• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • gruvan

Ägglossning:

20/8 Louice87, LindaPernilla

20-22/8 gruvan

21/8 Maräng86

22/8 Snelson

23/8 livias

28/8 Tussigullan, Fronten

BIM:

29/8-1/9 eemc

1-3/9 gruvan

4/9 Louice87, LindaPernilla, Maräng86

5/9 valkyrian, Snelson

6/9 livias

10/9 Fronten

11/9 Tussigullan

• Smurfan med familj

Hej,

Jag vill gärna vara med här också ????

Äl runt 2/9, BIM 16/9.

Kör ni med ÄL-stickor och så?

Sambons och mitt första försök. Har en son sedan tidigare som är 7 år så det är så längesen att jag knappt kommer ihåg hur det kändes. Hade i princip inga grav symptom förra gången, utan mer en känsla i kroppen.

????

• valkyrian
    Smurfan med familj skrev 2015-08-15 10:39:30 följande:

Hej,

Jag vill gärna vara med här också ????

Äl runt 2/9, BIM 16/9.

Kör ni med ÄL-stickor och så?

Sambons och mitt första försök. Har en son sedan tidigare som är 7 år så det är så längesen att jag knappt kommer ihåg hur det kändes. Hade i princip inga grav symptom förra gången, utan mer en känsla i kroppen.

????

Jag skippar ÄL stickor, kanske testar det om detta drar ut på tiden för att ta reda på om jag faktiskt har ägglossning samt när den infaller i cykeln. Käkar levaxin mot för låg produktion av hormon i sköldkörteln, tänker att det ev kan påverka fertilitet om jag inte ligger på rätt dos medicin, fast sist jag kollade gjorde jag det
  • Smurfan med familj
    valkyrian skrev 2015-08-15 11:01:45 följande:

Jag skippar ÄL stickor, kanske testar det om detta drar ut på tiden för att ta reda på om jag faktiskt har ägglossning samt när den infaller i cykeln. Käkar levaxin mot för låg produktion av hormon i sköldkörteln, tänker att det ev kan påverka fertilitet om jag inte ligger på rätt dos medicin, fast sist jag kollade gjorde jag det

Ok :)

Ja men då är det väl bara att ligga i ;)
  • Maräng86

Vi kör inga ÄL stickor just nu iaf.

Har en app som visar när ÄL borde infalla och så tycker jag att deras uppskattning brukar infalla när kroppen vill ha mer mys och beskrivning av ÄL symptom.

Jag har däremot beställd graviditetstester då jag lär uppleva skengraviditet varje månad...

• gruvan

Ägglossning:

20/8 Louice87, LindaPernilla

20-22/8 gruvan

21/8 Maräng86

22/8 Snelson

23/8 livias

28/8 Tussigullan, Fronten

2/9 Smurfan med familj

BIM:

29/8-1/9 eemc

1-3/9 gruvan

4/9 Louice87, LindaPernilla, Maräng86

5/9 valkyrian, Snelson

6/9 livias

10/9 Fronten

11/9 Tussigullan

16/9 Smurfan med familj

• Snelson
    Maräng86 skrev 2015-08-15 09:57:59 följande:

Hej,

ÄL 21/8

BIM 4/9

Första försöket för en efterlängtad bebis( maken har inte varit redo fram tills nu medan jag har längtat i tre år) hoppas på ett plus!

Det är liknande för mig och min man. Jag har varit redo i flera år men inte han... Vi kör efter novisen "händer det så händer det" fast han har uttryckligen sagt att vi ska passa in på ÄL så nu hoppas jag att det ska ta sig snart :)
  • Smurfan med familj

Åh va kul! :)

Väntar fortfarande på mensen som ska komma på måndag/tisdag eller så, men har inga symptom så det är bara att vänta ut det.

Vi körde igång precis vid ÄL i augusti, men tror vi var lite sent ute. :)

• Fronten

Denna månad blir det äl- test för mig då det är femte försöket och min Äl och mens varit lite krångligare nu ( sedan vi började försöka). Har även en app och brukar märka när Äl är på g.

• LindaPernilla

Vi skippar också ÄL stickor. Vårat andra försök & jag känner så väl av när jag har ägglossning. Det värker ordentligt!

Min mens försvann igår så nu kör vi mys varannan dag (minst ????) fram till BIM.

Svar på tråden BIM September