• Ellile

Aprilbebis 2016

Hej!
    Själv plussade jag 30/8! Skulle vara roligt med fler som har BF April 2016 som vill följas åt, dela tankar och funderingar med!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-02 22:01
    Vilket datum har ni blivande aprilmammor bf?

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Ellile
    malingotene skrev 2015-11-25 18:00:54 följande:

BF 11 april har jag.

Gick in i vecka 21 idag.

åh vad roligt! Vet du vad det blir för något? :)
  • malingotene
    Ellile skrev 2015-11-25 19:50:40 följande:
    åh vad roligt! Vet du vad det blir för något? :)
    Barnmorskan va inte helt 100 men trodde som jag att det är en liten tjej. 
    Funderar på att göra 3D-ul för att vara säker då jag e ensam och allt blir lättare att planera om man vet.
  • Mysmilla

Någon som har tips på bra ställen att ta gravidfoton på i Stockholmsområdet?

• Linnet83

Hallå! Hur går det, känner ni något?? Jag är i v 18+4 idag och har känt ingenting... Kanske något litet som eventuellt kanske med lite vilja skulle kunna vara nån liten rörelse i magen men långt ifrån säkert. Har moderkakan i framkant och då kan det tydligen dröja lite innan man känner men hallå! Vill ju känna sparkar nu ju!

• sairda

Hej, jag har bf 11 april :) Första barnet och det blir en son fick jag veta på Rul i måndags :D Hjärta

• sairda
    sairda skrev 2015-12-02 22:03:28 följande:

Hej, jag har bf 11 april :) Första barnet och det blir en son fick jag veta på Rul i måndags :D Hjärta

Glömde säga att jag är i v 22, 21+2 och har känt/sett starka sparkar nu i ca 1½ veckas tid :) men har moderkakan i framvägg så jag va förvånad att jag redan känner :) vet vissa som det har tagit till v 25 för osv
  • sairda
    Linnet83 skrev 2015-12-02 22:12:20 följande:

Lycko dig! Jag längtar verkligen känna något här!!:)

joo det är underbart :D men säkert kommer det snart för dig också, första gångerna kändes det som något rumlade runt riktigt våldsamt i magen och det kom mer sällan först, sen kom de mer ofta och nu känner jag honom varje dag både när jag går och ligger ner :D
  • camillis86

jag är i v 19 + 6, inte känt någonting alls ännu, moderkakan i framvägg.... börjar bli lite otålig! :P

• Linnet83

Hallå hur går det. Jag har känt lite nu några dagar i rad. Känns ungefär som såna muskelryckningar som man kan få i ögat ibland (om ni fattar?:)) ganska långt ner i magen.
    Gissar att det är bäbis som lever rövare..
    Längtar tills det känns utanpå så att sambon också får känna:)

• Saltig

Hoppar in här.

Bf 4 april. Gick in oveckat 24 idag. Mycket rörelser i magen trots moderkaka framvägg. Kvällarna kan jag bli tokig när man försöker sova och bebisen bökar runt i magen.

Dock väldigt härligt och känna att det verkligen är en liten tjej där inne som hindrar mig att sova

• becka1989

Har känt rörelser sen v 18 typ är i v 22 nu och har börjat känna varje dag utanpå. Börjat lära mig när på dygnet första gången är vid 5 på morgon sen 9,12,15,20 och 23 haha ungefär var 3dje timme är den igång. Men varje gång sambo ska känna så vill den inte sparka haha så han blir lite frustrerad att inte få känna :p

Svar på tråden Aprilbebis 2016