BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Tack för fina kommentarer. Jag längtar till kub ul den 13/10. Då får vi äntligen se om lillen lever därinne och om allt är bra.
Nä, man ska inte alls vara orolig om det inte syns på magen. Väldigt individuellt!!
Jag fick veta på kub att moderkakan låg i framvägg så det kommer dröja innan jag känner sparkar så jag skulle inte vara orolig.. Lite trist då jag redan längtar efter det...
Jag går in i vecka 13 imorgon syns knappt något på mig, är normalbygd mina syskon har det inte börjat synas på förren runt vecka 20 så inget att vara orolig för.
Det enda är att jag känner att man är lite rundare trosor med kant trycker och byxorna är strama haha
Så har nu köpt mina första mammabyxor jätte sköna.
Nu blir jag orolig när jag ser alla era fina magar. På mig syns det ingenting plus att jag har gått ner två kilo. Kräks visserligen och har ingen aptit alls så jagfår iinte i mig tillräckligt mycket på en dag. Men magen borde ju ändå komma om det finns något därinne. :( Jag är så rädd att räkan har dött och att jag mår illa pga det.
Hej! Jag är idag i vecka 11+2. Har mått bra fysiskt hittills, inget illamående alls, bara ömma bröst och en otrolig trötthet. Jag fick ett MA i vecka 10 i våras, upptäcktes på UL i vecka 12 så på grund av det känner jag mig psykiskt helt slut av oro för vad UL på torsdag ska visa.
Min fråga till er alla är: Hur mycket känner ni från livmoderområdet?
Jag har bara lite spänningar då och då men väldigt sällan, kanske en gång i veckan ibland bara så det får ju mig att oroa mig ännu mer. Just nu till exempel känner jag mig helt normal "inuti", alltså ingen svullnad, ingen molvärk.
Kommer och går för mig med, hade mer ligamentsmärtor i början men nu sticker det bara till någon gång i veckan, typ när jag nyser eller gör någon konstig rörelse. Känner mig annars bara sjukt svullen i magen och den sväller som en ballong tills på kvällen, alltså inte svullen "inuti" eller liknande. Har å andra sidan redan gjort ett vul (v.9+6)pga tidigt missfall förut och oro så försöker tänka att allt är bra eftersom att det var det då (är i v 11+4 nu)
Hej! Jag är idag i vecka 11+2. Har mått bra fysiskt hittills, inget illamående alls, bara ömma bröst och en otrolig trötthet. Jag fick ett MA i vecka 10 i våras, upptäcktes på UL i vecka 12 så på grund av det känner jag mig psykiskt helt slut av oro för vad UL på torsdag ska visa.
Min fråga till er alla är: Hur mycket känner ni från livmoderområdet?
Jag har bara lite spänningar då och då men väldigt sällan, kanske en gång i veckan ibland bara så det får ju mig att oroa mig ännu mer. Just nu till exempel känner jag mig helt normal "inuti", alltså ingen svullnad, ingen molvärk.
Jag funderar på om jag kände fosterrörelser idag. Trots att det är löjligt tidigt (11+5). Men det liksom drog till lite långt ner och långt fram i magen. Inte så att hela livmodern spände sig, det har den gjort innan. Får vänta och se om det kommer mer. Minns inte riktigt hur det kändes med dottern i början, men då var det mycket senare.
Foglossning : detta förfärliga fenomen. Första graviditeten kom den ungefär halvvägs och va hemsk! Med andra kändes de knappt. Nu trodde jag på de sistnämnda men aj. Ligger jag ner för länge blir jag som agda 95 år. Varför ska detta finnas..
Jag funderar på om jag kände fosterrörelser idag. Trots att det är löjligt tidigt (11+5). Men det liksom drog till lite långt ner och långt fram i magen. Inte så att hela livmodern spände sig, det har den gjort innan. Får vänta och se om det kommer mer. Minns inte riktigt hur det kändes med dottern i början, men då var det mycket senare.