• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • Humlan26

Tycker det är jobbigt att vänta på äl, när man inte vet hur länge man måste vänta. Vid förra graviditeten kom äl på dag 38....

• Louise87
    livias skrev 2015-08-18 09:27:46 följande:

Verkligen! Känner ni av er äl varje månad? Jag känner av den ibland och tänker att man hoppar över äl ibland, kroppen alltså. Därför tänkte jag att tempa kunde vara bra som nån bekräftelse på att man faktiskt har äl den månaden. Men enligt appen har jag nu i helgen. Så kör efter det:) Spännande det ska bli framåt bim för oss alla!:)

Jag känner oftast av min ägglossning, men det känns mest när den är över. Så kan ju inte direkt vänta på värken. Hehe! Har ägglossning på torsdag enligt NC. Försöker göra mitt bästa att hålla sambon sugen på mys. :) ska försöka så att det blir alla dagar nu innan helgen. Men vill ju inte tvinga fram det om man inte alls är sugen. Blir nog inga snälla barn då . : D
  • livias
    Smultronrosen skrev 2015-08-18 15:23:27 följande:

En liten fråga bara jag har aldrig tempat eller testat äl sticka vad ska man ha för temp och hur vet man dum fråga kanske men jag har alltid hög temp annars lycka till alla

Tror att man ska ta tempen varje morgon innan man går upp så man får fram kroppens basal temperatur. Men det krävs nog ganska många dagar man gör detta för att appen ska samla tillräckligt med data.
  • livias
    Louise87 skrev 2015-08-18 20:35:27 följande:
    Jag känner oftast av min ägglossning, men det känns mest när den är över. Så kan ju inte direkt vänta på värken. Hehe! Har ägglossning på torsdag enligt NC. Försöker göra mitt bästa att hålla sambon sugen på mys. :) ska försöka så att det blir alla dagar nu innan helgen. Men vill ju inte tvinga fram det om man inte alls är sugen. Blir nog inga snälla barn då . : D
    Jaha, när jag får värken har jag fått för mig att det är då man har äl? Men det är kanske olika för alla?:) Haha nä men här blir det också varje kväll denna veckan.. Eller ett gott försök till det iallafall:D
  • Louise87
    livias skrev 2015-08-18 21:49:46 följande:

Jaha, när jag får värken har jag fått för mig att det är då man har äl? Men det är kanske olika för alla?:) Haha nä men här blir det också varje kväll denna veckan.. Eller ett gott försök till det iallafall:D

Så kan det ju vara. Inte helt säker. :) lycka till!
  • Smultronrosen

Ok tack för svar ! Kör nog på som vanligt och hoppas bara har så ont i dag i livmodern känns som allt ska sprängas snart :/ är förmodligen äl men så här ont va längesen jag hade ! Längtar tills de närmar sig bim nu bara hoppas hoppas för alla här :)

• Snelson

Enligt min app har jag ägglossning på lördag, har matat in mensen i 8 mån och det har stämt hela tiden. Men visst ser det väl ut som att jag har positivt äl-test idag? Det längst till höger är idag (äl -3 enligt appen).

• Snelson

Nu hamnade ju bilden på sidan, så testet högst upp är från i em. Har tagit på samma tidpunkt alla tre dagarna.

• Smurfan med familj

Hej allihop!

Jag vet inte vad som hände nyss?!

Jag väntade på augustimensen i måndags, men kände att jag hade sen ÄL (inga test eller dyl men känner så väl av den) så hade planerat in att mensen skulle komma nu på söndag.

Testade nämligen mig för ca 1 vecka sedan med CB digital, där man får reda på antal veckor- negativt såklart.

Tänkte att jag testar nu och bara kollar. Har inga symptom förutom dem i mitt huvud- hahaha

Tog en evighet, men sen kom det: Gravid!!!!

Jag fick en sån chock att jag bara stod och glodde.

Vad gör jag nu- hur ska jag förklara detta?!

Vi har haft oskyddat sex i en halv månad!

Kan testet visa fel? Ska jag köpa ett till och testa?

Svar på tråden BIM September