• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-02-27 21:19:08 följande:
    Låter intressant med färdigknutna sjalar!

Hur har det gått med din man? Är han så pass återhämtad att du kan slappna av inför förlossningen?
    Nej han är inte direkt återhämtad... Behöver hjälp med mycket o han har ont. Dottern råkade slå upp en dörr på hans hand två dagar efter operationen så han försöker hålla sig undan lite... Han får ju inte använda sin hand alls på en månad o full styrka är kanske tillbaka om tre månader så det ser ut som om vi får vara hemma tillsammans länge. Dottern är ju på förskolan i veckorna så då funkar det bra. Men inatt sov jag sååå dåligt o sen har jag fått underhålla dottern hela dagen. Vi var i stora staden o köpte det sista, en mössa till lillasyster o nattamningsbhar till mig. Sen har vi varit ute o lekt. Jätte ont i fogarna ikväll. O jag har så dåligt samvete över hur tråkiga föräldrar vi är. Det blir mycket innelek o tv. Köpte idag lite roligt ritpyssel o försöker använda mina förskollärarkunskaper inom pyssel så vi håller oss sysselsatta! :p
    Lite orolig över hur situationen är, svårt att vara stark när man bara vill att allt ska vara över o man har själv ont o många tankar. Är nog mer rädd över förlossningen denna gång. O även hur det blir sen när bebis kommer, jag ska försöka ta det lugnt o amma men kommer kanske mest få springa runder o hjälpa till med saker han inte kan göra?
  • mammave

Vi har ett blöjlarm som vi kommer använda. Jag tycker det är skönt att ha ett. Dock larmar det om det tappar hudkontakt, vilket det gör ibland. Men jag vill ändå ha det. Hade det med sonen och det kändes bra.

Vad det gäller sjal har jag inte fått finess på knytandet (testade med sonen), men sen använde vi bärsesle en del, vilket jag tycker är mkt enklare. Dock tror jag sjal är väldigt bra bara man får snits på knytandet (hade dock inte tålamod till det).

Imorgon är det bf.... Skippar ju gärna att få på måndag dock ;) Har trott att han skulle komma tidigare eftersom sonen kom 6 dar tidigt och jag är mkt störe än med honom. Men det verkar visst inte spela ngn roll.

Tessie: vet inte om mitt grattis blev postat då jag skriver från telefonen mest och den krånglar så. Men grattis till en söt liten tös (om det inte blev postat).

• AnniAy
    Elenic skrev 2016-02-27 16:15:34 följande:

Tufft med foglossning, sjuka och två små barn! Vi har samma bf och jag tycker att det är tufft nog just nu med foglossningen och två stora barn...

Jo det är tufft men vad klarar vi kvinnor inte av? Hur känner du av din foglossning? Vart har du ont?
  • Reflexen

Bra sjaltips, tack snälla!!

Har sett mysaksjalarna på tradera. Hur känns tyget, vad tycker du Lisa?

Looma sino har jag inte sett, den ska jag kolla upp lite mer!

Tricot slen verkar poppis, finns många beg till salu också.

Ska också kolla upp ringsjalar och hybridsjalar, tänkte jag. Färdigknutna låter ju bekvämt.

• Reflexen

Mammave: spännande att det är ditt datum nu!! sen att de små bestämmer själva när de behagar komma ut, är ju en annan historia !

Inget som känns vara på gång?

• sandra84

Har lite panik!!!

Vi har den senaste veckan haft magsjuka i familjen. Började med dottern förra lördagen, mig söndagen, sonen tisdagen och mig och sambon på torsdagen. Senaste omgången för min del var fruktansvärd. Nu spyr vår dotter igen.

Kan jag få magsjukan igen??? Har lite smått panik.

• sanna1975
    sandra84 skrev 2016-02-28 01:33:35 följande:

Har lite panik!!!

Vi har den senaste veckan haft magsjuka i familjen. Började med dottern förra lördagen, mig söndagen, sonen tisdagen och mig och sambon på torsdagen. Senaste omgången för min del var fruktansvärd. Nu spyr vår dotter igen.

Kan jag få magsjukan igen??? Har lite smått panik.

Ja, tyvärr tror jag man lätt får magsjuka igen.... Det smittar väldigt lätt. :(

Kan du försöka hålla dig undan, din man kanske kan ta hand om sjuklingen så mycket det bara går?

Det är hemskt med magsjuka, håller tummarna för att du slipper en till omgång!
  • Emzaan

Hua, jobbigt med alla sjukor såhär i förlossningstider. Hoppas vi håller oss friska.!!!!

Man oroar sig att inte vara i form till förlossningen och inte kul att ta hem ny bebis till en sjukstuga.

Sonen har legat hemma med influensan och högfeber sedan i onsdags, han har astma också och igårkväll fick han mycket svårt att andas och vi fick åka till barnakuten och inhalera. Dem sa att det lät som Krupp. Men han är ju 11 år. Trodde bara småbarn fick krupp hosta. Nu har jag legat vaken i natt och lyssnat på hans andning. Hoppas det ger sig snart.

Svar på tråden Marsbebis 2016