• Ellile

Aprilbebis 2016

Hej!
    Själv plussade jag 30/8! Skulle vara roligt med fler som har BF April 2016 som vill följas åt, dela tankar och funderingar med!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-02 22:01
    Vilket datum har ni blivande aprilmammor bf?

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • saraaj

Jag har bf 29/3, kan jag hoppa in här ? Känns som att det blir en aprilbebis! Jag är nu i v11+3, första barnet så det är riktigt spännande!

• Ellile
    bine87 skrev 2015-09-11 13:57:06 följande:

Var på väg till praktiken idag. Skulle haft samtal med handledare och lärare nu alldeles strax. Då gör min pojkvän slut så kom inte iväg. Legat och mått jättedåligt. Fast jag känner inte längre några gravsymtom. Brösten ömmar knappt och jag mår inte illa. Har inte ens brytt mig om att ta på mina seaband. Jag undrar om jag dött och barnet med mig.

åh:( skickar lite styrkekramar till dig!! Hoppas ni kan lösa det emellan er, om det är det du vill såklart.  Nej tänk inte så, allt är säkert bra med bebisen, men att du kanske mått så dåligt över det som hänt idag att kroppen " stänger av" lite och allt inte känns lika starkt och tydligt :/
  • Ellile
    saraaj skrev 2015-09-11 16:05:37 följande:

Jag har bf 29/3, kan jag hoppa in här ? Känns som att det blir en aprilbebis! Jag är nu i v11+3, första barnet så det är riktigt spännande!

Grattis till plusset! Självklart! Ja, allt känns ju så häftigt, förväntansfullt och nytt med första barnet. Hur mår du annars? :)
  • A85

Känns lika spännande med andra barnet! Fyra år sedan jag blev gravid med dottern, och hon blev så klart helt perfekt, så vem ruvar jag på nu?! :)

Mår tyvärr mycket sämre än förra gången med illamående större delen av dagen, vill helst slippa äta läkemedel och försöker härda ut. Varit sjukskriven från jobbet i tre veckor, men på måndag ska jag tillbaka igen. Känns skönt även om jag funderar lite på hur det ska gå.

Känns som tiden sniglar sig fram, längtar efter vecka 13 så vi kan berätta för familjen! Och efter nästa ultraljud i vecka 12. Såg ett hjärta slå på VUL i vecka 7. <3

Är nu i vecka 9, går in i vecka 10 på söndag.

• saraaj
    Ellile skrev 2015-09-11 18:31:28 följande:

Grattis till plusset! Självklart! Ja, allt känns ju så häftigt, förväntansfullt och nytt med första barnet. Hur mår du annars? :)

Jag mår riktigt bra faktiskt! Det ända jag har känt av är att brösten är mer ömma och att jag är mer trött på kvällarna! Är i v 11+3 nu, och tog ett negativt test i lördags men fick göra ett vul i tisdags och då slog hjärtat ? dom sa att de kan bli negativt om man har mkt hormoner, så lär inte pröva nå fler gånger iallafall! Började berätta för närmsta familj i onsdags :)
  • becka1989
    bine87 skrev 2015-09-11 13:57:06 följande:

Var på väg till praktiken idag. Skulle haft samtal med handledare och lärare nu alldeles strax. Då gör min pojkvän slut så kom inte iväg. Legat och mått jättedåligt. Fast jag känner inte längre några gravsymtom. Brösten ömmar knappt och jag mår inte illa. Har inte ens brytt mig om att ta på mina seaband. Jag undrar om jag dött och barnet med mig.

Åhhhh nej :( vet inte vad jag ska säga vad man än säger gör inte saken bättre. Du vet att vi finns ifall du behöver prata.

Har ni haft det dåligt mellan er eller vad det som en käft smäll från klar himmel.
  • bine87

Han bor inte här. Vi har haft ett långdistansförhållande sen tre år tillbaka och visst har det varit tufft men vi älskar varandra. Han är dock fem år yngre än mig och trots att han älskar mig så har han känt som att han inte varit redo att stadga sig fullt men ändå pratat om att flytta hit. Att jag nu dagen innan han åker hem får reda på att jag är gravid var som en chock och han ville visst vara för sig själv ett tag och fokusera på skola och lab/forskning och detta kom inte alls lämpligt och han känner sig sliten åt alla håll och han avslutade samtalet med att han älskar mig så mycket och alltid kommer göra men att han inte kan vara med mig och han vill heller inte att jag hör av mig. Jag är jätteledsen och det är fruktansvärt. Vi grät båda två i morse. Arg är jag med. Han är min bästa vän och detta är plågsamt. Hade en middag med kollegor som varit bestämt i fyra veckor och jag tvingade mig själv att gå och det var faktiskt skönt att komma ut efyer att ha sovit hela dagen. Nu när jag är hemma så vill jag bara ringa och berätta allt för honom. Det är så tomt.

• bine87

Fy vilken natt! Jag har sprungit på toa stup i kvarten typ och haft mardrömmar om att jag fött men inte varit redo för bebisen och sen sprungit runt och letat mat åt denne då ingen hade förklarat att bebisar dricker mjölk från brösten. När jag förstod detta så försökte jag förgäves få ut mjölk och bebisen ville inte greppa tag heller och jag grät som bara den och trodde hon skulle dö.. Vaknat helt kallsvettig.

Hur ofta går ni på toa under natten?? Detta börjar bli jobbigt :(

• saraaj
    bine87 skrev 2015-09-12 10:45:54 följande:

Fy vilken natt! Jag har sprungit på toa stup i kvarten typ och haft mardrömmar om att jag fött men inte varit redo för bebisen och sen sprungit runt och letat mat åt denne då ingen hade förklarat att bebisar dricker mjölk från brösten. När jag förstod detta så försökte jag förgäves få ut mjölk och bebisen ville inte greppa tag heller och jag grät som bara den och trodde hon skulle dö.. Vaknat helt kallsvettig.

Hur ofta går ni på toa under natten?? Detta börjar bli jobbigt :(

Huvva vilken natt du haft! Hoppas nätterna blir bättre framöver!

Jag har aldrig känt att jag måste gå på toa mer än vanligt egentlige , behöver nästan aldrig gå på toa på natten,det är bara om jag skulle råka vakna av någon anledning jag går på toa annars sover jag hela natten! : )
  • bine87
    saraaj skrev 2015-09-12 11:13:02 följande:

Huvva vilken natt du haft! Hoppas nätterna blir bättre framöver!

Jag har aldrig känt att jag måste gå på toa mer än vanligt egentlige , behöver nästan aldrig gå på toa på natten,det är bara om jag skulle råka vakna av någon anledning jag går på toa annars sover jag hela natten! : )

Ojdå! Jag började känna av toaspring redan innan jag plussade. Det var faktiskt så jag märkte det.. Då jag aldrig springer särskilt ofta annars.
Svar på tråden Aprilbebis 2016