• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • becka1989

Jaha då har man blivit med barnvagn :) blev en emmaljunga Citycross 2013 med sittdel,liggdel,åkpåse,adapter för babyskydd myggnät och regnskydd :) både jag och mannen är riktigt nöjda med den. Vagnen är använd 6månader.

Dock åkte vi i 50min med illamående och åksjuka haha trodde aldrig vi skulle komma fram.

• lillbumbin

Hej,

Här har ni en till som väntar bebis april 2016.

Har 5 egna barn sen innan å ett bonusbarn. Å nu väntar vi alltså barn nr 7 i vår familj.

De senaste året har varit tufft då vi förra året i aug åkte på ett missfall å i januari när vi var på ul i vecka 13 fick vi reda på att barnet hade kromosomfel å att den lilla killen inte skulle klara sig utanför magen. Det kändes tufft att behöva göra en abort. Sen tog de 7 månader innan vi blev gravida igen. Å nu är vi här, nästa vecka ska vi på tidigt ul då vi varit oroliga denna graviditet.

Det e tufft att vänta barn å dessutom ha tre barn som e födda dec-11,nov-12 å nov 13.

//Helena

• Flerattälska
    lillbumbin skrev 2015-10-06 10:52:49 följande:

Hej,

Här har ni en till som väntar bebis april 2016.

Har 5 egna barn sen innan å ett bonusbarn. Å nu väntar vi alltså barn nr 7 i vår familj.

De senaste året har varit tufft då vi förra året i aug åkte på ett missfall å i januari när vi var på ul i vecka 13 fick vi reda på att barnet hade kromosomfel å att den lilla killen inte skulle klara sig utanför magen. Det kändes tufft att behöva göra en abort. Sen tog de 7 månader innan vi blev gravida igen. Å nu är vi här, nästa vecka ska vi på tidigt ul då vi varit oroliga denna graviditet.

Det e tufft att vänta barn å dessutom ha tre barn som e födda dec-11,nov-12 å nov 13.

//Helena

Oj så tuff tid ni haft.

Förstår er oro och håller alla tummar och tår jag har för att ni får besked om att ni har en pigg och tuff liten fighter i magen.
  • Milleman

Då var graviditeten på riktigt! Nu finns den på blogg, Facebook och instagram ;)

• becka1989

Här har vi offentlig gjort det för nästa alla i släkten bara 3 av mina syskon som inte har fått reda på något ännu ska berätta för dom på lördag då vi träffas för barnkalas :) ska bli kul och se deras reaktioner dom har tjatat på oss i 2års tid nu haha så troligen bara positivt hoppas jag :) sambons mamma har fått reda på det oxå men inte från oss utan hans syster har skvallrat fast vi sa till henne att hon inte fick berätta så känner mig väldigt sviken av henne när hon sa att hon lova :( ville inte berätta något förrän efter v 13 just för hans lillasyster inte är äldre än 9 och skulle bli väldigt jobbigt att behöva berätta för henne om vi skulle få mf.. Men tyvärr har varken hans mamma eller syster någon respekt för andra dom är istortsett djungelexpressen så tyvärr kommer dom vara dom sista som kommer få reda på att vi ska gifta oss när vi ska döpa våran lilla.

• kvinna16780
    becka1989 skrev 2015-10-07 12:23:21 följande:

Här har vi offentlig gjort det för nästa alla i släkten bara 3 av mina syskon som inte har fått reda på något ännu ska berätta för dom på lördag då vi träffas för barnkalas :) ska bli kul och se deras reaktioner dom har tjatat på oss i 2års tid nu haha så troligen bara positivt hoppas jag :) sambons mamma har fått reda på det oxå men inte från oss utan hans syster har skvallrat fast vi sa till henne att hon inte fick berätta så känner mig väldigt sviken av henne när hon sa att hon lova :( ville inte berätta något förrän efter v 13 just för hans lillasyster inte är äldre än 9 och skulle bli väldigt jobbigt att behöva berätta för henne om vi skulle få mf.. Men tyvärr har varken hans mamma eller syster någon respekt för andra dom är istortsett djungelexpressen så tyvärr kommer dom vara dom sista som kommer få reda på att vi ska gifta oss när vi ska döpa våran lilla.

Va tråkigt! Sånt vill man ju berätta själv :( Har ni pratat med systern?
  • becka1989
    kvinna16780 skrev 2015-10-07 14:23:35 följande:

Va tråkigt! Sånt vill man ju berätta själv :( Har ni pratat med systern?

Nä har inte gjort det fick reda på det igår kväll.

Vet inte om det är hormonerna eller bara jag som är lite fjantig som känner mig sviken och just nu inte ens vill ha något med henne att göra:( tanken har varit att vi skulle åka upp till hans syster i jul hon bor 120mil från oss men just nu känner jag inte alls för att åka
  • Emmmmm

Rutinproverna visade på hypotyreos som nu ska behandlas med Levaxin. (Aldrig haft innan). Tydligen medför det risk för utvecklingsstörning hos bebisen men att de flesta barnmorskor inte ens kollar dessa prover så man skulle inte vara så orolig. Men det känns ju verkligen inte kul att få reda på.. :( tidigare grav har jag inte haft det. Inte kul att behöva ta massa tabletter heller.. Fler som har erfarenhet av detta?

Svar på tråden BF april 2016