• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Issi

Nu är jag i v 14, sjukt! har börjat berätta så smått men inte sagt något på jobbet ännu. Vet inte varför jag drar på det för snart kan jag inte dölja det längre ändå. Bara 4 veckor till RUL, det känns roligt och spännande. Då är det ju verkligen på "riktigt". Någon skrev att de känt fladder, jag tror också att jag har känt något flera ggr, ganska diffust men ändå svårt att förklara på andra sätt än att det är bebis. Väldigt tidgt jämfört med första gången men då visste jag ju inte vad jag borde känna..

• unixangel

Hej! Jag är 35 år och väntar mitt tredje barn. Hoppas jag får va med här ???? Har två söner födda 02 och 11. Hoppas på en utan snopp denna gång men glad bara det är en frisk liten där inne så klart! Har BF 23/4 men på det tidiga UL så sköt de bak mig en vecka. Får väl se vad de säger framöver ???? Jag ställer mig till skaran som också mår SJUUUUKT illa. Hade glömt bort hur jobbigt det var! Ett hett tips är att pressa en halv citron och blanda med bubbelvatten i ett glas. Det är det enda som hjälper mig på kvällarna!

• A85

Cellprov idag och som en bonus VUL!

Fick se ett hjärta som slog fint och "rätt" längd för 11+1. :)

Nu inväntar vi helgen och 12+0, äntligen dags att berätta nyheten för närmsta familjen och min lilla tjej som ska bli storasyster.

Väntar med att berätta på jobbet ett tag till, tänker mig iallafall till 14+0, tycker det är skönt så länge de inte vet. Börjar ändå äntligen må lite bättre, knappt något illamående och liiite piggare.

• squib
    unixangel skrev 2015-09-28 15:18:56 följande:

Hej! Jag är 35 år och väntar mitt tredje barn. Hoppas jag får va med här ???? Har två söner födda 02 och 11. Hoppas på en utan snopp denna gång men glad bara det är en frisk liten där inne så klart! Har BF 23/4 men på det tidiga UL så sköt de bak mig en vecka. Får väl se vad de säger framöver ???? Jag ställer mig till skaran som också mår SJUUUUKT illa. Hade glömt bort hur jobbigt det var! Ett hett tips är att pressa en halv citron och blanda med bubbelvatten i ett glas. Det är det enda som hjälper mig på kvällarna!

Alla är välkomna här! Jag har också mått jätteilla dock utan kräkningar. Tack och lov!
  • squib
    Pauliina skrev 2015-09-28 15:46:30 följande:

Går in i v 13 imorgon, 12+0, en milstolpe avklarad! Yey

Är det bättre med oron nu? Jag tycker att det kommer

över en då och då. Nu har vi snart ul så förhoppningsvis kommer det att lugna nerverna. Spänd förväntan.
  • Pauliina
    squib skrev 2015-09-28 20:34:06 följande:
    Är det bättre med oron nu? Jag tycker att det kommer

över en då och då. Nu har vi snart ul så förhoppningsvis kommer det att lugna nerverna. Spänd förväntan.
    Tack för att du frågar. De är bättre idag. Har lugnat ner mig lite och tar lite dagen som den kommer. Ska boka rul imorgon, första gången jag behöver göra de själv faktiskt.
  • Issi
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-28 18:17:49 följande:

Jag blev flyttad fyra dagar vid kub testet, kan det ändra sig på rul tro?

Ja det kan ändras lite fram och tillbaka. Jag litar inte riktigt på de där mätningarna faktiskt utan håller mig till sista mens fortfarande då jag har haft så regelbunden. När jag fick min dotter blev jag tillbakaflyttad en vecka på RUL, om det hade stämt så hade jag inte kunnat testa positivt när jag gjorde och hon föddes innan BF, närmare det jag räknat ut från början. En annan kompis blev framflyttad 10 dagar (!) på RUL, vilket skulle ha inneburit att hon blev gravid när hon hade mens. Hon gick över två veckor över den tiden och fick bli igångsatt men hade man räknat från sista mens gick hon bara över 4 dagar vilket ju inte alls är konstigt. Alltså, min ståndpunkt är att om man har haft regelbunden mens och vet typ när ägglossning var så kan man nog gå på det (med det nya datumet i huvudet förstås).
  • Pauliina

De va inte de enklaste och få samtalstid på mödrahälsovården, vill gärna boka rul :( får försöka imorgon igen

Svar på tråden BF april 2016