• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • ellami
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-29 21:36:51 följande:
    Jojo det är jag med på. Nu flyttades jag fyra dagar vid ultraljudet(kub) i vecka 13 och funderar mer på om det är möjligt att det då kan ändras vid rul.
    Kan ändras men är väl inte så högst troligt om båda mäter rätt. Jag flyttades fram 2 dagar med sonen och på rul bekräftade de bara att datumet stämde. Denna gången har jag fått exakt samma datum och vecka på alla mina tre ultraljud (vet när jag hade ägglossning så jag vet att det stämmer också) och säger de nåt annat på rul så tror jag dem inte ;)
  • Solen87

Jag har en undran. Väntar mitt andra barn, har en pojk på 14 månader. Alla säger ju att det ska synas så tidigt med andra barnet jämfört med första. Men jag tycker inte det syns alls, hur är det för er andra? Är i vecka 14 nu.

• Milleman
    Solen87 skrev 2015-09-30 09:16:45 följande:

Jag har en undran. Väntar mitt andra barn, har en pojk på 14 månader. Alla säger ju att det ska synas så tidigt med andra barnet jämfört med första. Men jag tycker inte det syns alls, hur är det för er andra? Är i vecka 14 nu.

Syns mindre på mig nu med andra. Förra gången var jag rätt tjock redan i v 16. Nu är jag i v 12 och möjligt att det syns lite men inte så någon skulle undra tror jag.
    Det är jag glad för, vill ha ett mindre barn denna gång :)
  • Solen87

Skönt att det inte bara var jag då. För ingen skulle se att jag var gavid nu. Möjligtvis att jag skulle ätit lite för mycket godis i så fall, haha.

Jag vill gärna också ha ett mindre barn denna gång!

Milleman skrev 2015-09-30 09:27:44 följande:

Syns mindre på mig nu med andra. Förra gången var jag rätt tjock redan i v 16. Nu är jag i v 12 och möjligt att det syns lite men inte så någon skulle undra tror jag.

Det är jag glad för, vill ha ett mindre barn denna gång :)

• ellami
    Solen87 skrev 2015-09-30 09:32:38 följande:

Skönt att det inte bara var jag då. För ingen skulle se att jag var gavid nu. Möjligtvis att jag skulle ätit lite för mycket godis i så fall, haha.

Jag vill gärna också ha ett mindre barn denna gång!

Fick ni stora barn första gången eller varför vill ni ha mindre?

Jag har också en ettåring och har redan börjat få mage, vecka 14 nu, med honom syntes en liten kula först efter RUL men nu känner jag mig redan lite tjockare. Tror dock inte alls att det har att göra med storleken på den lilla i magen :)
  • Solen87
    ellami skrev 2015-09-30 09:35:10 följande:

Jag har också en ettåring och har redan börjat få mage, vecka 14 nu, med honom syntes en liten kula först efter RUL men nu känner jag mig redan lite tjockare. Tror dock inte alls att det har att göra med storleken på den lilla i magen :)

Då kanske magen snart dyker upp här också!

Min förra vägde 4 kg och är född i vecka 36, så de sa att han hade säkert varit en 5 kg bebis om jag hade gått tiden ut.. Men ska få göra tillväxtultraljud och sån där glukosbehandling i vecka 28 då den första var så stor så känns ändå bra:)
  • camillis86

Jag går snart in i vecka 12, har redan fått mage, det syns ganska tydligt när jag har tajta kläder, ser iaf betydligt mer gravid ut än bara tjock! tycker dock det känns väldigt tidigt att det redan syns!

• Issi
    bine87 skrev 2015-09-29 11:03:19 följande:

Någon annan som tänkt använda tygblöjor eller har använt till tidigare barn?

Alltså jag har in tänkt tanken innan, och verkligen inte med dottern, hade massa fördomar kring tygblöjor :D Men efter att ha haft ett blöjbarn (som fortfarande är det vid 3 års ålder) börjar jag må rätt dåligt över den sjuka konsumtionen av engångsblöjor. Det är ju stört vad mycket sopor det blir. Så jag har börjat kolla runt lite. Har ju ingen aning om vad som är bra eller dåligt men jag fastnade lite för GDiapers som består av tre delar, först en ytterblöja i mjuk bomull, sedan en löstagbar "hållare" för inlägget (vattentät) och sist själva inlägget där man kan välja mellan engångs (komposterbara) eller tyginlägg (amn kan ju kombinera beroende på om man är ute och reser tex). tycker de verkar smarta eftersom man kan byta bara inlägget, eller hållaren och inlägget om det behövs, blir alltså inte så mycket tvätt. Hur de fungerar i praktiken vet jag dock inte =) Så finns de i superfina färger!
  • squib
    Solen87 skrev 2015-09-30 09:16:45 följande:

Jag är mycket större denna gång, väntar mitt andra barn. Jag hade tänkt att inte berätta tidigt alls för att inte min dotter som är 3 år ska längta ihjäl sig efter syskonet men det får bli till att berätta för henne snart så ingen annan stänger det till henne först..
  • Milleman
    ellami skrev 2015-09-30 09:35:10 följande:

Min son vägde 5300 g och var 56 cm lång.
    Det är inte bra för varken mamma eller bebis. Men det gick bra. Däremot känner jag inte för det igen.
Svar på tråden BF april 2016