• Ellile

Aprilbebis 2016

Hej!
    Själv plussade jag 30/8! Skulle vara roligt med fler som har BF April 2016 som vill följas åt, dela tankar och funderingar med!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-02 22:01
    Vilket datum har ni blivande aprilmammor bf?

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Wiesz

Hej tjejer!

Vad det hänt grejer här i tråden!

Jag fick en kraftig blödning natten till söndag. Ringde 1177, dom sa att det inte var någon idé att åka in. Gjorde det ändå, och på sjukhuset säger dom att dom ändå inte kan göra nåt, inte ens ultraljud! Försökte nå min bm idag, men hon vabbade. Blödningen slutade i söndags på dagen och jag hade inte ont utan det bara forsade blod. Känner mig så jävla nervös och rädd nu eftersom jag ännu inte känt mig gravid alls (utom ömma bröst och lite uppstötningar).

Hur gör man för att boka privat ul?! Kontaktade en klinik som sa att dom inte tar emot om man haft blödningar. Ska man behöva ljuga?!

Ger mig panik att inte ha en aning och har inte kunnat koncentrera mig på jobbet alls idag.

• Sail on silvergirl
    Wiesz skrev 2015-09-14 17:38:52 följande:

Hej tjejer!

Jag fick en kraftig blödning natten till söndag. Ringde 1177, dom sa att det inte var någon idé att åka in. Gjorde det ändå, och på sjukhuset säger dom att dom ändå inte kan göra nåt, inte ens ultraljud! Försökte nå min bm idag, men hon vabbade. Blödningen slutade i söndags på dagen och jag hade inte ont utan det bara forsade blod. Känner mig så jävla nervös och rädd nu eftersom jag ännu inte känt mig gravid alls (utom ömma bröst och lite uppstötningar).

Hur gör man för att boka privat ul?! Kontaktade en klinik som sa att dom inte tar emot om man haft blödningar. Ska man behöva ljuga?!

Ger mig panik att inte ha en aning och har inte kunnat koncentrera mig på jobbet alls idag.

Det är ju helt sjukt hur vi gravida blir behandlade?!? Varför låter de bli att kolla hur det ligger till? Det här om något är väl nåt att ta upp inom politiken. Det berör ju för fasen de flesta kvinnor någon gång i livet!

Ring och försök att få boka privat du, tycker jag. Det är hemskt att gå och inte veta! Önskar inte min värsta fiende det.
  • isadora81

Vad jobbigt mef blödningar och att inte få någon koll. Är din barnmorska tillbaka imorgon så du kan boka hos henne? Alla privata gynekologer har möjlighet att göra vaginala ultraljud. Om du bor i Stockholm är det bara att ringa och boka en tid. Det brukar dock vara svårt att få tid snabbt.

Jag har tagit tag i illamåendet. Jag har köpt seaband, ingefära, nudlar, mariekex och polkagrisar. Så nu hoppas jag att illamåendet ska vara hanterbart.

• becka1989
    Wiesz skrev 2015-09-14 17:38:52 följande:

Hej tjejer!

Prova ringa gynmottagningen, berätta hur dåligt du mår av att inte veta om det finns någon kvar, vet att min sambos syster fick likadant hon blev helt förstörd och fick då komma in och göra ul dock brukar dom vilja vänta ett par dagar efter blödning. Hur långt gången är du?
  • camillis86

Wiesz, jag fick en blödning i v 6, ringde gyn och fick en tid samma dag, var inga som helst problem att få komma in för vul. Allt såg då bra ut! har faktiskt gjort ytterligare ett vul efter det i v 8 då alla mina symtom bara försvann och jag åter igen fick en liten blödning, kände mig inte ett dugg gravid och så var det i 3-4 dagar. Även då såg allt bra ut och jag är nu i v 9 och tyvärr återigen väldigt illamående!  Men stå på dig och ring privat gyn, att säga att man inte kollar för att man haft en blödning verkar ju väldigt märkligt, det är väl speciellt då man kan behöva få veta för att kunna stilla sin oro! stort lycka till jag håller tummarna för att du får en tid någonstans och att allt ser bra ut!

• isadora81

Vul idag visade en liten krabat på 2,4 cm med ett starkt pickande hjärta. Då är det ok att må illa. :)

• Ellile
    isadora81 skrev 2015-09-15 12:24:47 följande:

Vul idag visade en liten krabat på 2,4 cm med ett starkt pickande hjärta. Då är det ok att må illa. :)

Ååh vilken lycka! :)
  • becka1989
    isadora81 skrev 2015-09-15 12:24:47 följande:

Mysigt vilken vecka är du i?

Gjorde ul i vecka 8 och fick se våran lilla på 1,5cm
  • isadora81

Jag är i vecka 8+5 eller 9+0 som gynekologen daterade mig till idag enligt mått. Det är ju nästan samma. Jag är inte exakt säker på när ägget lossnade.

• Ellile

äntligen äntligen fått komma hem igen! Dras fortfarande med fruktansvärt illamående men har ändå lyckats få i mig hyfsat med mat idag. Känns så skönt att det känns som att det är påväg att bli lite bättre nu iaf! 

Svar på tråden Aprilbebis 2016