• Ellile

Aprilbebis 2016

Hej!
    Själv plussade jag 30/8! Skulle vara roligt med fler som har BF April 2016 som vill följas åt, dela tankar och funderingar med!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-02 22:01
    Vilket datum har ni blivande aprilmammor bf?

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • saraaj
    bine87 skrev 2015-09-12 11:18:58 följande:

Ojdå! Jag började känna av toaspring redan innan jag plussade. Det var faktiskt så jag märkte det.. Då jag aldrig springer särskilt ofta annars.

Dom två första dagarna när jag plussat tyckte jag de kändes som att jag gick på toa hela tiden men nu är de inte lika ofta vilket är skönt : )
  • Ellile
    bine87 skrev 2015-09-12 00:03:53 följande:

Han bor inte här. Vi har haft ett långdistansförhållande sen tre år tillbaka och visst har det varit tufft men vi älskar varandra. Han är dock fem år yngre än mig och trots att han älskar mig så har han känt som att han inte varit redo att stadga sig fullt men ändå pratat om att flytta hit. Att jag nu dagen innan han åker hem får reda på att jag är gravid var som en chock och han ville visst vara för sig själv ett tag och fokusera på skola och lab/forskning och detta kom inte alls lämpligt och han känner sig sliten åt alla håll och han avslutade samtalet med att han älskar mig så mycket och alltid kommer göra men att han inte kan vara med mig och han vill heller inte att jag hör av mig. Jag är jätteledsen och det är fruktansvärt. Vi grät båda två i morse. Arg är jag med. Han är min bästa vän och detta är plågsamt. Hade en middag med kollegor som varit bestämt i fyra veckor och jag tvingade mig själv att gå och det var faktiskt skönt att komma ut efyer att ha sovit hela dagen. Nu när jag är hemma så vill jag bara ringa och berätta allt för honom. Det är så tomt.

Det är klart att det blir tomt och en riktigt omställning, speciellt när ni varit tillsammans så länge :( Jag vet hur fruktansvärt ont det gör när någon man verkligen tycker om helt plötsligt inte vill mer. Skönt att du kom iväg iallafall, är ju oftast när man sitter själv och inte direkt gör något som allt känns ännu mer ont och ledsamt. Har ganska nyligen fått hjärtat totalt krossad men är fortfarande så hopplöst kär, jag vet att det förmodligen går över med tiden, men det är så svårt att släppa, ibland vet jag knappt om jag ens vill släppa. Det jag ville komma fram till var mest att även fast jag inte vet exakt hur du känner så känner  jag iaf igen mig lite i det där när man bara vill ringa och berätta precis allt allt allt, även små obetydligasaker, men det liksom inte går längre :(

Jag brukar kissa ungefär 2 gånger per natt. 
  • bine87

Ellile:

Tack, du fick mig att börja skratta. Jag tackar och tar emot för minsta lilla även om det säkert inte var meningen. Du avslutade ditt inlägg så klockrent bara! Jag är nu på jobbet. Känns skönt faktiskt. Jag gillar hotellet. Skönt att ha lite byte i tillvaron och inte bara en massa vård. Jag mådde pyton när jag kom hit och caféet nedanför luktade så illa och fick springa in på toa. Har så svårt med lukter. Minsta lilla. Fått återgå till kall mat igen. Men jag är glad att jag kunde äta thaimaten på min systers födelsedag iallafall :)

Det är bara att ta en dag i taget. Det är tufft och det gör fruktansvärt ont men jag hoppas jag klarar det. Är rädd att det är för mycket bara och att jag blir deprimerad när jag står här gravid och utan medicin och humöret svajar. Jag bytte skift med min kollega imorgon så kan gå hem och ta det lugnt och inte behöva gå upp fem på morgonen. Passar mig bättre. Hon är gullig hon.

• bine87
    saraaj skrev 2015-09-12 14:31:47 följande:

Dom två första dagarna när jag plussat tyckte jag de kändes som att jag gick på toa hela tiden men nu är de inte lika ofta vilket är skönt : )

Jag reagerade så kraftigt med allt så var rädd att det skulle vara två på ultraljudet men såg bara en. Tack gode gud.
  • Ellile
    bine87 skrev 2015-09-12 15:27:48 följande:

Ellile:

Tack, du fick mig att börja skratta. Jag tackar och tar emot för minsta lilla även om det säkert inte var meningen. Du avslutade ditt inlägg så klockrent bara! Jag är nu på jobbet. Känns skönt faktiskt. Jag gillar hotellet. Skönt att ha lite byte i tillvaron och inte bara en massa vård. Jag mådde pyton när jag kom hit och caféet nedanför luktade så illa och fick springa in på toa. Har så svårt med lukter. Minsta lilla. Fått återgå till kall mat igen. Men jag är glad att jag kunde äta thaimaten på min systers födelsedag iallafall :)

Det är bara att ta en dag i taget. Det är tufft och det gör fruktansvärt ont men jag hoppas jag klarar det. Är rädd att det är för mycket bara och att jag blir deprimerad när jag står här gravid och utan medicin och humöret svajar. Jag bytte skift med min kollega imorgon så kan gå hem och ta det lugnt och inte behöva gå upp fem på morgonen. Passar mig bättre. Hon är gullig hon.

haha, gud såg nu i efterhand att det såg så dumt ut. Tänkte ju bara svara på två i ett liksom;) Härligt att få dig att skratta iallafall lite. 

åh, kul att det känns bra! Vad jobbar du med? 
  • bine87
    Ellile skrev 2015-09-12 16:53:19 följande:

haha, gud såg nu i efterhand att det såg så dumt ut. Tänkte ju bara svara på två i ett liksom;) Härligt att få dig att skratta iallafall lite. 

åh, kul att det känns bra! Vad jobbar du med? 

Jag jobbar som hotellreceptionist samt även som habiliteringspersonal på ett missbruksboende.
  • Tjej90

Någon här som har tungt att andas? Blir andfådd av nästan allt.. Är det normalt? Läste nånstans att blodvolymen ökar med 50%. Kanske därför? Är bara i vecka 8

• becka1989

Här har man varit och sprungit på gröna lund hela dagen med familjen och syskonbarn, väldigt trevligt dock inga åk för mig men nöjde mig med att kolla på medans dom andra stod och köa i 15-30min ;)

Mått bra sen i onsdags då jag fick tabletter som jag tar regelbundet, börjar jobba igen på onsdag efter 3veckor sjukskriven får se hur det går med dofterna, städar i ett kök efter kökspersonalen har gått, så mycket mat dofter speciellt räkor vilket luktar urck annars. Men bara att kämpa på eftersom min anställning går ut i november så är det bra att spara så mycket som möjligt

• bine87
    Tjej90 skrev 2015-09-12 22:01:40 följande:

Någon här som har tungt att andas? Blir andfådd av nästan allt.. Är det normalt? Läste nånstans att blodvolymen ökar med 50%. Kanske därför? Är bara i vecka 8

Samma för mig, att cykla är fruktansvärt just nu. Blir så andfådd och fruktansvärt illamående.
  • Ellile

Fy, har inte haft någon vidare lördagskväll... Inlagd med dropp nu :(

Svar på tråden Aprilbebis 2016