• Ellile

Aprilbebis 2016

Hej!
    Själv plussade jag 30/8! Skulle vara roligt med fler som har BF April 2016 som vill följas åt, dela tankar och funderingar med!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-02 22:01
    Vilket datum har ni blivande aprilmammor bf?

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • becka1989
    isadora81 skrev 2015-09-15 17:47:58 följande:

Jag är i vecka 8+5 eller 9+0 som gynekologen daterade mig till idag enligt mått. Det är ju nästan samma. Jag är inte exakt säker på när ägget lossnade.

Ok ja vi har gått in i vecka 10 nu så var ett tag sen vi gjorde ul.
  • Bebisfeber84

Hej på er :) joinar här om det är ok. Jag har bf 7 april och är nu 10+5. Har mått riktigt dåligt och spytt massor men börjar må mycket bättre nu verkligen! Har sett krabaten förra veckan och då var hen 3 cm. Det är vårt första barn och så efterlängtad! Hade MA i april. Hur mår ni andra?

• Wiesz

Min bm är inte rillbaka ännu, hoppas hon kommer imorgon.

Ringt flera olika mottagningar idag, alla säger samma sak. Att dom inte kollar när man haft blödningar. Kommer ringa imorgon igen och inte nämna blödningarna och boka in en tid asap. Känns så jävla sjukt att inte få veta. 9+3 idag.

Vad skönt att äntligen vara hemma igen Ellile! Hoppas du mår bättre och bättre och inte behöver dras med det hemska illamåendet nåt mer!

• becka1989
    Ellile skrev 2015-09-15 18:12:02 följande:

äntligen äntligen fått komma hem igen! Dras fortfarande med fruktansvärt illamående men har ändå lyckats få i mig hyfsat med mat idag. Känns så skönt att det känns som att det är påväg att bli lite bättre nu iaf! 

Härligt att komma hem igen, hoppas det är påväg åt rätt håll nu
  • Bebisfeber84
    Wiesz skrev 2015-09-15 21:06:51 följande:

Ringt flera olika mottagningar idag, alla säger samma sak. Att dom inte kollar när man haft blödningar. Kommer ringa imorgon igen och inte nämna blödningarna och boka in en tid asap. Känns så jävla sjukt att inte få veta. 9+3 idag.

Vad skönt att äntligen vara hemma igen Ellile! Hoppas du mår bättre och bättre och inte behöver dras med det hemska illamåendet nåt mer!

Har du ringt octavia kliniken? De har akut tider om man ringer mellan 8 och 9
  • Ellile
    Bebisfeber84 skrev 2015-09-15 19:05:48 följande:

Hej på er :) joinar här om det är ok. Jag har bf 7 april och är nu 10+5. Har mått riktigt dåligt och spytt massor men börjar må mycket bättre nu verkligen! Har sett krabaten förra veckan och då var hen 3 cm. Det är vårt första barn och så efterlängtad! Hade MA i april. Hur mår ni andra?

Grattis till plusset! Skönt att du känner dig bättre nu! Själv har jag varit inlagd några dagar med dropp då jag inte fått behålla någonting pga illamåendet och kräkerna. Mår lite bättre nu med illamåendet håller i sig!
  • Ellile
    Wiesz skrev 2015-09-15 21:06:51 följande:

Det är ju som du säger, helt sjukt att inte få veta! Hoppas du lyckas få en tid idag och får veta hur det står still. 

Ja, det är skönt att gå vara hemma igen :)
  • Bebisfeber84
    Ellile skrev 2015-09-16 10:32:15 följande:
    Grattis till plusset! Skönt att du känner dig bättre nu! Själv har jag varit inlagd några dagar med dropp då jag inte fått behålla någonting pga illamåendet och kräkerna. Mår lite bättre nu med illamåendet håller i sig!
    Usch vad hemskt! Vilken vecka är du i?
  • Ellile
    Bebisfeber84 skrev 2015-09-16 11:48:50 följande:
    Usch vad hemskt! Vilken vecka är du i?
    9+3 idag! :)
  • bine87

Jag har blivit sjukt sugen på sushi mitt i illamåendet. Köpte sushi takeaway på lunchen men blev så dålig i bilen på väg till min syster att jag inte vågat äta det. Vill verkligen inte riskera att spy upp wasabi..

Svar på tråden Aprilbebis 2016