• Ellile

Aprilbebis 2016

Hej!
    Själv plussade jag 30/8! Skulle vara roligt med fler som har BF April 2016 som vill följas åt, dela tankar och funderingar med!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-02 22:01
    Vilket datum har ni blivande aprilmammor bf?

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • bine87

Jag håller tummarna för dig :)

Jag ska till praktiken imorgon och börjar kl 7. Jag hoppas att det kommer gå bra. Får helt enkelt spy om det är så men har missat två dagar nu och på fredag har vi samtal med läraren och jag måste ju visa att jag kan. Fruktansvärt jobbigt och pinsamt tycker jag. Men vad ska jag göra?

• Ellile

bine87 hur tycker du att dina seabands fungerar? Är lite sugen på att prova sånna då jag hört att det fungerar för vissa, men är ändå lite tveksam!
    haha, ja dem kan ju inte ha det så lätt med att arbeta under en graviditet om dem mår så pass illa.

( är det bara för mig det inte fungerar att citera inlägg längre? :O)

• bine87

Fungerar inte att citera för mig heller. Kan inte heller kolla direkt hur många olästa inlägg jag har utan måste gå direkt till mina favoriter på sidan istället för ovan med röd siffra.

Mina seabands hjälper absolut. Jag skulle tippa på att det tar bort det värsta vilket gör att jag inte spyr men jag mår fortfarande illa. Jag märker skillnad när jag inte har dom på. Dock hade det varit skönt med lergigan comp också. Funderar på att ta en tredjedels tablett lergigan forte som jag har och sen dricka en liten kaffe. Kanske hjälper?

• Ellile

Måste nog ta och införskaffa sånna imorgon, inte så dyra ändå så om det inte fungerar så förlorar jag ju inte värst mycket på det ;) Jag kräks mest hela tiden just nu, oavsett om jag tar det lugnt eller inte. Nä, det funkar inte heller för mig att se nya händelser.

Jag bor i Örebro! du då?

• bine87

Menade i kombination med mina seabands så måste jag ta det lugnt och fortfarande se till att småäta och dricka för om jag skippar att äta eller om jag anstränger mig för hårt, tex som när jag cyklade hem från jobbet innan, så spyr jag. Så det blir en kombination av seabands, skorpor och citronvatten typ som hjälper mot det värsta. Men som sagt, att ta det lugnt är nyckeln i det hela för annars hjälper det inte alls. Stress är väldigt dåligt, speciellt när man redan mår illa. Då vill man verkligen inte ha hjärtat i halsgropen.

• Ellile

Jag försöker äta så ofta jag kan, men fy vad svårt det är när man mår pyton! ja precis, stress är ju sällan bra!

Svar på tråden Aprilbebis 2016