• Ellile

Aprilbebis 2016

Hej!
    Själv plussade jag 30/8! Skulle vara roligt med fler som har BF April 2016 som vill följas åt, dela tankar och funderingar med!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-02 22:01
    Vilket datum har ni blivande aprilmammor bf?

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • isadora81
    becka1989 skrev 2015-09-22 15:59:11 följande:

Usch vad jobbigt äter du några tabletter mot illamåendet?

Jag har lergigan men jag tycker inte att de hjälper. Jag har även åksjukeband.
  • becka1989
    isadora81 skrev 2015-09-23 09:55:47 följande:

Jag har lergigan men jag tycker inte att de hjälper. Jag har även åksjukeband.

Ah okej äter lergigan comp var 5timme och en lergigan innan jag lägger mig har funkat jätte bra för mig. Tänkte om du tar den för långt imellan. Fick själv att jag skulle ta 2gånger om dagen vilket inte hjälpte alls sen fick jag via en barnmorska reda på att jag kan ta den 3-4gånger om dagen men inte senare än 5 på eftermiddagen eftersom det är koffein i dom.
  • Ellile
    rebbjo skrev 2015-09-22 17:47:22 följande:

Hoppar in här trots jag har bf i mars! :)

Åh grattis! Vilket datum?
  • Wiesz

Jag lämnar tråden.

Åkte i torsdags in till gynakuten efrer att ha fått hög feber och väldigt ont i magen. De gjorde vul som visade att bebis dött och det visade sig även att jag var i vecka 17 (!!!!!!!) när graviditeten avstannade. De kunde inte avgöra för hur länge sedan graviditeten avstannat. Jag fick cytotec och fick ligga kvar inne tills bebis kommit ut. Åkte hem på lördagen.

Är chockad att jag var så långt gången. Och väldigt besviken på sjukvårdens bemötande. Självklart även väldigt ledsen över allt som hänt. Mannen mår minst lika dåligt som mig. Vi gör nytt försök när blödningen avstannat och hoppas på bättre lycka nästa gång.

Jag vill ge er alla här en kram och önska er en lyckad graviditet, förlossning och framtid.

• becka1989

Men vad hemskt att höra :( hoppas ni blir gravida snabbt igen och att den graviditeten går som det ska

• mammatillEllie
    Tjej90 skrev 2015-09-22 17:36:58 följande:

Idag går jag in i vecka 10. Någon mer som känner sig som förkyld utan att egentligen vara det? Jag har frossa varje dag, tung i huvudet, även yrsel på kvällen.. Tungt.

Jag får frossa på kvällen, värk i kroppen, ungefär som när man håller på att bli sjuk men på morgonen är det borta igen för att återkomma nästa kväll..
  • Ellile
    Wiesz skrev 2015-09-23 22:21:33 följande:

Jag lämnar tråden.

Åkte i torsdags in till gynakuten efrer att ha fått hög feber och väldigt ont i magen. De gjorde vul som visade att bebis dött och det visade sig även att jag var i vecka 17 (!!!!!!!) när graviditeten avstannade. De kunde inte avgöra för hur länge sedan graviditeten avstannat. Jag fick cytotec och fick ligga kvar inne tills bebis kommit ut. Åkte hem på lördagen.

Är chockad att jag var så långt gången. Och väldigt besviken på sjukvårdens bemötande. Självklart även väldigt ledsen över allt som hänt. Mannen mår minst lika dåligt som mig. Vi gör nytt försök när blödningen avstannat och hoppas på bättre lycka nästa gång.

Jag vill ge er alla här en kram och önska er en lyckad graviditet, förlossning och framtid.

Skickar mängder av styrkekramar till dig! Förstår att du är väldigt chockad och besviken. Ta hand om dig och jag hoppas också att ni snabbt blir gravida igen och att allt går som det ska nästa gång!
  • becka1989
    Tjej90 skrev 2015-09-22 17:36:58 följande:

Idag går jag in i vecka 10. Någon mer som känner sig som förkyld utan att egentligen vara det? Jag har frossa varje dag, tung i huvudet, även yrsel på kvällen.. Tungt.

Känner mig täppt i näsan fast man inte är det, frossa från och till oxå
Svar på tråden Aprilbebis 2016