nära. Lite klurigt att knyta i början, men ge inte upp man lär sig hur hårt man ska knyta. jag hade en som hette Looma Sino. Numera heter den bara Looma. Har köpt en likadan nu. Använde också ergonomisk bärsele med dottern en Manduca. Har denna gång köpt en Ergo med spädbarns inlägg.

Svar på tråden Marsbebis 2016