• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • ellami

Vi har slagit till på stort o köpt en syskonvagn.. Känns läskigt men vi hann göra det förra gången med och det gick ju bra att lämna tillbaka den med full återbetalning (förlossningsgaranti) så det är ju bara att låta den stå i kartongen. Slog till då det var 20% vilket det sällan är på bugaboo, man sparar ju några tusenlappar. Men tänk att första grejen jag köper är en hel vagn liksom och inte typ ett par strumpor... Nä allt annat får vänta till efter rul!

• becka1989

Hoppar in här,

Har gått in i vecka 12 snart 13 (söndag)

Sett den lilla i vecka 8 pga att jag spytt så mycket och blev uttorkad så ville dom se om det var en eller två. Hittills mått ganska bra i 3veckor sen jag började käka lergigan comp. Bm tror jag kommer få äta dom till iallafall vecka 14 då jag fortfarande blir dålig om jag missar med någon timme.

• bine87
    becka1989 skrev 2015-10-01 15:57:10 följande:

Hoppar in här,

Sett den lilla i vecka 8 pga att jag spytt så mycket och blev uttorkad så ville dom se om det var en eller två. Hittills mått ganska bra i 3veckor sen jag började käka lergigan comp. Bm tror jag kommer få äta dom till iallafall vecka 14 då jag fortfarande blir dålig om jag missar med någon timme.

Inte kul. Jag ligger just nu på två stolar med benen upp och försöker vila ryggslutet. Är helt död och vill bara att mitt pass ska ta slut. Känns som att jag ska börja gråta.
  • Milleman
    becka1989 skrev 2015-10-01 15:57:10 följande:

Hoppar in här,

Hej.
    Var det en eller två då? :)

Jag mår också illa. Tar två lergigan Comp om dagen. Skulle aldrig gå utan. Några få dagar nu sista veckan har jag klarat mig på morgontabletten. Men om jag ligger ner blir jag ruskigt illamående. Har fått ta bort nästan alla mjölkprodukter också.
    Och mitt luktsinne har gått bananas. Står nästan inte ut med min man som snusar och dricker kaffe haha :D
  • bine87
    Milleman skrev 2015-10-01 21:39:28 följande:

Hej.

Jag mår också illa. Tar två lergigan Comp om dagen. Skulle aldrig gå utan. Några få dagar nu sista veckan har jag klarat mig på morgontabletten. Men om jag ligger ner blir jag ruskigt illamående. Har fått ta bort nästan alla mjölkprodukter också.

Och mitt luktsinne har gått bananas. Står nästan inte ut med min man som snusar och dricker kaffe haha :D

Jag kände faktiskt när jag var på bmg att jag inte ville ha Lergigan comp utskrivet. Känner att det har gått bra ändå nu det senaste sålänge jag äter regelbundet. Jag är mest trött. Eller nej, let me rephrase, jag är DÖD. Lillplutten växer så det knakar och stackars jag har ingen energi över till nåt.
  • becka1989
    Milleman skrev 2015-10-01 21:39:28 följande:

Hej.

Var som tur bara 1 haha tror inte jag hade klarat av 2 direkt men hade även varit skönt med 2direkt så slipper man förlossningen igen.

Jo tack här är luktsinnet oxå bananas kan inte ens gå in i köket eller sitta och äta där pga av alla äckliga dofter haha och sambons jäkla snus urk höll på och spy när han öppnade burken går väldigt bra det här.

Varit och sprungit på Ikea i 4timmar med mina föräldrar kul men nu är jag slut i ryggen och fötterna och jag som ska jobba tidigt imorgon känner inte för att gå alls så har fundera på att sjuka mig imorgon mår piss oxå lergigan comp verkar inte vilja hjälpa mig idag. Skulle kunna somna som en klubbad säl känns det som
  • MeMon

Usch för detta illamående, hoppas vi alla börjar må bättre snart.

Jisses vad jag sväller. Blir större för varje dag känns det som, inte ens vecka 14 än och första barnet. Går knappt att dölja längre :-/

• bine87
    MeMon skrev 2015-10-02 18:21:57 följande:

Usch för detta illamående, hoppas vi alla börjar må bättre snart.

Jisses vad jag sväller. Blir större för varje dag känns det som, inte ens vecka 14 än och första barnet. Går knappt att dölja längre :-/

Om jag hade haft den magen så hade det endast gått att dölja med en väldigt stor tshirt. Jag är väldigt liten och en mage på mig sticker ut extremt tydligt. Jag har svårt som det är nu och jag gick precis in i vecka 11. Jag är annars en liten 49 kilos tjej på 172 cm så minsta lilla syns på mig!
Svar på tråden BF april 2016