• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Idilia

Ultraljud idag och allt såg fint ut. En pigg rackare som sparkade massor :)

• kvinna16780

Jag förstår dig. Men försök vara en större person och tänk på att alla gör misstag. Du har all rätt att känna som du gör men den känslan kommer nog avta. Hon har nu bevisat att hon inte kan bevara en hemlighet så nu vet du det.

becka1989 skrev 2015-10-07 14:30:38 följande:

Nä har inte gjort det fick reda på det igår kväll.

Vet inte om det är hormonerna eller bara jag som är lite fjantig som känner mig sviken och just nu inte ens vill ha något med henne att göra:( tanken har varit att vi skulle åka upp till hans syster i jul hon bor 120mil från oss men just nu känner jag inte alls för att åka

• bine87

Ojdå. Det bara skickades. Har iaf blivit sjuk med halsont och feber. Väldigt trött och ont överallt. Tagit två Alvedon.

• SarahJ

Får jag plats här med?

Väntar andra barnet runt den 23 april. Har en dotter som är född augusti 2013. Har även ma i bagaget. Ett ma och ett mf före dottern och ett ma i september ifjol som faktiskt kom igång av sig själv dagen före jag sku få cytotec. Sen ännu ett ma nu i april. Blev då skrapad då de misstänkte mola. Sen hittade dem en polyp i li modern som opererades bort i juni. Det visade sig vara rester från skrapningen.

Fick lugesteron utskrivet och åt de sista tabletterna igår. Har även hunnit vara på tre ultraljud. Först för att se att det levde, sen det riktiga med läkarundersökning och sen igår för att det hade vuxit lite dåligt. Allt såg dock bra ut. Är i v 11-12 beroende på hur man räknar.

Har haft grymt illamående nu och gått ner va 4-5 kilo på lika många veckor. Sen har foglossningen slagit till. Hämtade ett bälte igår så det känns lite bättre när jag har det på.

Hoppas ni andra mår bra!

• bine87
    Idilia skrev 2015-10-07 17:09:51 följande:

Ultraljud idag och allt såg fint ut. En pigg rackare som sparkade massor :)

Mysigt :) va är du i för vecka? :)
  • lillbumbin

Å fy! Ni har oxå haft de tuff;-/ skönt att få se på tidiga ul att allt verkar bra. Själv väntar jag på att få åka in på tisdag. Längtar å hoppas så otroligt att den lill* el dom som jag tror de är mår bra.

Vi har inte berättat för någon än för jag vill se att allt ser bra ut först. Så har jag gjort med varje graviditet. El barnet som jag fick i nov 2012 fick vi veta att vi väntade i vecka 24+5.
    Så han visste vi själv inte om så tidigt
    Dom andra har vi berättat direkt efter ultraljudet. I vecka 19.
    Å denna vet jag inte om ja kommer vänta så länge med å vänta. ?
    Vi har ju som sagt 6 barn å de flesta blir int så där glad som när man berättade första tre ggrna:-/ å de e lite trist känner jag:-/ men men.

• Flerattälska
    SarahJ skrev 2015-10-07 19:45:51 följande:

Får jag plats här med?

Väntar andra barnet runt den 23 april. Har en dotter som är född augusti 2013. Har även ma i bagaget. Ett ma och ett mf före dottern och ett ma i september ifjol som faktiskt kom igång av sig själv dagen före jag sku få cytotec. Sen ännu ett ma nu i april. Blev då skrapad då de misstänkte mola. Sen hittade dem en polyp i li modern som opererades bort i juni. Det visade sig vara rester från skrapningen.

Fick lugesteron utskrivet och åt de sista tabletterna igår. Har även hunnit vara på tre ultraljud. Först för att se att det levde, sen det riktiga med läkarundersökning och sen igår för att det hade vuxit lite dåligt. Allt såg dock bra ut. Är i v 11-12 beroende på hur man räknar.

Har haft grymt illamående nu och gått ner va 4-5 kilo på lika många veckor. Sen har foglossningen slagit till. Hämtade ett bälte igår så det känns lite bättre när jag har det på.

Hoppas ni andra mår bra!

Skönt att ni denna gång fått göra täta kontroller. Det är svårt att inte oroa sig känna efter och analysera vad som händer i kroppen.

Jag har själv ett barn sedan tidigare och fick MF i vecka tio både i september förra året och april i år. Har haft en cysta som vägrat försvinna och fått hormonbehandling i hopp om att krympa den men icke. Denna graviditet fick jag trombyl utskrivet för att se om det kan hjälpa mot ytterligare missfall och idag är jag gravid i vecka 11+3. Fick göra ul i vecka 8+4 och fick då se hjärtat i full action. Underbart men jag andas inte ut ännu...

Håller tummarna för oss båda denna graviditet.
  • SarahJ
    Flerattälska skrev 2015-10-07 21:02:38 följande:

Skönt att ni denna gång fått göra täta kontroller. Det är svårt att inte oroa sig känna efter och analysera vad som händer i kroppen.

Jag har själv ett barn sedan tidigare och fick MF i vecka tio både i september förra året och april i år. Har haft en cysta som vägrat försvinna och fått hormonbehandling i hopp om att krympa den men icke. Denna graviditet fick jag trombyl utskrivet för att se om det kan hjälpa mot ytterligare missfall och idag är jag gravid i vecka 11+3. Fick göra ul i vecka 8+4 och fick då se hjärtat i full action. Underbart men jag andas inte ut ännu...

Håller tummarna för oss båda denna graviditet.

Jag har haft och har det fortfarande att förstå jag jag faktiskt är gravid. Vågar ännu inte hoppas allt för mycket. Ska till bm den 29/10 och förhoppningsvis får jag höra hjärtat då. Vi sku iallafall försöka. Så de kommande tre veckorna tar jag som de kommer.

Håller verkligen tummarna att det går vägen för dig med! =)
  • Idilia

12+5 idag, blev framflyttad två dagar så nya bf är 16 april.

bine87 skrev 2015-10-07 20:18:28 följande:

Mysigt :) va är du i för vecka? :)

Svar på tråden BF april 2016