• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • mariafii
    hennaah skrev 2015-09-01 12:36:53 följande:

Ni som ÄL-testar. När brukar ni ta dom? Vilken tid ungefär? :)

Jag har nu tagit 16-17 och förra gången jag blev gravid tror jag det var 18-19
    Har en dotter född december 2013
  • babytjejen
    hennaah skrev 2015-09-01 12:36:53 följande:

Ni som ÄL-testar. När brukar ni ta dom? Vilken tid ungefär? :)

Från början tar jag på morgonen o strax innan öl tar jag på kvällen oxå för att hålla bättre koll på stegring. Har väldigt jämn cykel så skulle kanske inte behöva ta teater men vill ändå veta så jag vet när man ska mysa extra mkt o när jag behöver väcka sambon på mina kvällsveckor då jag inte är hemma förren vid midnatt...
  • valkyrian

Jag tycker dessa dagar innan BIM är så otroligt jobbiga, jag har dessutom tjuvtestat på både bim-6 och idag på bim-4. Första var toknegativt och på andra kunde jag i vissa vinklar att skönja en skugga mem det var knappast ett positivt test. Vet ju själv intellektuellt sett att det inte är kört men för mig är det lite ett omen då jag aldrig tidigare har testat negativt när jag varit gravid bara positivt, dock aldrig innan BIM.

Saknar både pms symptom och gravsymptom förutom att brösten ömmar lite ibland.

Bim är ett sånt antiklimax för man sätter sådant otroligt hopp till den dagen och så innebär mensen att allt börjar om, först två veckor till äl som jag iofs inte tycker är så jobbiga men de 2 v och 4 dgr därefter är jobbiga. Innan vi började försöka bestämde jag att denna gång skulle jag vara sort, har liksom redan två barn borde inte vara så jäkla stressad.

Ja där kom lite gnäll från mig. Finns liksom inga säkra tidiga graviditetstecken förutom utebliven mens med ett positivt gravtest. Ändå analyserar jag allt!

• E som i Elin

Valkyrian- vi är så lika!! Har ju också tre barn, tänkte vara cool men kan inte tänkta på annat. Jag testade ju också neg i går och har inte heller testat negativt innan. Fick starkt plus några dagar innan bim de andra grav. Tester idag, var det också RFSU eller testade du cb?

Jag har ett till RFSU henne, men de verkar ju inte vara mycket att lite på. Ska försöka hålla mig till iaf fredag ( bim -3) och testa med morgonurin då. Sedan väntar jag till bim och testar med cb om inte mensen kommer.

Lycka till valkyrian!

• E som i Elin

Sökte förresten på " RFSU testa tidigt" på denna sidan och hittade då ganska många trådar även från i år om att många får neg på detta test men sedan är gravida.

• Sali2015

Men asså jag blir så ARG

Kan inte kroppen bara vara TYDLIG!!!!!

Idag börja jag blöda rent, färskt blod en hel VECKA innan BIM... Vad FAN säger jag bara.. Förlåt för utbrottet men ilska kommer innan sorg! Nu kom ju blödningen precis så jag vet inte om det är mensen eller vad det är. Hursomhelst är jag INTE glad och har inget hopp alls. Nu har jag bokat tid till Gyn för att kolla upp min fabrik och se om den funkar som den ska....

• Niyoh81

Grattis till alla som plussa :)

Sjj vet ja inte alls va de är med min kropp. Har BIM idag. Trodde mensen kom när ja va på toa å torka en liten strimla blod. Satte in eftersom ja tänkte nu är de på g. Men har bytt tampong nu å inge mer blod har kommit (ursäkta detaljerna) har grymt ont i ryggen å var sida av äggstockarna värker även ont i fogarna. Tuttarna är ömma till och från. Vart grymt besviken när jag trodde mensen va på G men nu vet ja inte om det är de.

Nån annan som haft såhär?

• Lunda
    Niyoh81 skrev 2015-09-01 15:17:16 följande:

Grattis till alla som plussa :)

Sjj vet ja inte alls va de är med min kropp. Har BIM idag. Trodde mensen kom när ja va på toa å torka en liten strimla blod. Satte in eftersom ja tänkte nu är de på g. Men har bytt tampong nu å inge mer blod har kommit (ursäkta detaljerna) har grymt ont i ryggen å var sida av äggstockarna värker även ont i fogarna. Tuttarna är ömma till och från. Vart grymt besviken när jag trodde mensen va på G men nu vet ja inte om det är de.

Nån annan som haft såhär?

Gör ett test. Kan ju mycket väl vara så att du är gravid :)
  • valkyrian
    E som i Elin skrev 2015-09-01 14:13:23 följande:

Valkyrian- vi är så lika!! Har ju också tre barn, tänkte vara cool men kan inte tänkta på annat. Jag testade ju också neg i går och har inte heller testat negativt innan. Fick starkt plus några dagar innan bim de andra grav. Tester idag, var det också RFSU eller testade du cb?

Jag har ett till RFSU henne, men de verkar ju inte vara mycket att lite på. Ska försöka hålla mig till iaf fredag ( bim -3) och testa med morgonurin då. Sedan väntar jag till bim och testar med cb om inte mensen kommer.

Lycka till valkyrian!

Idag testade jag med ett vanligt CB. Jag har inte testat innan BIM mina tidigare graviditeter. Tror dessa känslor har lite med kontrollbehov att göra också. Har man bestämt sig för att bli gravid så vill man ha det ordnat asap. Ja vi får hoppas på plus för oss annars kör vi samma race i BIM oktober tråden sen ^^
Svar på tråden BIM September