• Ellile

Aprilbebis 2016

Hej!
    Själv plussade jag 30/8! Skulle vara roligt med fler som har BF April 2016 som vill följas åt, dela tankar och funderingar med!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-02 22:01
    Vilket datum har ni blivande aprilmammor bf?

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • whereeveryouare

[quote=75714919][quote-nick]whereeveryouare skrev 2015-09-03 23:09:29 följande:[/quote-nick]Jag är beräknad 20 april första barnet. Igår på ultraljudet såg vi hjärtat slå ?helt underbart!!

• becka1989

Hej alla

Har bf den 18 april som det ser ut nu. Har inskrivningen den 22 är i vecka 8 nu snart vecka 9.

Varit sjukskriven i en vecka nu har en vecka till iallafall jag behöver. Har just nu mått bra i två dagar woho känner glädje komma tillbaka igen har legat i sängen 1vecka och spytt dygnet runt så skönt att inte gjort det på två dagar nu peppar peppar. Äter dock medicin som ska provas utan senare måste ju kunna jobba :)

Hur mår ni andra ?

Hur gamla är ni?

Vart ifrån kommer ni?

Själv är man 26 första barnet mannen är 25 oxå första barnet bor i Eskilstuna

• Ellile

Grattis till plusset whereeveryouare! Sån häftig känsla att se det lilla hjärtat slå! :)

• Ellile
    becka1989 skrev 2015-09-03 23:43:03 följande:

Hej alla

Har bf den 18 april som det ser ut nu. Har inskrivningen den 22 är i vecka 8 nu snart vecka 9.

Varit sjukskriven i en vecka nu har en vecka till iallafall jag behöver. Har just nu mått bra i två dagar woho känner glädje komma tillbaka igen har legat i sängen 1vecka och spytt dygnet runt så skönt att inte gjort det på två dagar nu peppar peppar. Äter dock medicin som ska provas utan senare måste ju kunna jobba :)

Hur mår ni andra ?

Hur gamla är ni?

Vart ifrån kommer ni?

Själv är man 26 första barnet mannen är 25 oxå första barnet bor i Eskilstuna

Grattis till plusset! Vad skönt att du mått bra under två dagar, hoppas det bara blir bättre och bättre nu!

Känner verkligen igen mig med illamåendet och kräkerna, spytt konstant. Förutom det upplever jag trötthet och lite smått ömmande bröst. men annars är det tipp topp! Jag är 20 och kommer ifrån Örebro :)
  • whereeveryouare

Ellile det var jätte spännande. På ultraljudet så sa hon också att det var en normal graviditet och allting såg bra ut och inga misstankar om missfall fanns inga tecken. Blev super glad eftersom jag haft två missfall innan men då han jag inte ens gå på första ultraljud eller något. ????Jag hoppas verkligen den här gången!! ??

• Ellile
    whereeveryouare skrev 2015-09-04 10:55:49 följande:

Ellile det var jätte spännande. På ultraljudet så sa hon också att det var en normal graviditet och allting såg bra ut och inga misstankar om missfall fanns inga tecken. Blev super glad eftersom jag haft två missfall innan men då han jag inte ens gå på första ultraljud eller något. ????Jag hoppas verkligen den här gången!! ??

Det måste varit hur skönt som helst att få höra det! Håller tummarna för att det går hela vägen denna gången! :) hur gammal är du?
  • Ellile
    whereeveryouare skrev 2015-09-04 16:09:41 följande:

JA det känns jätte skönt att allting såg bra ut :) jag är 24 år gammal :)

Känner du av några gravidsymptom än? :)
  • becka1989

Känner mig väldigt nöjd med att få i mig frukost och allt vad jag äter utan att det kommer upp igen. Lärt mig att ta min tablett på morgonen innan jag kliver upp äter några kex och vindruvor och tar ett glas juice och tabletten sen ligger jag kvar i sängen i 10-15min innan jag går upp mår då mycket bättre dock känns det som att jag ska spy när jag hickar eller hostar jobbigt men tvingar mig att inte spy haha.

Får frukost på sängen av sambon varje helg haha skönt att slippa kliva upp och ner igen. Blir värre nästa helg då jag ska börja jobba igen på onsdag-söndag börjar då 6 på lördagen vilket är väldigt jobbigt.

Men men bara att köra på som vanligt.

Igår drömde jag om mat helt sjuk dröm. Köttgryta var det tydligen en av mina favoriter helt klart,idag ska jag göra fläskfilé och klyftpotatis får se hur det går med att äta kött har hört många som mått dåligt av det och några som kan äta kött varje dag blir intressant, älskar ju kött annars skulle kunna äta det varje dag men nu har jag inte ätit sånt på väldigt länge hoppas på det bästa

Svar på tråden Aprilbebis 2016