• Ellile

Aprilbebis 2016

Hej!
    Själv plussade jag 30/8! Skulle vara roligt med fler som har BF April 2016 som vill följas åt, dela tankar och funderingar med!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-02 22:01
    Vilket datum har ni blivande aprilmammor bf?

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Ellile

Var det mot illamåendet du fick tabletter, vilken sort fick du isåfall? :)
    Åh gud vad gott det lät! Tycker det är så svårt att få i sig mat när man är så kräkfärdig dygnet runt. Ska prova det där med att äta några kex och vindruvor och ligga kvar en stund i sängen, så tack för det tipset! 

• becka1989

Lergigan comp men finns en som man kan kombinera med den också ifall lergigan comp inte skulle funka. Och aa självklart mot illamående.

Fick sån jäkla halsbränna en timme innan maten så illa att jag kräktes kändes som jag kräktes eld brände så jäkligt i halsen. Men tog tabletter mot halsbränna och det försvann snabbt. maten fick jag i mig dock inte så mycket jag hade hoppats men så jag blev mätt iallafall.

Så svårt att äta med, har haft illamående hela dagen skulle äta lunch men fixa det inte så la mig på soffan och somna direkt vaknade 2timmar senare då var jag bra igen. Nu sitter jag och äter morötter och gurka och dipp haha.

• bine87
    becka1989 skrev 2015-09-05 21:12:09 följande:

Lergigan comp men finns en som man kan kombinera med den också ifall lergigan comp inte skulle funka. Och aa självklart mot illamående.

Fick sån jäkla halsbränna en timme innan maten så illa att jag kräktes kändes som jag kräktes eld brände så jäkligt i halsen. Men tog tabletter mot halsbränna och det försvann snabbt. maten fick jag i mig dock inte så mycket jag hade hoppats men så jag blev mätt iallafall.

Så svårt att äta med, har haft illamående hela dagen skulle äta lunch men fixa det inte så la mig på soffan och somna direkt vaknade 2timmar senare då var jag bra igen. Nu sitter jag och äter morötter och gurka och dipp haha.

Jag lyckas bara få i mig kall mat. Typ frukt och grönsaker, smörgås med potatissallad, flingor och mjölk etc. Har även näringsdrycker. Gurka och dipp låter gott!
  • Ellile

Usch vilken obehaglig känsla! Lite mat är ju bättre än inget iaf! Dippa grönsaker var sjukt längesedan jag gjorde, kanske dax för det snart igen:) trots att jag nästan ligger dubbelvikt av illamående så blir jag så sugen på all "mat" du nämner haha

• becka1989

Haha du får väl ringa gynmottagningen eller din bm och se om du kan få tabletter mot illamåendet. Det tog mig 3dagar innan jag blev av med mitt illamående. Haha

• Ellile

Ja, jag får nog ta och göra det för det verkar inte direkt vilja gå över haha.

• becka1989

Idag är en sån här ligga kvar i sängen dag, mår skit och får knappt i mig något. För varje hicka,hostig,nysning håller jag på och spyr. Ända jag fått i mig idag är en liten yoghurt en apelsin och lite vindruvor men är ju sååå hungrig att jag mår ännu sämre av det :( idag är en riktigt piss dag ligger i soffan och kollar på skit på tv och hoppas illamåendet ska ge sig snart så jag kan försöka få i mig något iallafall. Är sjukskriven till fredag ska det fortsätta såhär så blir jag nog hemma tills fredag. Måste ringa gyn och se om jag kan få kombinerande tabletter nu, tar första tabletten kl 8 mår bra till 12-13 men kan inte ta någon tablett då man bara får ta två om dagen om man inte diskuterar med gyn måste ha en på kvällen annars så blir det ingen sömn alls på natten

• whereeveryouare

Hej Ellile jag har jätte mycket symptomer. Jag kräks och mår jätte illamående,måste äta tabletter pga illamåender, spyr varje morgon så jobbigt. mina hormoner är de värsta, min kille blir galen på mig tro mig.. spänningar i  brösten, ömmar, små mensliknade smärtor i livmodern. kissar väldigt mkt. blir väldigt känslig och bli varm lättare nu. Maten är inte lika lockande längre för mig, Lukterna är värst av allt när man ska äta och om känner bara illamåendet......

• becka1989
    whereeveryouare skrev 2015-09-06 19:53:33 följande:

Hur gamla är ni här? :) 

Jag är 26 och sambon 25 gick in i vecka 9 igår
Svar på tråden Aprilbebis 2016