• Ellile

Aprilbebis 2016

Hej!
    Själv plussade jag 30/8! Skulle vara roligt med fler som har BF April 2016 som vill följas åt, dela tankar och funderingar med!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-02 22:01
    Vilket datum har ni blivande aprilmammor bf?

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Wiesz

Hej!

Hoppar in här!

Bf 15e april 2016 om jag inte blir flyttad på rul (har lite oregelbunden mens).

Så lycklig.

Bor i stockholm med min man och vi ska snart flytta från vår pyttelilla 2a till en större 3a :)

Känner mig inte gravid, edast lite ömma bröst och lite sura uppstötningar. Mannen är övertygad om att allt är bra, men det är svårt för en annan att känna när både hjärnan och hjärtat säger att det är något som är fel. Hoppas få motbevisat på kuben i början av oktober!

• Wiesz

Hej!

Hoppar in här!

Så lycklig.

Bor i stockholm med min man och vi ska snart flytta från vår pyttelilla 2a till en större 3a :)

Känner mig inte gravid, edast lite ömma bröst och lite sura uppstötningar. Mannen är övertygad om att allt är bra, men det är svårt för en annan att känna när både hjärnan och hjärtat säger att det är något som är fel. Hoppas få motbevisat på kuben i början av oktober!

• Ellile
    Wiesz skrev 2015-09-10 21:06:57 följande:

Hej!

Hoppar in här!

Så lycklig.

Åh grattis till plusset! Jag har bf dagen efter dig. Vad härligt att flytta till större! Håller tummarna för att allt är som det ska och att det bara är ditt hjärta och hjärna som spökar lite med tankarna. Hur gammal är du? :)
  • Wiesz
    Ellile skrev 2015-09-10 21:17:20 följande:

Åh grattis till plusset! Jag har bf dagen efter dig. Vad härligt att flytta till större! Håller tummarna för att allt är som det ska och att det bara är ditt hjärta och hjärna som spökar lite med tankarna. Hur gammal är du? :)

Vad roligt med bf efter varandra! Jag hoppas verkligen att allt bara är kroppen som spökar.

Jag är 24, hur gammal är du och var bor du?

Har inte läst igenom tråden då jag inte har dator tillgänglig :)
  • Ellile
    Wiesz skrev 2015-09-10 21:26:34 följande:
    Vad roligt med bf efter varandra! Jag hoppas verkligen att allt bara är kroppen som spökar.

Jag är 24, hur gammal är du och var bor du?

Har inte läst igenom tråden då jag inte har dator tillgänglig :)
    När plussade du? Jag är 20 och bor i Örebro. Är det ditt första barn eller har du barn sedan tidigare?
  • bine87
    becka1989 skrev 2015-09-10 20:29:02 följande:

Skojar du man blir ju jätte torr fick köpa sugtabletter på apoteket för att inte bli så torr i munnen.

Åhhhh du får berätta ifall det skulle vara så att dom har funderat på att inte godkänna dig bättre att berätta istället för att få icke godkänt.

Men det ska nog gå bra håller tummarna för dig

Jag har haft lergigan mot klåda tidigare och fick alltid sova med en vattenflaska brevid mig och den var slut runt 3 varje natt. Fruktansvärt.

Jag berättade för min handledare och det känns som att jag nu inte får göra nånting. Var hemma och mådde dåligt under helgen och sen när jag berättade varför så varje gång hon ska in till någon så säger hon att jag inte behöver hänga med, att jag ska sätta mig med Damerna vid tvn vilket är fruktansvärt då jag har huvudvärk och tvn är typ på volym 60 då dom inget hör. Jag hade sett fram emot min praktik men nu vill jag inget hellre än att stanna hemma i mjukisbyxor och slippa allting. Jag känner mig riktigt nere :(
  • Wiesz
    Ellile skrev 2015-09-10 21:33:28 följande:

När plussade du? Jag är 20 och bor i Örebro. Är det ditt första barn eller har du barn sedan tidigare?

Jag plussadd den 22a augusti. Eftersom mensen är oregelbunden väntade jag kanske lite längre än jag annars gjort. Det är vårt första barn.

Har du barn sedan tidigare?
  • Ellile
    Wiesz skrev 2015-09-11 07:20:14 följande:
    Jag plussadd den 22a augusti. Eftersom mensen är oregelbunden väntade jag kanske lite längre än jag annars gjort. Det är vårt första barn.

Har du barn sedan tidigare?
    Jag har med lite oregelbunden mens,själv plussade jag 30/8! Hade inte en tanke på att jag skulle vara gravid men så visade det sig ju vara! Första barnet här med :)
  • becka1989
    bine87 skrev 2015-09-10 22:18:57 följande:

Jag har haft lergigan mot klåda tidigare och fick alltid sova med en vattenflaska brevid mig och den var slut runt 3 varje natt. Fruktansvärt.

Jag berättade för min handledare och det känns som att jag nu inte får göra nånting. Var hemma och mådde dåligt under helgen och sen när jag berättade varför så varje gång hon ska in till någon så säger hon att jag inte behöver hänga med, att jag ska sätta mig med Damerna vid tvn vilket är fruktansvärt då jag har huvudvärk och tvn är typ på volym 60 då dom inget hör. Jag hade sett fram emot min praktik men nu vill jag inget hellre än att stanna hemma i mjukisbyxor och slippa allting. Jag känner mig riktigt nere :(

Åh vad jobbigt, har du pratat med din lärare om det, du kanske ska säga till din handledare att du vill försöka iallafall innan du blir bort vissad. Aldrig kul.

Själv har man inte alls förstående från mina arbetsgivare 3 killar i 30års ålder som inte ens har barn eller tjej försöker göra allt för att jag ska säga upp mig men nädu så får det inte gå till har min anställning till 4 november sen kan bli uppsagd går inte tidigare även om jag är sjukskriven.

Men inte lätt med såna arbetsgivare heller så får ta dagen som den kommer
  • bine87

Var på väg till praktiken idag. Skulle haft samtal med handledare och lärare nu alldeles strax. Då gör min pojkvän slut så kom inte iväg. Legat och mått jättedåligt. Fast jag känner inte längre några gravsymtom. Brösten ömmar knappt och jag mår inte illa. Har inte ens brytt mig om att ta på mina seaband. Jag undrar om jag dött och barnet med mig.

Svar på tråden Aprilbebis 2016