• Ellile

Aprilbebis 2016

Hej!
    Själv plussade jag 30/8! Skulle vara roligt med fler som har BF April 2016 som vill följas åt, dela tankar och funderingar med!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-02 22:01
    Vilket datum har ni blivande aprilmammor bf?

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Ellile
    bine87 skrev 2015-09-08 22:29:20 följande:
    27 April. Du då? :)
    16 April! Har du barn sedan tidigare? :)
  • bine87
    Ellile skrev 2015-09-08 22:36:59 följande:

16 April! Har du barn sedan tidigare? :)

Nope, mitt första! Knappt hunnit känna efter vad som faktiskt händer. Fick reda på det ganska tidigt, 4 dagar innan mens, och i samma veva åkte min kille hem och skolan började och sen startade praktiken och nu har jag mått illa och varit helt död i typ en vecka. Det är som att tre veckor som annars går jättefort har förvandlats till 3 månader.
  • Ellile
    bine87 skrev 2015-09-08 22:48:09 följande:
    Nope, mitt första! Knappt hunnit känna efter vad som faktiskt händer. Fick reda på det ganska tidigt, 4 dagar innan mens, och i samma veva åkte min kille hem och skolan började och sen startade praktiken och nu har jag mått illa och varit helt död i typ en vecka. Det är som att tre veckor som annars går jättefort har förvandlats till 3 månader.
    Låter inge vidare :/ Har du fått något mot illamåendet?
  • isadora81

Jag hoppar också in här. Bf ca 20/4. Illamåendet slog till på riktigt i helgen. Blä!

• bine87
    Ellile skrev 2015-09-09 10:30:58 följande:

Låter inge vidare :/ Har du fått något mot illamåendet?

Gynläkaren sa att jag skulle testa postafen. Vet inte om det hjälpte eller inte om jag ska vara ärlig för jag var så trött så kunde ändå inte fungera.

Jag har vanliga 25 mg lergigan hemma som jag tagit mot klåda under natten och testade att ta en tredjedels tablett för att inte bli helt avdäckad och jag tror att i kombination med mina seabands så funkade det bra. Blev något borta ändå dock men inte lika farligt.

Jag satt igår och funderade på läkare som är gravida, typ kirurger. Dom måste ju verkligen ha problem med att kunna jobba :o
  • minnaaa

Ångrar min "kaxighet" ang illamående här nu då det blev värre minuten efter ja skrev det där typ :D Lider med er alla som mår illa, det är hemskt jobbigt! Särskilt när man vet att man ska iväg till jobbet och det!
    Fick råd av barnmorskan om några tuggummi man kan köpa på apoteket. Får prova det! :)

• Ellile

[quote=75734705][quote-nick]isadora81 skrev 2015-09-09 11:29:50 följande:[/quote-nick]Jag hoppar också in här. Bf ca 20/4. Illamåendet slog till på riktigt i helgen. Blä![/

Grattis till plusset!

• becka1989

Åkte in akut till sjukhuset igår, fick lämna pissprov som inte gick så blev blodprov istället var inte tillräckligt uttorkad så dom ville inte lägga in mig i 3dagar, fick lergigan utskrivet och tog första inatt när jag kom hem från sjukan fungerar super har inte spytt på hela dagen och har helt enkelt mått riktigt bra dock blev jag sjukskriven ytterligare ifall jag skulle må bra någon dag bara. Tar lergigan comp var 5timme har idag blivit 6,11,16 och så blir det en vanlig lergigan ikväll. Små ätit hela dagen provat gainomax funkar faktiskt bra. Fick tipset från läkaren jag träffade igår som själv gått igenom 3 graviditeter med illamående och kräkningar i 40veckor.

Berätta även för mina föräldrar idag som blev gladare än vad jag hade trott så blev lite paff, mamma började direkt berätta vad jag kan äta och så för att inte må så dåligt m.m. Så är ganska roligt

• becka1989

Just ja fick titta på det lilla livet igår, ett litet monster på 1,5cm och i vecka 9 som beräknad allt såg bra ut och ett litet tickande hjärta fick vi se obeskrivligt, sambon tyckte det kändes mer verkligt nu. Ska på kub i vecka 13 också först inskrivningen i vecka 11. Det var iallafall inte fler än 1barn vilket dom ville kolla eftersom man kan må sämre när man väntar tvillingar.

• bine87

Så skönt att allt är bra och att du mår bättre av lergiganen! :)

Svar på tråden Aprilbebis 2016