• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • SarahJ
    Flerattälska skrev 2015-10-08 21:54:59 följande:

Förstår ditt avvaktande. Hoppas verkligen att du får lyssna på hjärtat när du träffar bm.

Är själv inne i spökveckorna nu och har inte känt något speciellt på ett tag. Idag kräktes jag som en galning (första gången) och blev överlycklig.

Ska till bm 22/10 och hoppas som dig på att få höra hjärtslagen men tvivlar på att jag kommer att få tillfälle :( Känns jättelångt till eventuellt rul som troligen blir i slutet på november!!

Jag bokade just rul och det blir den 23/11.

Ska även på första sockerbelastningen den 27/10.

Tänk vad glad man blir för att man mår illa. =)
  • camillis86

Jag har kub på mån 12/10 och sen RUL 25/11!! Känner mig supernervös inför måndag!! v12+0 idag!!

• isadora81
    sweeneybob skrev 2015-10-08 08:19:28 följande:

Hej blivande mammor! Jag är beräknad den 21 april, har fram tills i dag genomgått ett mindre helvete med illamående, kräkningar och konstant diarré sedan v 6. Finns ni här aprilmammor som är ungefär i samma sits? kanske vi kan peppa varandra? :)

Jag är sängliggande pga illamående. Kräks varje dag men än så länge bara på förmiddagen men mår illa hela tiden. Jag hoppas det går över snart. Man vrt ju att det är värt det men håller detta i sig enda till april så bet jag inte vad jag gör. Pepp till dig! Hoppas du mår bättre snart!
  • MariaOchNiklas

Hej. Tänkte presentera mig. Jag heter Maria och är 30 år. Väntar vårt tredje barn till mitten av april nästa år. Då fyller stora dottern 4 år och lilla dottern fyller 2 år nu i december. Kommer bli full rulle, men vill kunna njuta av en sista graviditet och även det första året med bebisen. Blev inte riktigt som vi hade tänkt oss med nr 2 och jag hade massa ångest och panikångest under första året. Inte något jag önskar någon. Men denna gång vet jag hur jag ska hantera olika situationer på ett bättre sätt. Allt började med när lillan inte andades för mig när hon var 7 veckor gammal. Allt slutade lyckligt, men det tog ett bra tag innan jag kunde börja slappna av och lära mig handskas med all ångest. Idag är det en mycket busig lillasyster som pratar för fullt och jag njuter av de båda döttrarna jag har.

Någon som vet en grupp på Facebook med bf april 2016?

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • MeMon

13+5 idag och morgonen började med rosa/bruna flytningar och har fortsatt under dagen. På kub för 1,5 vecka sen så såg allt bra ut men mitt förra ma började på precis samma sätt. Usch, vilken ångest... Försöker intala mig att det är vanligt men inte lätt..

• Milleman
    MeMon skrev 2015-10-09 17:09:54 följande:

13+5 idag och morgonen började med rosa/bruna flytningar och har fortsatt under dagen. På kub för 1,5 vecka sen så såg allt bra ut men mitt förra ma började på precis samma sätt. Usch, vilken ångest... Försöker intala mig att det är vanligt men inte lätt..

Åk in och kolla det! För din skull! Hoppas allt är bra!
  • kvinna16780

O

Hoppas att allt är bra!
  • ellami

Är det inte du som haft en del blödningar den här graviditeten trots att allt sett fint ut på ultraljuden? Isåfall tror jag o håller tummarna för att det är samma sak igen, kanske bara sköra slemhinnor eller lågt sittande moderkaka. Men förstår din ångest, måste vara hemskt, skulle åkt in om jag vore du för att slippa oron. Hoppas allt är bra!
  • Flerattälska
    SarahJ skrev 2015-10-09 08:25:39 följande:

Jag bokade just rul och det blir den 23/11.

Ska även på första sockerbelastningen den 27/10.

Tänk vad glad man blir för att man mår illa. =)

Åh så roligt att ha ett datum att räkna ner till. Här bokar bm tiden för rul under andra inskrivningssamtalet. Får troligen en tid i slutet av november också.

Har inte gjort nån sockerbelastningstest men har förstått att det tar sin tid. Håller tummarna för att du får ett bra resultat. Har du några känningar av socker själv?
  • Bozzy

Hoppar in här jag med. Väntar mitt första barn och jag är i vecka 11+1, beräknad 27/4. Har inte varit på Mvc än då de inte hade tid för mig förrän på fredag i nästa vecka, ringde ändå för 4 veckor sen. 

Svar på tråden BF april 2016