Wiesz skrev 2015-09-14 17:38:52 följande:
Hej tjejer!
Vad det hänt grejer här i tråden!
Jag fick en kraftig blödning natten till söndag. Ringde 1177, dom sa att det inte var någon idé att åka in. Gjorde det ändå, och på sjukhuset säger dom att dom ändå inte kan göra nåt, inte ens ultraljud! Försökte nå min bm idag, men hon vabbade. Blödningen slutade i söndags på dagen och jag hade inte ont utan det bara forsade blod. Känner mig så jävla nervös och rädd nu eftersom jag ännu inte känt mig gravid alls (utom ömma bröst och lite uppstötningar).
Hur gör man för att boka privat ul?! Kontaktade en klinik som sa att dom inte tar emot om man haft blödningar. Ska man behöva ljuga?!
Ger mig panik att inte ha en aning och har inte kunnat koncentrera mig på jobbet alls idag.
Det är ju helt sjukt hur vi gravida blir behandlade?!? Varför låter de bli att kolla hur det ligger till? Det här om något är väl nåt att ta upp inom politiken. Det berör ju för fasen de flesta kvinnor någon gång i livet!
Ring och försök att få boka privat du, tycker jag. Det är hemskt att gå och inte veta! Önskar inte min värsta fiende det.