BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
12+5 idag, blev framflyttad två dagar så nya bf är 16 april.
Rutinproverna visade på hypotyreos som nu ska behandlas med Levaxin. (Aldrig haft innan). Tydligen medför det risk för utvecklingsstörning hos bebisen men att de flesta barnmorskor inte ens kollar dessa prover så man skulle inte vara så orolig. Men det känns ju verkligen inte kul att få reda på.. :( tidigare grav har jag inte haft det. Inte kul att behöva ta massa tabletter heller.. Fler som har erfarenhet av detta?
Hej blivande mammor! Jag är beräknad den 21 april, har fram tills i dag genomgått ett mindre helvete med illamående, kräkningar och konstant diarré sedan v 6. Finns ni här aprilmammor som är ungefär i samma sits? kanske vi kan peppa varandra? :)
Då är vi iaf tre som e beräknade samma dag
om ni andra två har barn innan kom de innan BF el har ni fått gått över?
Själv så med mina 5 så har första kommit på BF-dagen,andra kom dagen före BF. Tredje kom 6 dagar före BF. Fjärde kom dagen före BF då jag blev igångsatt å den 5:e kom två dagar före BF
..
Hej det som ska vara under 2,5 var 3,5 vilket det nu är.. Så det känns ju inte så kul. Ska man bara gå och oroa sig hela graviditeten för grav utvecklingsstörning då? Hur kan jag kolla om jag måste avbryta graviditeten? Ska hämta ut Levaxin idag
På mig konstaterades hypotyreos 2011, ca 6 mån efter jag fick min dotter. Denna graviditeten får jag ta prover var 4-6 vecka för att hålla koll på värdena. Än så länge har jag fått höja till 125 mg och bm tror att det kommer bli minst en höjning till.
Ligger man rätt i värdena ska det inte vara någon fara för bebis men det gäller att kolla det med jämna mellanrum.
Vet du vad ditt TSH låg på?
Hej alla aprilmammor!
Jag var nyss på ultraljud (v.11+6) och allt såg bra ut så nu kan jag pusta ut!! Jag hade ett MA i våras och har oroat mig konstant under denna graviditet. Jag har nästan överanalyserat symtom. Jag har inte varit illamående alls, bara haft ömma bröst och varit extremt trött. Redan i vecka 8 började bröstens ömhet variera från dag till dag och det gjorde mig självklart orolig. Jag har känt molvärk från och till men vissa dagar har jag inte känt mig gravid alls.
Nu känns det såå skönt att veta att allt ser bra ut och att jag imorgon går in i vecka 13 :)

Hej det som ska vara under 2,5 var 3,5 vilket det nu är.. Så det känns ju inte så kul. Ska man bara gå och oroa sig hela graviditeten för grav utvecklingsstörning då? Hur kan jag kolla om jag måste avbryta graviditeten? Ska hämta ut Levaxin idag
Hej alla aprilmammor!
Jag var nyss på ultraljud (v.11+6) och allt såg bra ut så nu kan jag pusta ut!! Jag hade ett MA i våras och har oroat mig konstant under denna graviditet. Jag har nästan överanalyserat symtom. Jag har inte varit illamående alls, bara haft ömma bröst och varit extremt trött. Redan i vecka 8 började bröstens ömhet variera från dag till dag och det gjorde mig självklart orolig. Jag har känt molvärk från och till men vissa dagar har jag inte känt mig gravid alls.
Nu känns det såå skönt att veta att allt ser bra ut och att jag imorgon går in i vecka 13 :)
Okej tack, blev lite lugnare.. Funderade på om det kan ha påverkat att jag tog mina prover typ kl 2:30 på natten på jobbet (kroppen går på lågvarv vid nattjobb så kanske även sköldkörteln?).
3,5 är ett ganska bra värde ändå. Jag låg på ungefär det samma nu när de fick höja min Levaxin dos. Min läkare sa att så länge man ligger 5 så är det inget som påverkar. Sen vill de gärna pressa värdena till 1 när man är gravid.
När jag fick mitt konstaterat låg mitt TSH på 86 (bara som jämförelse)
Äntligen kan nedräkningen börja, de efterlängtade brevet om RUL kom idag! 5/11 är de dags :) yeeeeey!! V 17+2 (v18) är jag i då.